Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, December 26, 2005

Aku Pulang.....

Aku pulang.....
Tanpa dendam....
Ku terima kekalahanku......


Beylo!
Sekarang, aku cuma ada kamu...
Bersama laptop yang akan kuseksa-seksa...
Hingga aku puas...
Aku sudah pulang..
Beerti aku sudah tewas mendapatkan diriku ...
Cuti selama 2 tahon lagi...




Aku dah berada di dalam pangkuan Pak Cik Za'ba. Bunda, ayahnda dgn adek del yang hanta aku ke kampus dah pulang. Mana nak aku letakkan sepasang mata yang bertakung air ni? Macam empangan hulu langat pulak rupanya. Yang tunggu melimpah... dan tumpah-tumpah tak tertadah. Huwaaaa... aku sedey la Beylo. Tgk bunda dgn ayahanda tinggalkan aku. Macam aku sorang gadis terbiar tanpa tempat mengadu domba. (hyper ke ayat aku nih)


Masok2 ajer ke dalam bilik C1021 nih, hati aku punyalah panas. Bunda pon naik hangin. Melihatkan bilik yang lengang tanpa harta peninggalan aku. Mana tikar aku yg bernilai puluhan hinggit??? Mana cermin hijau yg sgt besarku yang bernilai puluhan hinggit??? Mana?? Mana??? Maka, kami dua beranak pon gi kat ayahanda utk mereport perihal yang tikar dgn cermin aku dah kena rembat. Oleh siapa? Oleh orang yg tak ada tikar ngan cermin lah! HAHAHA... bukanlah! Oleh pihak admin. Salah aku sbb tak hangkut balik. Tak sangka tikar getah ngan cermin pon depa nak. Lelong-lelong kat pasaran gelap, leh jadi jutawan kot depa! (penumbok ku rasa mau mencium muka yg terlibat)



Lihatla area aku untuk sem 2.Tak menyelerakan dan tak nampak meriah. Membuatkan aku rasa tak bersemangat mau berasmaradana dgn bilik ni. Tikar getah yang ghaib dah abah gantikan dgn tikar lain warna hijau. Cermin besar yang ghaib dah ditukar dgn cermin hijau yang kecik. AKU RASA BENGANG! Tapi mmg kali ni aku tak mengangkut byk khazanah. Sbb pengalaman sem lepas buat aku taubat.


Bunda dah susunkan baju... aku kemas2 sket je tadi. abah dah pasangkan selak pintu utk safety tambahan kat bilik aku. Lantaklah kalau admin marah. Aku tau nk jawap apa. sesungguhnya bilik ni sgt tak selamat utk didiami. Bila2 masa orang leh kopak masuk tingkap.




Tgk! Sikitkan baju yang aku bawak? Sbb aku tau aku akan balik weekend! Wek wek wicky wicky wek wek! Miza lom balik lagi. Menyebabkan aku keseorangan. Hanya ditemani laptop yang byk suara, dan yahoo messenger yang heboh. Aku pulak sambil menconteng, menyanyi kuat-kuat melontar suara lunak merdu aku. (sapa nak marah?) At least bunyi orang kuar masok ym membuatkan aku rasa cam dlm keramaian. Sib bik ada Adian ngan Farah. Tadi Budin pon ada. Salman pon ada kejap tadi membuatkan aku pilu mau pulang ke rumah! Tapi aku paksa2 diri aku berkemas sakan supaya aku tak ingat apa-apa.Kata Salman nak dtg ukm. Hellehhh... tipu mak minah la kamu!




Aku rindu bilik aku kat umah yang sgt best!
Aku mau tido atas tilam queen size.
Apalah ertinya tido maalm aku bertilamkan katil single ni.
Panorama bilik pon tak indah...
Membuatkan pikiran aku sesak...
Dan perasaan aku rasa terbiar....

Aku pulang tanpa Buttercup...
Dan spongebob...
Bunda sudah hampir2 memasukkan Buttercup...
Yang bunda gelarkan sbg 'kwn aku'
tapi aku tidak mau bawak dia bersama ke kampus...
sbb nanti dia akan terbiar akibat aku yg sebok selalu..
aku mau cuba hidup tanpa dia...


Hmmm... aku bingung dan aku tak boleh nak conteng apa2. Kepala aku macam satu kotak yang kosong dan tak berfungsi. Aku tak mau conteng lagi! Sampai otak aku sudah pintar kembali. Mau sketch.... seblom Encik Mazlan minta tgk sketch book bukti aku tidak 'lepak sakan' sepanjang cuti 2 bulan lalu. Aku mau tgk movie indon.. sampai aku tertido dgn perasaan paling sebak.


Ma! Abah! Nak balik! Amek la anak ni balik!


 

27 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
ahaks.. bersabarla dengan dugaan belajar nie.. kang keje da... laen plak dugaan dan pengalaman yang bakal ko terime.. kalo gagal paper bleh ripit balek.. kalo gagal keje?? boleh ape?? boleh blah?? ahaks..
Aku jugak x skekan keadaan kolej aku.. rase mcm dudok kat rumah panjang.. eh eh, aku x dudok situ.. aku menumpang jek.. x sedar dirik btol as3 neh.. tp seme tuh pengalaman..bile hengat2 balek... Insya Allah akan gelak memanjang..
Aku rase sgt malas utk ke kolej esok.. sbb aku tasehat.. bangun pagi tadik tebatok2 bagai nak rak.. nuhhuuh.. pastu tanpa kesedaran g mandi kat sungai ulu chepor yang sejok banget tuh.. dan petang.. aku demam terbatok2.. huuhuh.. Teking k okeh?? bukan x balek ujong minggu pon.. ;)
10:12 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
baruuu je tinggal skejap, dah ada 1 komen masuk?!...isk!!!
xpe xpe... ko tinggalkan buttercup + spongebob ko??huhu...kita serupa...aku pon tinggalkan encik miaw aku di umah...nak kasik dia berdikari sket...huhu!!btol kata anda, sudah belajar dr pengalaman... tak sanggup nak hangkut byk2, wat terseksa jiwa raga!!!
10:20 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
siap ade bantal katun² lagi.. kehkeh, dewasa sungguh kamu ni.
10:23 PM  
Blogger Adian conteng...
la, sedangkan penyapu aku yang hampeh tu pun gone with the wind, apatah lagi tikar dan cermin mega mu itu. huhu. tu la, die dh suro kosongkan, xnak. muahaha.
10:46 PM  
Blogger Nashrex conteng...
satu perasaan yg penah aku ada biler dok asrama dulu.. walaupun asrama dekat, tapi rasa camgitu ttp ada.. huhu

pss pss.. pehal ar kaler cadar tilam ko x mnarik langsung.. cam lusuh je.. huhu
11:27 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
wah?! nampak nya untung menyebelahi aku kali ni....
aku tertinggal sofboard, tertinggal penyapu, tertinggal penyodok, tertinggal beberapa helai tudung, tertinggal 2helai tshirt...namun, segalagalanya maseh tak terusik...tersimpan rapi di tempat yg aku tertinggalkannya....
Alhamdulillah....
(riak ke gini???)
11:55 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
emm.. ok la tu, ade notebook.. + broadband, fine for me! :)

good luck!
12:46 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
«gadis terbiar tanpa tempat mengadu domba»


LOL - lucu sekali perumpaannya.

film indonesia bikin perasaan sebak? lol

ciaux
6:08 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
meh la melawat blok B...
8:40 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Minta maaf tak sempat nak ucapkan selamat kembali ke kampus. Ini dugaan seorang pelajar, kan? Suatu hari nanti pasti akak akan rindukan suasana ini seperti mana akak rindukan zaman sekolah menengah dulu. Terbaiknya, nikmatilah masa ini sebaiknya. Semoga untuk Sem ke-2 ini, akak akan lebih berjaya dan ceria di samping kerja-kerja. Juga, tetap setia dengan motto satu entri satu hari. Selamat kembali menadah ilmu. :)
9:30 AM  
Blogger Totin Jamain conteng...
baju kurung 2 pasang je? Dasat betui.. Agak-agak kalau anda setadi oversea cemana la ye? Botak kpala bapak ko, every weekend mintak beli ticket balik. Hik2
10:42 AM  
Blogger Totin Jamain conteng...
feedback comment nash: KAH KAH KAH!!! baru aku tau dulu ko camni gak.. KAH KAH KAHHH!! PATUTLA SETIAP MINGGU BALIK.. KAH KAH KAHHHH!!!!!!!!!!!!!!(gulik-gulik hentak-hentak kaki)
10:46 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
eheheh..
1. homsik rupenye si gadis ni..
2. idop ostel mmg begitu..
3. teroskan membanteras pihak ostel
4. ostel tu uma tompangan je
5. dugaan bekeje 1000x mencabar dr blaja (ikot pesan as3 tu)
6. slamad blaja kembali
7. kalo malas gi klas bley burn..kalo malas gi keje kene amek MC..kalo dokte xmo kasi MC nak kene amek imejensi liv..kalo liv sume da abes..kene pakse diri g keje..TENSI woo..ehehe

berusahalah! kite punye 'pingu' pon dok uma je jage pc lam bilik..die segan nak ikot g opis..
11:39 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
"Aku rindu bilik aku kat umah yang sgt best!
Aku mau tido atas tilam queen size.
Apalah ertinya tido maalm aku bertilamkan katil single ni."

huhu... antare sebab aku suke duduk hostel..
...sebab kat ostel aku boleh tido atas katil bujang...
...sebab kat ostel aku ade bilik aku sendiri...
...kat rumah aku tido atas sofa.. seb baek ade sofa..

tade... aku tak kerek.. wahaha.. saje jek menyemak :P
12:36 PM  
Blogger AKMA conteng...
Lalui sahaja....

Skrip hidup memang kadang sukar untuk di fahami...

Tiada yang lebih manis apabila mengenangkan semua ini nanti di kemudian hari.

Lalui saja..dengan yakin pada DIA

AKMA
1:24 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
wahhh semat nye dak nih :p
3:36 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
astri ... tq atas sumer nasehat beguna kamu... slamat kembali ke kolej! :p

fara .. terpaksa aku korbankan buttercup ngan spongebob aku.

curx ... tapi tak de mak... :(

macchiato .. kamu tak suka filem indonesia, sy tak suka filem malaysia.. ahahaa....

aash .. itu simbol klasik. :p

adian .. penyapu ko tak de maknanya. Gi beli lain! aku nyer tikar ngan cermin tu sgt bermakna... :((

nash .. lagi melampau.Umah sejengkal dah sedasat tu. Eh, manader lusuh.Gambar tu yg blur.... sukati ja. Tu adek nyer cadar tu! :p

fara .. dah! aku jeles sbb bilek ko sgt selamat. Tak aci!

wizurai .. esok sy gi lawat. Tingkat baper?

sya .. hmm.. kak nurul tau sumer u tp bila da berdepan, buat-buat tak tau demi perasaan. :). Thanks eyh...

Totin .. klu aku dok jauh cam ko, mau aku pengsan selalu. Lama2 kurus kering aku......

Famia ... uhhhhuhuhuhu... kalau keje nanti tak tau la apa jd ngan diri ini. :(

dani .. hahahaha! mmm.. in ur case, ostel is better la kan? ahahah...

akma .. thank u very much.Insyaallah akan lalui semuanya. And i have to... :)

teru .. semat??? uhuhuhu... semat tapi serabai =D
3:53 PM  
Blogger shafarina conteng...
hehe :)

abis dah.. masuk sebulan, bz dgn assignment, projek ntahapeape

jangan lupa beylo ek.. karang tertunggu² kwan.. :P

anyway, byk sgt kes curik kat hostel skang.. hanya kerna mgt asrama nak xtra $$$ sewa kat org luar.. &^$&%$^#!@
3:56 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
Kak wan ... dun wori! tadaa... beylo sentiasa dlm dakapanku. har har har.... mmg la tau,safety kurang. Dahla sy bilik bwh, tingkap bukan sket nyer besar.Snang je rg panjat masok. Tah pa pe !!!
4:27 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
selamat masuk belajar.. bes ke bes.. hehe..

*nak sambung belaja laa rasa nyer.. nak belaja apa..
5:09 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ahaha.. cik daineso, tingin nk blaja eyh? blaja best actually sb sy tammo keje sampai bila2 :p (tapi tak mungkin)
9:12 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
ehehe cam same plak kite. nak belaja sampai mati :))
9:31 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
tapi tak mungkin la aash.... :(
9:38 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
tapi tak mungkin la aash.... :(
9:38 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
seb baek la ko dok kat ukm je..kalo di antar ke utm ke..unimas ke..
10:55 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
mmg salu masok icu jawapnya... :))
10:58 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
pengkomen terlast..isk2..ko tinggal buttercup ngan pakwe die rupenye skalik..takpe2..buttercup kite didlm jagaan femilykan?kan?mesti buttercup tuh best jerk dok umah...aku pon same gak,tapi ibu suh bwk skalik sbb kate muke buttercup tuh sedey je sbb tuan die tinggalkan die..muahaha
2:39 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."