Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, June 13, 2005

- Aunty, aunty and aunty....

Cerita ni disampaikan oleh ateh (adik mak aku). Ini adalah antara perbualan ateh aku ngan ucu ( adik mak aku yg bongsu).
Seblom tu, beberapa kata ganti nama digunakan.
*Ayong - aku
*Adik - ucu aku
*Kak Sal - ma bunda
Ateh : Org pegi umah Kak Sal. Ayong bukan main berisi lagi, dik.
Ucu : ye ke? boleh plak berisi bdk tuh. Lama tak jumpa dia.
Ateh : Mmg berisi betol. Abih baju-baju dia sumer dia pegi bagi orang.
Ucu : Ye ke? Mesti banyak yang dia da tak muatkan? Ish... baju lawa-lawa kasi orang.. (agak memberontak)
Ateh : Aritu akak tgk... byk dia kuarkan da tak muat
Ucu : Jom pegi umah dia lepas ni. Bley sapu bersih-bersih apa yg tak muat tu.
Ateh : Ishk..orang baru balik dari umah dia la ni.
Mendengarkan sitcom tersebut, aku pon ketawa. Bukan aku je ketawa... ma ngan ateh pon ketawa gak. Jadinya persidangan mengutuk tabiat ucu aku pon bermula... Kehkeh.. tak abis-abis dia nak dengkikan baju aku. Sanggup dia ajak ateh aku dtg umah semata-mata nak sapu baju aku. Masih ngokngek makcik ku itu walaupon dah anak 2. Gila fesyen... sangat gila fesyen... Teringat kembali pada selipar idaman aku yang dia kata nak pinjam, tup tup amik teruih. Uuuu... mmg bahyer betol dia ni. Tapi terasa rindu gak kat dia. Tapi setakat dtg bukan sbb rindukan aku, tapi nak sapu baju aku baik tok sah.. kim salam!
Puteri & Qisty
Yeay! Tadi ateh mai bawak anak dia 2 orang tuh.Best! Si Lelaki berwajah ayu itu sungguh chumey.... Mmmuah.. Dan sempatlah bergosip sat ngan ateh aku yang sangat lawa tu. Memula gosip pasai ucu aku ar. Then masuk plak isu2 sapa kurus sapa gemok. Tapi seriously, ateh sgt kurus skang ni.Ucu plak katanya cam dulu gak. Masih bangga ngan badan dia yang kecik molek walaupon dah anak 2. Kunun la lagi slim dari aku. Ish... sangat sensitif ngan isu sapa slim sapa berisi nih!
Pujuk diri - eleh, Nurul...sabar je. Bukan gemuk pon.Berisi je. Tu namanya cukup makan. Nanti lagi sebulan kuruslah tu bila dah dok asrama balik... *sigh*
Kenduri kahwin + kenduri arwah
Semalam heboh kat kawasan umah aku pasal ada orang meninggal. Innalillah... Dengar ceritanya nenek ni mmg sakit dah lama. Sama-sama sakit ngan arwah opah aku lagi.Tapi arwah opah dah pegi lebih dari setahun lamanya. Kebetulan hari tu kat umah dia buat kenduri sambut menantu.Tak disangka-sangka.. kuasa Allah SWT, kenduri yang dibuat bukan utk sambut menantu semata-mata tapi utk jenazah dia jugak sekaligus. Apalah agaknya perasaan ahli keluarga. Dan apa pulak perasaan pasangan pengantin?
Hari persandingan = Hari Air Mata
Walallahualam.
Fikir : Bila hari persandingan aku? Bila pulak hari kematian aku?
 

2 Congteng-conteng:

Anonymous east2nurul conteng...
skang nih pun sedang berisi aku..seb baik cuti tinggal 3 minggu..tu pun mau naik sekilo dua tuh..cisss..apsal la cuti lama sgt nih...

~andai takdir mampu dicapai akal...mati bukan satu ketakutan...
1:53 AM  
Blogger ChikaDior conteng...
salah cuti ke badan naik ngan maju jayanya???? hurmmm... soklan tanpa jawapan...
7:00 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."