Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, June 06, 2005

- perasaan yang pelik ... bila perasaan tak memahami perasaan-

Bismillahirrahmanirrahim..
(Dengan nama Allah SWT... hambaMU menghina diri di hadapanMU...)

Bila perasaan tak memahami perasaan, apa seterusnya yang jadi?Ye.. perasaan menjadi 'perasan'.Kalaulah aku boleh jadi seorang yang permanently waras, alangkah baiknya. Alangkah...
Aku ni tak betul ke apa ye?Kadang-kadang mood aku baik sangat.Kadang2 cam nak letup semua objek alam yang ada. Lantakkan semua! Yang aku tahu, aku rasa satu perasaan paling pelik ketika ni. Aku tak waras at this moment and friends... what happen to me lah?
Bukan.Bukan alami perasaan pelik ni pertama kali.Dah berkali-kali.Patutnya dah lali.Dah tak payah nak ambik peduli. Tapi hari makin hari, makan diri aku sendiri. Oh, perasaan yang pelik!
Kepelikkan aku boleh direkodkan seperti data-data di bawah
Nama Pesakit : Nurul Haizum Zainodin
Umur : 19 tahun
Status : Tak dapat dikenalpasti
Tekanan Darah : Normal
Jantung : Degup laju-laju
Urine Test : Normal
Suhu Badan : Jarang panas.Selalu sejuk
Jangkitan : Virus Persekitaran
Penyakit : Sindrom Perasaan Pelik (SPP)
Ubat : Antibiotik (anti virus persekitaran), banyakkan bersabar, timbalah ilmu psikologi seadanya, jauhi virus (virus di dini merujuk kpd segolongan manusia yang kurang sopan dan tak memahami perasaan orang lain)
Effect : Berjangkit pada orang lain samada orang yg dekat di mata,dekat di hati atau org yg jauh di mata, jauh juga di hati.
BEWARE peeps! Kang jangkit kang aku tak tanggung!
Sah! Aku dah mengidap sakit perasaan. Ingat tak dalam entry aku yang lalu, aku ada menyebut tentang penyakit yang aku alami. Disahkan oleh penyelidikkan aku sendiri, aku diserang dua penyakit sekaligus dlm selang masa yang pendek.
Pertama - Penyakit Malas
Kedua (juga yang terkini) - Penyakit Perasaan Pelik
Simptom2 penyakit kedua aku kenalpasti melalui sikap2 ganjil dan perasaan2 pelik yg aku alami kebelakangan ni
  • Aku hampir-hampir mencampakkan kedua-dua enpon kesayangan aku. Aku benci sms! Aku meluat dgn nada sms.Aku tak langsung reply mana2 sms yg masuk kecuali dari Aizar pagi tadi.No sms pliz!
  • Aku telah mereject semua panggilan yang dibuat kat enpon aku kecuali dari family aku.Tadi je aku reject 3 call. Rasa menyirap darah yang amat bila Fadzli miskol.Nak apalah dia ni dalam keadaan aku yg tgh tak waras ni.Sepanjang minggu carik aku apa kejadahnyer?Aku tgk2 je kat enpon ada 13 miskol.Pas aku sembahyang maghrib, aku tgk balik ada 4 miskol.Bunyi enpon adalah bunyi-bunyian paling sumbang this around few weeks.Terasa ada dendam kesumat kat org2 yang sengaja miskol. Aku jugak berperasaan mereka yg main miskol2 aku tu cam saja nak carik pasal.
  • Aku telah reject semua orang yg nak add aku kat YM.
  • Aku buat dek je ngan semua orang yg tegur aku kat YM.I hate those who used to BUZZ me. BUZZ aku waktu aku taruk sign adalah kurang ajar aku rasa.(tapi ada gak yg aku layan bila aku tgh tak kejam)
  • Aku jadi semakin malas bertanyakan nama.Sangat menyampah nak tanya nama orang.Kalau aku dah berborak berjam-jam pon, blom tentu aku akan tanya nama org tu selagi org tu tak bitau. Camtu jugak bila chat, bermsg atau apa2 je lah.Aku tak pernah tanyakan nama orang.Dan skang ni, aku punyai koleksi manusia yang aku kenali kat internet tanpa aku ketahui nama mereka.Lantak korang la yek.Jaga diri leklok
  • Aku rasa marah dan menyampah bila mail box aku ada isi walaupon satu. Meluat gila dapat email.Tanpa membaca, aku akan delete and empty trash tanpa segan silu. Amik kau!
  • Aku adalah org yg sgt sukakan puisi, sastera and etc... Tapi sejak beberapa harini, sastera dan ayat2 yang terlalu tinggi nilainya adalah membosankan. Aku meluat ngan manusia yang tak reti nak cakap terus. Tak de masa nak berbunga-bunga bahasa! Tak de masa, men!
  • Aku jadi sgt garang dan buas.

Tak pelik ke perasaan aku ni? Apakah ini yg sedang aku alami? "Saya pon tak tau" (nada : ketidakwarasan)

 

8 Congteng-conteng:

Blogger Aqil Dot Com conteng...
cara2 nak ubat :
1. kalau boring dengar ringtone , buat ah silence mode.

2. kalau tak nak org Buzz kat YM , login under invisible

3. Masalah takkan selesai kalau duk sorang2. cuba gi kuar jejalan , take a day break off, jumpa kawan2 , tgk wayang , round tasik ker, just cuba utk tenangkan diri, lapangkan fikiran k. kalau kusut gak.. cuba luahkan masalah tuh kat somebody yang boleh dipercayai... :)
9:49 AM  
Blogger Semut Api conteng...
This comment has been removed by a blog administrator.
1:13 PM  
Blogger Semut Api conteng...
Salam..
biasa la jiwa remaja..peroses peralihan dan perubahan...
1:16 PM  
Blogger Ezwan Emary conteng...
perasaan tak memahami perasaan = PERASAN??? mukan ke? ahaks
3:56 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
sabar banyak2..nanti kite gi shopping..gelak-ketawa..buat mcm2 ek?
12:12 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
That's a great story. Waiting for more. cruises Aston dealer insurance martin oppinions on maytag washers B&w plotters Mti bathtubs bentley Isuzu motor philippine online prescription vardenafil hydrochloride Effexor and anxiety and depression Second mortgage refinancing sacramento manteca cal1812 Two acuvue coloured enhancers contact lens Bodybuilding supplement stacks Drug information ultram phentermine Circuit breaker atc finder 2003 bentley gt ford v 8 engines facts bentley Playboy plus models Area rugs in phoenix Last minute cheap holidays to france camping
9:58 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it Insurance life policy universal vw thing Qwestar fm cd changer phendimetrazine 35mg tablet Farm bearu lie insurance
1:14 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
best regards, nice info »
8:12 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."