Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, December 10, 2005

Aku Tak Tau

Evening, diari!
Ko ni bisu. Ko ni pekak. Ko ni buta. Diari yg serba kecacatan. Tapi aku seronok conteng-conteng arang kat tubuh badan ko . Diam!!! Aku nak conteng sepuas hati aku. Walopon ko hanyalah sebuah blog kaku yg tak bernyawa, aku suka bercakap dgn ko. Sbb ckp dgn ko ada baiknya dari bercakap dgn manusia ada nyawa, ada otak. Ko faham tak?? Heh, ko ni kaku!


Mood aku, cam da okay. Tapi kepala aku sakit lah. Kesan dari tangisan smlm kot. *ketok-ketok kepala* Sebenarnya, aku dah okay. Aku dah dapat byk ideologi yg lebih waras utk diterima pakai. Aku dah berjaya pujuk hati aku. Tapi, keras kepala dgn degil aku membuatkan aku tetap rasa macam langit ketujuh dah runtuh, menghempap diri aku! (emosi kan?) Bangkit dari tido tadi, aku dah tekad. Buat je macam biasa memandangkan apa yg jadi semalam sekadar tingkah bodoh aku yang blom berfikir secara dewasa. TAPI......


Bila aku bangkit, dan kuar dari bilik tido, bila aku turun ke bawah, hati aku panas tiba-tiba. Terasa macam nak jadi warga bisu. MakYang tegur aku, sambil ucap selamat pagi cam kebiasaan yg suka dilakukannya. Tau apa reaksi aku? Sgt biadab. Aku tak jawap. Aku pandang je sekilas, pastu aku tarik muka paling huduh dalam dunia. Terus aku naik atas balik, bergelumang kembali dalam dunia sempit aku kat bilik nih. Apahal ngan aku? PMS ker? Aku rasa blom masanya lagi.


Aku on pc. Sign in je YM, ada 6 new msg(s). Tau apa aku buat dgn email2 tu semua? Aku delete semuanya tanpa baca. Then terus sorong tikus belaan hitam aku ke empty trash. Ni antara kerja2 yg biasa aku lakukan bile aku tgh bengang. Aku tak tau kenapa aku mesti terasa nak delete semua email, semua sms tanpa baca setiap kali aku tgh bengang. I have no point, i know. Maybe ni cam satu seni kemarahan kot. *angkat bahu*


Macam2 komen kamu-kamu bagi kat entry lepas. Ada yg menyejukkan ati aku, ada yg lagi membakar-bakar hati aku. Terima kasih atas semua komen. Ada yg kata, dia fahami aku. Bagus benar! Ada yg menyalahkan aku. FYI, aku ni manusia JARANG mengaku salah. Bila aku buat salah, antara benda yg boleh membuatkan aku mengaku kesalahan aku ialah bila ada orang mengatakan tindakan salah aku tu betul. Something like supporting me. (Faham tak? Faham? Bagus... Tak faham? Dok dediam... teruskan bacaan) Tapi, bila ada yg lagi nak menghentam aku, mesti aku lagi nak melawan. Lagi aku rasa aku tak bersalah. Hiiiiish! Rumit menjadi Cik Emosi nih. Betol kot kata Encik Azimin, aku selalu emotional. (eleh, cam tau-tau je Encik nih)


AKU NGAKU AKU SALAH. Sebab2 kenapa aku bersalah :
  • Aku yg cepat melenting. Padahal abah dah kata time balik kampung, nak raya dulu. Kalau nak Kancil atau Kelisa, abah beli pas raya ni. Nak TUT* TUT*, abah beli paling cepat pon bila aku dah naik tahon DUA. Abah kata abah janji. Ma diam. Tak janji la tuh. Tetap teguh dgn sikap over-protective ma tuh. Thats why, kalau aku diminta senaraikan nama2 manusia plg kuat risau dalam dunia, 3 ratus nama pertama, semua aku taruk nama bonda aku.
  • Aku yg demand! Tak tau bersabar.
  • Tak boleh berfikir waras pada kebanyakkan masa. Style aku berfikir, tak ada perubahan dgn style aku berfikir masa zaman kanak-kanak aku. Maksudnya apa? Maksudnya aku masih di alam kanak-kanak yg tak sepatotnya aku duduki lagi?
  • Aku tak tau control perasaan marah.Aku panas baran kan? Yg aku perasan, sejak aku duduk kat Johor, (matriks) dulu, sikap panas baran aku menjadi-jadi. Aku sgt berharap satu hari nanti aku akan jadi manusia paling bersabar. Aku pon tak suka nak marah-marah. Tapi.... tapi ... (kamu habiskan saja ayat ni)
  • Haikal bukan orang lain.Adek aku jugak.Sebenarnya aku tak suka dia ada moto! Sbb aku dah cukup pening dgn perangai dia yg tak reti dok umah. Time pakai Yamaha 110 ni pon dah tak sedar-sedar diri, inikan pulak lepas dapat RXZ Biru baru dia tu. Dan aku dah tekad, aku nak bitau ma yg aku tak nak dgr apa2 problem dia pon. Sbb aku tak suruh ma belikan dia motor. TAK SURUH.Nanti apa2 hal, ma suka nak call aku kat UKM tuh.Ngadu2 Haikal lambat balik.Whats the point??
  • Aku tahu apa perkara paling besar yg buat aku bengang semalam! Sebenarnya, aku taknak kalah. Aku tak leh terima kalau Haikal dapat apa yg dia nak dulu. Aku nak, aku yg dapat dulu. See! Aku tak jeles kan dia.Even okay wut dia ada moto sendiri. Tapi aku rasa cam dikalahkan. Sikap budak-budak hingusan manalah yg aku warisi nihhhh!
  • EHEHE... ini sebab yg terakhir, dan aku rasa sgt best!. AAHAHAH... Jullian kan bakal ada CLK. (CLK????) ahhahaha... seperti dalam comment Jullian yg lepas. Aku sepatotnya dah epi sbb dah ada driver. One of them, Jullian pon can maaaa.... Ahahah, kan Jullian? (hopefully u read this). Ehehehe... kan lagi best, orang drive, aku dok sandar kat seblah. Relekss... AHAHAHA.... (adakah kali ini aku berfikir spt sorang dewasa??)

Sori kat sesapa yg jadi mangsa HANGIN RIBOT aku semalam.Sori kpd sesapa yg terpaksa dgr aku membuat program 'Lepas Geram'. Tq atas semua nasihat, dan tq jugak sbb sudi menadah telinga dengar apa aku nak luahkan. Psycho betol aku semalam. Aku slalu psycho, tapi atas sebab2 yg camni, aku rasa belom penah. Teringat aku, satu nasehat semalam. Entah sapa heh yg bagi sbb terlalu byk org jadi pakar motivasi kat aku semalam. Dia kata cam nih : at least aku dah experienced once. AHAHAH... best jugak memberontak. Terasa macam free... bebasss


Okay, masa utk kembali menjadi normal! Hentikan semua watak-watak Cik Emosi.


note : aku try main game yg Adian war war kan kat blog dia. Perght! semalam aku main, tapi aku tak tau apa yg aku main memandangkan aku tgh alami perasaan cam cannibal. Pagi tadi aku main lagi. Woah, best! Giler! Game yg menggilakan. But at the end, aku rasa cam hangin plak sbb game ni membengangkan. Nak try? Trylah Menjadi Gila dan Bengang!
 

11 Congteng-conteng:

Blogger Aizar Azman conteng...
bagus2...anda telah menjadi normal semula..sy tawu anda tuh sekejap jerk emotional.awk kakak yang baik..sume saya paham lar psl awk,one day awk akan jd seorang yang sgt penyabar..jullian ader CLK??wat??woah..lagi besar keta..bley la tumpang dua kaki..so,jullian..bawakla kami berjalan2..
1:56 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
CLK??? AHAHAH... u better ask him about CLK!
2:14 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Mak bpk lbh bnyak bersabar dr kita
5:00 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
huhu seems like uv figured it out.
5:52 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
tu la, parent hang nak belikan kelisa, tak moo. demand kunun. tgk ape dah jadi, adik ko dah dapat moto dulu. len kali, kalo org nak bagi, amik aje. jangan ske mintak lebey2! kalau dah boring pakai kelisa, bule jual, wat duit muke beli hyundai coupe. kuikui
bagos la ang dah pikir sedalam-dalamnye sedalam doploh meter. lepas ni kalo parent ko oper kelisa@kancil, amik jer laa, jgn memilih sangat
10:47 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
tak nak (-_-)
11:45 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Oh! Of coz can...but now economy crisis!!! So keter takde minyak to go jln-jln... T_T

Dah dewasa tu of coz dah la' juz dah "matang" ke??? :p
Hahahahha.....
12:02 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ala... i isi ur tank, then kita jenjalan eyh.... =D ngee...

hey, i matang wut!.
12:32 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
wahh.. panas panas. baru baca 2 ayat dah rase bahangnye. huhu

hmm life is unfair, try live with it. anger is natural human behavior response to unjust, a good way to vent the bursting emotion, tapi kadang2 our anger will end up hurting others.

experience, we learn from them. its part of growing into a mature and better human being. lepas ni dah immune la kat benda2 tu. atau paling senang, buat bodo je. haha

farhan
1:08 AM  
Blogger Nashrex conteng...
apakata ko beli beskal... at least tak laa kalah sgt dgn adik hekal ko..

nanti gi kuliah.. kayuh2.. krek krek krek.. hihi
11:10 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
TQ Farhan. u're definitely rite. at least rasa sekali kan, daripada tak rasa? Owh, big THANKS Nash krek..krek... elok utk program diet sy, elok jugak utk program jaga perut kamu. Marilah kita naik beskal!
11:53 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."