Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, June 17, 2005

Letih yang menghasilkan kemalasan

Semalam tidak update.Harini pon terasa tak nak update jugak.Perasaan malas yang tak terlawan. Tapi aku update jugak mlm ni memandangkan kebosanan mengatasi kemalasan.
Kisah : Aku dan Aiza 'bercengkerama' kat KLCC.
Objektif : Jauh perjalanan luas pemandangan
Kesan Negatif : Kaki hampir terpatah tulangnya dan duit mengalir laju-laju.
Kesan Positif : Gembira. Dapat byk barang idaman.
Konklusi : Duit-duit kertas yg mulanya memenuhi purse ditukarkan ngan kertas resit.Duit-duit syiling yg mulanya memberatkan purse sudah tiada lagi.

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Gambar : diambik oleh tgn gatal aku yg pantang dapat kamera. Nak kata jakun, tak sesuai...tapi mmg pantanglah dapat kamera.Ada chemistry yg baik kot antara aku dan kamera. Aku bukan photographer yg best.Aku tak ada ilmu fotografik.Tapi aku pandai picit button tuk snap gambar. Aku rasa tu dah cukup. So, sempatlah aku ngan tak malunya beraksi mengalahkan sorang pelancong.Dari Kinokuniya, selamba mak minah je aku amik gambar ngan ghairahnya.

Image hosted by Photobucket.com

Mlm seblom kuar, bukan main lagi aku ngan aiza konon2 menjadi sorang yg berprinsip.Ceh..menipu je besar! Kunun la janji awal2 tammo masuk Secret Recipe.Tapi apa nak buat.Nafsu manusia la katakan... aku TERPAKSA gak ajak aiza breakfast kat Secret Recipe.Fuh, masuk2 je KLCC teruih menghala ke SR. Teruih order cake.Dan air tradisi bila masuk SR ialah ice lemon tea. Makan sampai masing2 naik muak. Sambil mkn sambil bergosipanlah cam biasa kan. Siap gak bukak kisah-kisah lama zaman riang ria disney kitorang. Dan dari tempat kitorang duduk tu, Aiza pon memulakan aktiviti gatal tgn ngan mengambik gambar kedai GIRLS. Kedai peberet.

GIRLS... kedai yg akan membawak kepala kitorang ke alam yg penuh ngan angan-angan dan terlalu ke hadapan.Aku kata camtu sbb everytime masuk GIRLS, mesti dua mulut milik aku ngan aiza ni akan sebut berulang-ulang kaki satu ayat ni. "Kalaulah aku ada anak..." ngeh ngeh...

Teruja jgn cerita lah.Sebut pon tak guna. Aku tak mampu nak cerita semua. Tapi one thing yg sangat istimewa kali ni... (note : istimewa) - kitorang dah menemui dan merasai apakah erti sebenarnya shopping sakan. Mmg sakan sesakan-sakannya.Sempatlah mendapat publisiti murahan dari mata-mata liar orang malaysia ni. Publisiti murahan yg aku maksudkan ialah situasi bila semua mata pandang kat tgn kitorang sambil berbisik-bisik. Maunyer tak, beg plastik melambak tak cukup tgn. Cam shopping nak kawin je rupanya.

KFC

Jejak je KFC, aku rasa cam superstar lak sbb sumer pandang2. Ekekeke... bukan pandang kat aku pon, pandang kat tgn aku. Uish.. aku bukannya apa. Aku ni ala-ala lepas gian tuk kali terakhirla.Sbb next week result UPU kuar. Aku tak rasa aku akan bersenang hati pastu nanti. Mesti otak aku akan sarat memikirkan yg aku terpaksa dok sengsorang lagi kat hostel. Jadinya aku amik kesempatan terakhir ni tuk shopping yg bertaraf sakan.

Image hosted by Photobucket.comImage hosted by Photobucket.com

Hobi tradisi : masuk kedai menan. Main-main sat kat situ. Gatalkan tgn usik sumer menan yg ada. Then buat list permainan idaman. Mmg dah makin panjang list dalam kepala aku ni yg belom tertunai.

Pas puas jelajah KLCC, leh plak tahan cab pi Sg Wang plak. Bertenaga betol. Tenaga yg hanya muncul pada waktu membeli-belah. Eheh. Dah la Aiza beli kotak ngan rakusnya. Bukan kecik2 anak kotak yg dia beli. Abih keje dia menyeret kotak besar tu sambil mengauk kasut-kasut kat kedai kasut sampai hampir-hampir berterabur semuanya. Mmg la gila.

Yeah... 4 points tuk kali nih. Apa point yg aku maksudkan ni heh? Pointer exam ke? Uhuhu... 4 flat... Dah aih! Ada ar maksudnyer 4 points. Pencapaian yg agak baik sbb berjaya dapatkan 1 point lebih dari dulu. Tapi point tak strong lah! "Aiza, nak kasi point ke?," tanya aku. "Bagilah. Cam boleh je dpt point," jawap Aiza. ekekeke...

Beli per? Ah, tak yah lah aku bitau.Sbb byk sgt, aku pon malas nak ingat pada waktu-waktu camni.Aih...malasnya nak memicit keyboard ni....

Image hosted by Photobucket.com

Hurm.. menan lagi. Aku geram arr ngan menan ni sumer. Terasa nak je aku beli binatang ni sumer. Lagi aku takleh tahan bila tgk Barbie Doll ngan pinggan mangkuk menan PPG. Uish... kalaulah aku tak memikirkan yg umur aku ni dah agak 'wanita'... mmg aku beli menan-menan ni. Aku beli gak patung Batman yg nampak ensem kat Isetan. Aku beli teddy bear sebesar alam tuh... aku beli koleksi-koleksi baju Barbie Doll, aku beli hotwheels, aku beli patung Spongebob, aku beli tauke Isetan tuh lagi senang!

Baiklah..! Berakhir sudah peluang terakhir tuk bercengkerama ngan aiza. =( Beberapa minggu je lagi, masing2 akan sibuk ngan pelajaran. Akan jarang jumpa.Akan berpisah lagi.... Aku benci keadaan sekarang di mana aku asyik kehilangan kwn. Terasa tak percaya yg sekarang ni perkara paling susah ialah berkumpul ngan sumer besfren. Demi masa depan masing-masing yg ada arah tuju sendiri....

HARINI : breakfast kat Ulu Langat. Abah carik durian kat Ulu Langat (yaa... i hate durian! aku tak sikit pon heran ngan benda alah ni). Beli beskal BMX yg ala-ala beskal GT tuk adik. Woah... beskal yg agak gerek. Then ma carik pasu bunga yg sgt besa kat Ulu Langat gak. Berapa punya banyak kalilah pegi Ulu Langat harini.

Dialog seorang Adik

Adik : adik bawak beskal ni, baru budak-budak pompuan tak pandang serong..

Abah : Abis selama ni bdk pompuan pandang serong kat adik ke?

Adik : Tak... tapi kali ni mesti pandang betul-betul

Abah : Selama ni tak betulla dorang pandang heh?Owh, yg adik beriya-iya nak sgt beskal baru ni sbb nak bagi bdk pompuan tak pandang serong lah ye?

Adik : tak jugak...

(Adik... sorang kekanak darjah 6. Mulut paling bisa dlm umah. Budak paling ske timbulkan cerita. Kuat mengadu. Jugak slalu menjadi jurucakap tuk abang-abangnya yg lain.)

lagu putar byk-byk kali tuk harini : Riwayat Cinta- Misha Omar

 

8 Congteng-conteng:

Blogger Nashrex conteng...
besh tul ko berceloteh.. nampak sgt ko ni kuat bebel... starting post ko tentang 'kesan negatif' & 'konklusi' tersangat laa lawak.. hahaha!! klaka ar ko ni.. ekeke
12:40 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
tuh r.. panjang giler berceloteh.. shopping sakan tuh.. mrayau pon sakan gak.. hakhakhak..

cute r ur bro tuh... br darjah 6 da pandai ckp cm2.. hakhak... fais dulu darjah 6 sket nyer pemalu lg.. hehe
11:16 AM  
Blogger Ezwan Emary conteng...
weii....giler panjang entry...penat seh nak baca kat cc nie...uih bekfes secret recipy??kaya kaya...
Kesan Positif =>kurus...nyeh nyeh!
7:39 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
amboi...korg rembat mane duwet memanyak tu haaa???
kaya giler korg nie...shopping kat klcc lak tuh
9:17 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
rembat ko kata anaz? buat rayuan kat bank la... BANK PA & MA SDN BHD... kekekeke....

panjang heh aku merapu? naseb badan lah.... uhuhuh
9:35 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Wow, jalan2 kat KLCC yeh? Hihi... cuti dah nak habis kan? Good luck to you. Sempat peluk teddy bear tuh, ahaks :p
4:14 PM  
Blogger DarkWan conteng...
KLCC yeh. Nape tak ajak? Kekeke. Kiter shopping juga,tapi kat Lowyatt :p
12:11 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. flag bikini shane's world Difference between latex and foam mattresses Suzuki drz400cc Fibonacci forex trading Bextra infection divorce info new york
12:27 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."