Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, June 12, 2005

Untuk Dikenang


Image hosted by Photobucket.com

(gambar sekadar perhiasan)

Satu gambar yang kabur 'untuk dikenang'.
Peristiwa jadi kabur bila namanya bukan lagi peristiwa,
Peristiwa akan makin kabur bila dah bernama Kenangan,
Dan apa yang kita sentiasa ada hanyalah kenangan...


Selama mana je ingatan kita ni tajam tentang sesuatu?Sehari? Dua ? Tiga? Empat? Dan kiraan nombor seterusnya... tapi mesti ada hujungnya. Detik ni aku teringatkan sesuatu.Sesuatu yang boleh disifatkan sbg peristiwa paling hebat pernah terjadi dalam hidup aku. Aih..sangat lama aku simpan peristiwa kabur ni. Mcm gambar kabur kat atas tu. Dah tinggal sbg gambar cuma. Nampak terang, nampak nyata dengan sengihan lebar masing-masing.Tapi tuk apalah menatap gambar terang yg nyatanya tipu belaka. Satu hari detik sebenar gambar tu kabur juga dlm ingatan aku. Elok aku kaburkan je dulu gmbr tu sbg lambang betapa aku tak nak menipu harini.

Merepek ke aku? Biarlah merepek ke apa.. sbb hidup ni sendiri merepek-repek je kisahnya.Dan semua perihal merepek ni aku dapat sejak mlm semalam. Sebelom tido, aku merepek dgn perasaan aku sendiri. Bangun tido, ternyata perasaan aku sudah respon dgn baik untuk menjadi lebih merepek sepanjang hari ni.

Sepanjang hari aku fikirkan macamana nak dapatkan satu ending paling hebat tentang sesuatu ni. Dan akhirnya lepas berkompromi ngan begitu licik skali ngan semua sistem badan termasuk perasaan marah, dendam dan kasihankan diri sendiri... keseluruhan diri aku dah tekad. Tinggalkan semua Untuk Dikenang. Kesian kat diri sendiri.Letih aku cuba mengajar diri yang konon-kononnya kenangan akan tetap berseri. Konon-kononnya kenangan akan berulang lagi bergelar peristiwa. Tipu ar! Kenangan tu akan kabur juga... sebelum menjadi sangat kabur, elok aku ajar diri aku utk memandang dari sudut yang kabur. Ye, berlatihlah wahai perasaan dan sekelian kaum kerabatmu...

Penutup kisah musim dulu : Tinggalkan je 'untuk dikenang'. Akan aku kenang ia sbg satu peristiwa paling indah yang sekarangnya dah jadi kenangan paling bisa yang patut aku pijak ngan tapak kaki aku sendiri. Hiaah! You've been kicked out.... [ but....]

*sekiranya tak difahami, baguslah sbb aku menulis utk kefahaman aku sendiri*

Rahsia dari poket orang, simpan dalam poket sendiri.

Yehaaaa.... since dulu aku dapat rasa aku ni cam selalu je bernasib baik. Tapi seblom tu, betul ke aku suka bergosipan? jawapan : ye, saya suka! Suka atau sangat suka? Jawapan : hurmmm.... Atau Sangat-sangat suka? jawapan : hurm.. bukan sangat-sangat suka.Suka-suka je. Tapi sbg gadis normal yg tak suka berpeleseran, aku memilih gaya hidup normal golongan muda-mudi. Itulah gaya hidup bergosipan. Eleh, come on la babeh! Sapa tak bergosip kat sekolah dulu? Sapa? Sapa? Temberang la tak gosip... Jadinya gosip adalah sebahgian dari aktiviti luar ko-kurikulum yg amat digemari oleh muda mudi terutamanya gadis-gadis.

Aktiviti gosip ni adakalanya mencabar.Sbb bukan senang nak dapat gosip super duper hot n spicy. Tapi bg aku, aktiviti gosip aku sgt mudah dan mmg tak mencabar langsung. Sebabnya ada 2.

  1. Aku dapat gosip secara tak langsung atau lebih tepat dinamakan sbg bulan jatoh ke riba. Rezeki yang datang bergolek tanpa aku sangka akan diberi. Pemberi jugak biasanya memberi kpd aku tanpa disengajakan. Jadinya aku x yah la kerja keras tuk menjadi orang-kaya-gosip.Si Pemberi yang biasanya terlepas kata maka terbuktilah bidalan melayu... terlajak perahu boleh ditarik, terlajak kata buruk padahnya.
  2. Gosip tak sengaja yang aku dapat tu biasanya disusuli ngan warning keras dek pemberi-pemberi yg teraniaya. Warning tu biasalah... warning aku jgn bitau orang. Aku plak bila dah kena warning, aku rasa cam uih... kena simpan leklok nih.

Disebabkan 2 alasan ni, jadinya tak hebatlah kuasa gosip aku. Sbbnya, aku dapat gosip percuma tanpa melalui apa2 cabaran dan aku kena simpan sendiri gosip tu tanpa boleh dicanang menjadi gosip yang lebih liar.

Apa yang aku nak sampaikan sikit je.Yang meleret-leret tu hanyalah sebahgian dari aku. Aku mmg sukakan mukadimah sebenarnya.

Objektif aku nak beritahu yang aku ni selalu je dapat tahu rahsia orang ngan cara yang tak disangka-sangka. Contohnya dalam kes Kamal.

Aku : Ko ngan sapa skang kat kolej kau? (maksud aku sapa member dia kat sana kalau-kalau aku kenal)

Kamal : aku ngan **** la...

Tak pasal-pasal dia da sebut nama awek dia.Fuh, free2 aku tau dari A sampai hampir Z cerita dia ngan si ****. Hahaha... sedangkan aku tak berniat nak tau.

Banyak ar kes lagi yang aku dah kumpul nak tulis kat sini tapi tiba-tiba aku rasa malas. Tak leh buat apa arr...

Cumanya, smlm bergosipan ngan Anaz tentang tada~~ (masakan aku nak canangkan gosip free kat sini). Dan lagi satu gosip liar yg amat memeranjatkan. Irwan nak bertunang? Ish.. Anaz! Cakap biar waras deh... Tapi alhamdlillah..amin! Taklah aku ketinggalan cerita2 hebat camni.

note : kenapa aku merapu lebih-lebih kali ni?Aku pon tak musykil apa sebnarnya aku tulis ketika ni......

 

6 Congteng-conteng:

Blogger Ezwan Emary conteng...
ku coret sebuah entry yang panjang...tanpa disedari
12:43 AM  
Anonymous Anaz conteng...
aduss..nie apehal name gwe naik plak nie..ngehngehngeh
7:05 AM  
Blogger adledash conteng...
isk2...nnti la beta baca yer...ngantok ni..semlm chat smpai kul 5..nak merenk dah otak...bgn tghari ni..beta bc..btul..beta bc...baru baca serat je...tp..otak dah biol!!promote2 la blog beta lak ek!! ngeh2!!
9:56 AM  
Blogger xie-sayang conteng...
bukan mudah untuk sesuaatu yang hadir dalam hati apatah lagi yang memberi kesannya yang tersendiri...sesuatu yang indah kadangkala kita miliki hanya seketika...

jaga diri...
jaga solat...
salam kenal...
11:29 AM  
Blogger ChikaDior conteng...
huk oloh anaz.. pandai gosip pandai cover arr.. jgn nak takot... kus kus kus...

ang tu arina, ang tak baca..siap la ang... akan ku ganggu tidor mlm mu... kihkihkih (mengilai)

And to xie- thanx atas nasehat...
5:22 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Very nice site! Car insurers uk Indiana meridia attorney referral service Information on the drug phendimetrazine 35mg Internet loan now payday quick right Property surveillance http://www.isuzuautoparts.info/Car_floor_mats_embroidering.html klonopin mania Klonopin pictures generic Web cams teen girl rugby training drills online Save on tramadol
4:43 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."