Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, August 29, 2008

Chika yang Lovely gila.

Sepatutnya aku balik Johor petang ni. Sepatutnya lah. Tapi oleh kerna perasaan aku tidak berpatutan pada hari ini, aku bilang sama babah yang aku tidak mahu. Erk? Ibubapa suruh aku drive balik Johor jenguk atuk yang tidak sihat. Semalam aku kata OKAY. Tiba-tiba hari ni aku menjadi tidak OKAY. Bukankah berlaku konflik perasaan di situ?

Pertama. Aku tak pandai kata TIDAK bila ibubapa buat permintaan. Berkata tidak akan membuat aku berasa terancam dengan situasi seolah-olah menderhaka. Padahal aku sangat taat. HAHA. Jom gelak kejap. Bukanlah berlagak macam bagus seperti anak solehahhahaha. Tapi sekurang-kurangnya, aku tidak pandai menolak permintaan ibubapa. Lagi-lagi bila abah yang mintak. Sebab itulah semalam, dengan sangat dramatiknya aku bersetuju men-drive jauh bersama adek-beradek. Padahal aku tak pernah buat kerja thrill ni lagi. Aneh la bukan? Aku men-driving dari KL ke Johor secara solo. Bukankah aksi tersebut kedengaran terlalu gagah untuk dilakukan oleh aku yang tak berapa nak gagah neh?

Kedua. Aku sangat penat. Malam semalam tidur semacam ayam. Iaitu tidur-tidur ayam. Err. Engkaupon fahamlah bukan tidur versi ayam itu ialah yang semacam mana. Jadi, hari ini aku berasa sangat blues. Jiwa pon agak mendung. Tidak berapa fun. HAHA. Jadi, janganlah memandu jauh semasa jiwa berkarat. Nanti akan membahayakan nyawa. Padahal aku nak kawen. HAHAHA. Jom gelak sekali.

Ketiga. Aku tak suka balik kampong tanpa ibubapa. Mana pernah sepanjang hayat yang panjang ini aku pulang ke kampong tanpa ibubapa.

Tapi aku sangat risaukan atuk aku juga. Pasti atukku sangat perlu melihat muka aku yang gila comel ni untuk menghiburkan hati beliau. Err. Aku umpama pil gembira. Yang boleh menggembirakan orang hanya dengan sebentuk muka yang ala-ala ini. Erk. Over bukan ayat neh? Kita cancel ayat tersebut. Biar aku buat ayat lain. Okay, mungkin aku boleh katakan bahawa aku adalah cucu favorite atuk aku. Di mana kehidupan aku ditaja oleh beliau. Maka, menjadi tanggungjawap aku untuk menghiburkan hati beliau dan menjenguk beliau semsa beliau tidak sihat. Dan lagi, aku sangat sayangkan atuk dan nenek aku. Bukankah berciri kasih sayang ayat neh? Oh, Chika ... kau memang lovely! HAHAHA.

Dah la. Apsal aku macam poyo neh? Tak sukalah poyo-poyo neh. Malas lah layan Chika neh. Dah, semua boleh bersurai. Aku nak carik roti.
 

7 Congteng-conteng:

Blogger fara-D conteng...
ahaha! akhirnya.... takjadi eh. huk!

tak kerna lama tak menjenguk bonda dan ayahanda ku, aku mmg setuju teman ko balik johor weh! bleh merasa cuti2 malaysia bagai!kekekeke
3:23 PM  
Blogger Mastakilla conteng...
mari gelak!! hahaha...
sronok pe pulang ke kampung..
p dusun terjun sungai..
ade sungaikah??

aik!! chika makan roti jek??
3:25 PM  
Blogger IamYonna conteng...
huhu..
perasaan tidak enak tu diumpamakan sebagai satu petanda hehe..
then bila chika nk balik sana?
he..

err apa jadik pada mem-bridal?
3:45 PM  
Blogger azie conteng...
owh. balik kampung drive sacara solo kl-jb memang tidak enaklah chika.

nanti kurang tahap comel sebab penat,ahaha
7:24 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
xpe chika.call la atuk chika slalu mesti beliau hepi.;) moga atuk chika cpt sihat :)
7:52 PM  
Blogger Adlan conteng...
zaman skrg da canggih la.. bleh je wat panggilan 3G video call.. nnt leh la atuk Chika tgk wajah pil gembira itu..hehe

eh.. ati2 di jalan raya!
8:39 PM  
Blogger cemut conteng...
atok chika saket ke..saket tua ek? ermmm kalao da ditaja harusssss la tanggungjawab chika membuat nye sembuhhhhhhhhh..balas jasa la konon kan.haha.
11:01 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."