Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, May 29, 2005

Andai Kau Mengerti

Dimana akhirnya Percintaan kita
Yang pernah kau belai Bersama dengan ku
Pernahkah kau tahu Hatiku pada mu
Kasih yang menghilang Dalam dakapan mesra mu
Adakah ini hanya ilusiku Nyanyian merdu
Membuaikan diri Impi lena ku sendiri
Apalah dayaku tanpa dirimu Menghukum kalbu
Mendambakan kebahagiaan
Dan biarlah ku disini Yang pernah mencintai mu
Ruang hati Sepi tanpa disinari
Haruskah ia terjadi Mengharapkan kau disisi
Tuk kembali bersama dipangkuan
Segalanya pasti Andai kau mengerti
Kasih ku yang pernah dikau kusayangi
Pernahkah kau tahu Hatiku pada mu
Kasih yang menghilang Dalam dakapan mesra mu
Sebuah Lagu - Di matrix ketika tu.Mendengarkan lagu ni buat aku syahdu sendiri.Sebab muzik dia kot.Tak pasal2 aku minat lagu ni.Lagu Vince.Ma pelik aku suka lagu Vince.Ma pelik aku nyanyi lagu Vince.Ma tak pelik kalau aku suka lagu nasyid je.Ma tak pelik kalau aku nyanyi lagu nasyid je.Aku pon pelik jugak kenapa aku suka lagu ni.Cinta 'pandang' pertama.Sebut pasal Cinta Pandang Pertama, sekarang aku tengah baca novel Cinta Pertama milik Norhayati Berahim.Aku rasa ni novel ketiga dia yang aku pernah baca selepas Egois dan Untukmu Segalanya.
Aizar Hilang! - Pengumuman...sahabat saya bernama Nurul Aizar Azman telah hilang tanpa dapat dikesan selama lebih dari 24 jam.Silalah bantu saya mencarinya di semua pelosok hutan banat seluruh negara.Sebab saya yakin dia hilang kat salah satu hutan banat yang tebal kat Msia ni.
Aiza..di manakah kau hilang harini?Aku dah naik buntu.Aku call, tak dapat.Aku sms, tak reply.Aku taulah kau pegi umah sedara, tapi cam pegi hutan rimba je.Langsung tak dpt dihubungi.Maka, gilalah aku seharian kat bumi Cheras ni memikirkan camner nak buat ngan reunion esok.Tapi alhamdulillah...aku dah settle semuanya termasuklah deposit and bla...bla.. shit la weih! Aku tanak sebut pasal reunion lagi.Tolonglah wahai otak kesayangan, jangan proses perkara yg related ngan reunion.Aku akan jadi 'buas' mengenangkan reunion yang bongok ni.
Jumpa Orang - Ye, aku jumpa orang-orang.Uhuhu.. aku jumpa orang.Sapa kah orang itu?Semangat ingin tau aku sangat tinggi tadi.Kat Mc D Pandan Mewah.Aku pegi lepas sembahyang maghrib tadi.Ma dgn abah temankan untuk aku bayar deposit dan reserve tempat tuk esok.Woi!! Ckp pasal reunion lagik.Fuh...maka aku pon try lah jenguk2 kan kepala nak usha sorang budak yg keje kat kitchen Mc D tuh.Bukan sket punya susah lagi aku nak usha.Tapi nak jugak usha!Aku tgk mata dia sekali imbas aku cam kenal plak.Ececeh.. tgk mata dah kenal...! Tapi aku tak puas hati.Dah la org ramai.Dinner pon kat Mc D.Sesungguhnya warga Msia mmg kaya.Kaya campur Raya.
Dari celah2, aku usha lagi.Nampak hidung dia plak.Sah! Aku rasa tu dia! Hidung mancung, mata bersinar-sinar naik berpinar aku tgk mata dia.Then nampak seluruh muka dia, tapi sekejap je pastu dia lesap.Maka sengih la aku sbb ramalan aku mmg betul.Dialah.... Si ***.Tapi tak de kena mengena ngan aku lah.Ceritanya berkaitan ngan kawan baik aku time tu.Dia masih chumey... aku harap dia dah sujud kesyukuran kat Allah SWT sbb dia masih chumey sungguhpun dia cuba lari dari anugerah yang murni yang Allah dah berikan.Erkk?? Keje rajin-rajin ye, dek... (sbb dia muda setahun dr aku).Suh blajar memain...skang jgn memain kat kitchen Mc D tu sudah.Nanti naik senduk atas kepala.
Tak main la paksa-paksa, brader! - meluat betul ngan orang yg suka memaksa.Bila dia minta, kenalah bagi.Bila dia nak, mesti dapatkan. Aku debik kang... Tu satu kes.Kes yang lain yang buat aku bengang nak mati... smlm ada sorang lelaki muncul dlm idop aku.(ayat sastera =p).Mula-mula elok je soklan2 dia.Pastu mula terasa kegatalannya.Lama-lama gatal bertukar jadi miang dan akhirnya... msg dia jadi camni
"so u r single for me...can we chat on YM...any contact no?? " - Miang
"not giving you " - aku
"as u wish.....so wanna be my gf???? u can call me or sms me 016*******" - Miang
"gf is okay...but 'GIRLFREN' is not ok" - aku
"i mean special gf lah..wanna be in relation with me? " - Miang
"no thanx... we can be fren" - aku
"sorry i dun want...bf or nuthing bye " - Miang
"ok...NOTHING!" - aku
hek eleh..!Cam aku heran je.Nothing tak nothing...xde aku hingin kat orang yang tak sabar-sabar camtu.Love needs time, right?Aku tak sangka byk orang jenis camni wujud dlm alam fana ni.Patutnya pindah je ke alam barzakh cepat2.Seriously aku mmg marah bila ada orang yg gatal camni.Sebab orang2 camni menakutkan dan jadi satu ancaman buat perempuan.Masalahnya, aku marah betul bila dia bagi kata dua camtu.Memang DESPERADO agaknya. Tapi one thing yang aku takkan buat ialah melenting atau maki hamun orang2 gatal walaupon dorang gatal.Buat selamba je....
Adoi, sejuk! -TITIK-
 

4 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
assalamualaikum... dah jumpa blog tu... slalu2 la main klik2 ye.. heh
11:45 AM  
Blogger jed1 conteng...
salam nurul...best baca entry nihh :)
9:08 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
sorry sahabatku..tetibe saje aku menghilangkan diri sbb tibe2 jugak ayah bgtau nak gi umah pakcik aku kat sabak bernam..isk2..pagi2 lagi dah blah..tak sempat nak bgtau apa2..igt kat sane ade la line pastu rupe2nye takde..carik public phone sumenye pakai card..hihih,thanks ek sebab selesaikan semuanya..
lelaki miang tuh mmg desperado..heheh,aku suke ayat ko "patutnya pindah je ke alam barzakh cepat2"..heheh,orang miang mmg patut kene layan camtuh..menggelabah je
9:45 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Very nice site! » »
9:00 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."