Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Wednesday, June 01, 2005

:: Nostalgia Sebuah Kisah Klasik ::

ENAM. Sudah enam. Apa yang sudah enam?Sudah enam buah blog pernah jadi ruang legar aku menyonteng. Aku pernah menulis di xanga.Banyak account bersama xanga tapi ada 2 yang pernah aktif.Aku pernah 'bercengkerama' di Diaryland tapi perasaan aku tak selesa.Aku pernah main conteng2 di Danchan.Pernah juga 'bermesra' dengan Blogdrive dan akhirnya kini aku seakan-akan bahagia 'berasmaradana' dengan blogspot ini.ENAM kesemuanya.Enam tu merujuk pada yang aktif.Ambil kira yang tidak aktif,mmg banyak jadinya.Boleh buat koleksi...Tapi aku tak terasa nak tayangkan kesemuanya untuk semua.Biar aku simpan sendiri.Biar aku yang syok sendiri menjenguk-jenguk lagi kesemua blog tu.Malam ni otak aku cam terpanggil dek nostalgia lama.Seharian...otak aku harini asyik je memproses cerita lama.Mungkin hari ini Hari Nostalgia.
Aku suka menulis di xanga.Kisah budak sekolah.Sbb waktu aku menulis di xanga aku masih budak sekolah.Aku ada keluarga yang sangat bahagia di xanga.Mungkin ahli keluarga xanga sifat mereka tak campur orang...sbb sistem xanga sendiri 'tak mesra pengguna'.Interaksi di xanga agak tertutup utk ahli keluarga xanga je.Tapi bahagia.Yang pernah menjadi keluarga aku di xanga seperti Sya, Abang Faren, Ain, Siti, Kak Azurin, Amirul, Farah, Dynea dan banyak nama lagi yang makin lusuh dalam ingatan aku.Maaf, lusuh tak boleh dihalang.
Secara peribadinya,blog paling bermakna bg aku ialah yang ini... oh, tidak! Bukan yang ini.Sebuah Kisah Klasik ni bukan yang terbaik untuk aku.Aku lagi sayangkan blog aku sebelum ni.Nostalgia.Cam yg aku dah cakapkan tadi...harini adalah Hari Nostalgia utk otak aku.Disebabkan tu, aku kembali belek-belek Nostalgia aku.Hampir semua entry aku baca siang tadi.Fuh, aku kagum sendiri.Aku suka semua isi dalam Nostalgia.Aku suka diri aku dalam Nostalgia.Aku rindu diri dan kisah-kisah yang pernah berlaku pada aku dalam Nostalgia. Nostalgia dan Sebuah Kisah Klasik ...aku sangka semuanya sama. Aku ingatkan di mana pon aku menulis,aku tetap aku.Tapi rupanya tak!Nostalgia jauh lebih baik.Gaya aku tulis nampak lebih jujur.Tak jujur ke aku di sini? Jujur...tapi nilainya lain.Di Nostalgia, aku membahasakan diri sbg 'saya'.Sopan kan?Dan aku suka begitu.Tapi tak mungkin apa yang pernah jadi di Nostalgia boleh sama dengan apa yang akan terjadi kat sini.Ternyata Kisah Klasik tak begitu elok bagi aku.Aku rindukan isi-isi Nostalgia.... (kalau air mata boleh di'scan atau dicetak...nak je aku tayangkan airmata aku kat sini.Kalaulah aku mampu buat attachment utk air mata..)
Apa aku sedihkan sebenarnya?
Jujur kata...aku rindu semua kisah2 dalam Nostalgia.Tak berlaku lagi.Tak akan...Aku tau tak akan.Dan aku kagum sendiri dengan cara aku menyonteng di situ.Lebih sopan lebih elok.Dah tak mampu 'bersopan' lagi ke aku kat sini? Kenapa aku tak 'sesopan' aku di Nostalgia?
Untuk tatapan lagi...Yang pernah temankan aku di Nostalgia..silalah kunjung lagi setelah sekian lama.Yang tidak bersama aku di Nostalgia... buatlah lawatan sulung.Aku jemput semua cara terhormat... silalah lawat NOSTALGIA....
"ada masanya manusia mmg bijak buat diri sendiri terasa sedih..." -aku-
 

4 Congteng-conteng:

Anonymous Siti Aisyah conteng...
Assalamualaikum. I have told you before that I didn't read all of your entry in here but I just read your entry that is about nostalgia. Satu tempat yang penuh kenangan, kan? Masa memang banyak membantu merubah kehidupan dan personaliti seseorang. Kadang-kadang, hmmm ... selalunya, Sya harap Sya akan kembali ke masa dulu supaya Sya tak melakukan kesilapan-kesilapan sekarang. Kesilapan yang menghitamkan hati Sya. I really hope you will never ever give yourself a chance to change into someone else. A bad person. Let others around us change their lives whether for good or for bad, but we need to be still. We surely will change one day, but that day will only bring us a most joyful day in our lives. I hope you understand what I meant.
2:37 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Very cool design! Useful information. Go on! »
3:06 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! rental car in france Rental cars in merimbula Rent car gran canaria Valium roche us physicians Discount car rental halifax
3:09 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. savaria wheelchair lift hot naked milfs
7:01 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."