Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, December 06, 2005

Joni dan Toni mencari Voni

(lawa la dia ni. MARIANA RENATA)


Helo, Joni.... ! Untuk malam ini, memperuntukkan hampir 2 jam untuk Joni. Demi menyaksikan apa sebenarnya JANJI JONI. Untuk peruntukkan yg aku ada, aku hanya nonton dgn adek since budak ni pon HANTU FILEM INDON macam aku.



Dalam kata-kata mudah - Janji Joni best! Janji Joni baguss ceritanya.



Sinopsis? Pegilah check official websitenyer! Ahahah... sinopsis belakang cover vcd yg aku baca-baca semalam, sikit pon tak membantu memandangkan aku tak fhm bahasa melayu indon. Jadinya, aku tonton filem yang aku tak jamin bagus atau tidak.



Filem kalau tak selit scene chenta, hasil lari! Filem ni pon berkisarkan cinta jugak tapi BUKAN sepenuhnya babak cinta. Okay, senang aku cakap, jalan ceritanya adalah DEMI CINTA, tapi kebanyakkan scene BUKAN SCENE CINTA. Kedengaran bagus kan?




Ada uniknya citer ni. Ada beberapa kelainan yang aku perasan dalam filem ni, yang mungkin ada, mungkin jarang ada, atau mungkin juga tak pernah ada pada filem lain.

  1. Jalan ceritanya sangat sempoi. Straight forward. Hanya ada SATU jalan cerita yg tak akan bersimpang-siur.Jadinya, tak memerlukan pemahaman dan fikiran yg tajam utk faham dan enjoy citer ni.
  2. Tak perlu kamu nak curahkan sepenuh emosi sbb citer ni sgt releks... Tak payah nak emosi-emosi. Tiada apa yg nak diemosikan. Walopon ada aksi cemas-cemas, geram-geram, tetap boleh layan dgn releks...
  3. Agak komedi. Tak ada komedi melampau. (tak macam 30 Hari Mencari Cinta)
  4. Nama watak utama adalah Joni.Bunyinya tak sedap disebut, tapi ketika menonton, kagum jugak dgn nama Joni.
  5. Semua pelakon hanya memakai satu jenis pakaian je. Mereka tak salin pakaian langsung. Semua dgn pakaian yg sama dari mula citer, sampai abes citer. So, kalau nak tgk si jelita bernama ANGELIC menggayakan pakaian sexy yg lain, mmg kempunan!
  6. Jalan ceritanya hanya SATU HARI. Tak ada hari-hari lain, hari-hari lampau, dan hari-hari depan. Dari mula, sampai abes cerita, ia berlaku dalam satu hari yang sama. Sbb tu aku kata pelakon tak salin baju!


Seperti filem Indonesia lain, Janji Joni....
  1. Adalah filem cinta
  2. Banyak babak 'kissing' yang real! Duh... "eii..buat bebetol!", respon adek setiap kali kuar babak-babak yang tak boleh keluar kat filem Malaysia. *babak ni banyak tau!banyak kali!Ishk...*
  3. Hero mestilah jambu (Nicholas Saputra) Heroin mestilah lawa (serius lawa pompuan ni. aku pon tgk terkedu gak la... Huhuhuhu..lalala...)
  4. Ending? Kamu Bisa Tahu Endingnya Gimana!
  5. Ada lagu-lagu. (tak menarik pon bagi aku)


Haaa...apalagi? Laburkanlah beberapa hinggit utk nonton. Filem ini tentang Filem. Jalan ceritanya biasa ajer, tak ada aksi mentraumakan kamu. Simple, enjoy, tak berat utk ditanggung akal. Hanya enjoy......


Selesai sudah review aku utki Janji Jon. Apa yang aku dapat utk ini? (-_-)


Hari Ini
Semua bebudak lelaki sudah meninggalkan umah.Hanya tinggal aku bedua dgn adek. Kenapa kamu semua suka meninggalkan rumah? Hmm..best jugak.Harini pak ngah datang. Dihangkutnya adekku yg sorang itu, dan semua sepupu dah pulang ke rumah masing2. Aku terasa sepi pulak. Heh! Boleh jalan, Nurul! Tu yg ko nak kan? Taklah... tu dulu, skang aku sunyi pulak rasanya. Boleh jalan!

Moral of the story (JANJI JONI) : Jangan telat!

 

18 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
aku dah tgk Janji Joni...
yup, ada babak kiss...
romen² dlm panggung...
yg best, camne director ajar hero dia kiss cara yg betul...
muahahaha!
10:34 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
Ha ah.... gila btol director pompuan tu. Sampai tutup2 mata adek saya tau. Geli gila... Tapi tetap tgk ja.. HAHAHA
10:38 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
nnti bukak sem pinjam ye. heheh (i mean it! jangan lupe tau.)
11:49 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
BAIKLAH!!!! Blom bayar lagik aku dah terpikir nak bukak cinema balik naik sem nih. Dah laa tak kuar hasil aktiviti cinema gelap kita tuh.
12:07 AM  
Blogger Fakyew conteng...
Panjang lebor betoi ye. Ooo ada kiss2 ye. Emm bagus2. Education tuu...
1:43 AM  
Blogger shafarina conteng...
ekekeke.. filem indon dah ada reform.. citer melayu bila lagi? balik² hantu (tp x seram), tak pun cinta (tp tiru filem hindustan), tak pon cinta (dgn pelakon cantik yg kaku)

:) chika.. pinjam bley? hehe
8:40 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
Timyohannon dgr je kising2, teruih start moto carik sakan filem ni eyh? ahahah... gatai sungguh la...


Kak Wan nak pinjam? mai nak sini amek.Sy tak kesah......


Cake tp ingatkan dia be on time tau, ingatkan sempat hantar rol film tu, tapi rupanya tak..... but really tau, MARIANA RENATA tu lawa ar. Rasa cam lg best tgk pompuan tu dr tgk Nicholas Saputra. Uuuulalala...
6:56 PM  
Blogger Nashrex conteng...
aku nak blajar cara kissing ngan betul gak nih... hoho

malam ni gak aku carik!!! hahahaa~!!
7:36 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
syok la tgk couple dlm panggung tu beromen!
hahahaha....

*Pantai Berbisik lama dah kot... baru jumpa, saje nak beli... (mentang² ada Dian)
7:50 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
Nash ... tak senonoh tol. tp siyes... mmg ada director ajar cara kissing. Siap melenting sakan ble pelakon dia salah ber-kissing-an. ahaha..

lekas nash! bergegas, dapatkan skang!

Wizurai .. tak abes2.. hahaha... geli je tgk scene dlm panggung tu.Memalukan. Hahahaha... (suke eyh...)

nak beli gak la....Pantai Berbisik
8:49 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
eh mane ade Pantai Berbisik. Pasir Berbisik la.
10:27 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
sbb melayu ade batas2 Islamnye kan?? erkehkher..tuh mungkin la sbb filem melayu xde part2 kissing ni?? hahahaha...

ok kan citer janji joni ni?? best.. aku cadangkan citer mengejar matahari... tp, mcm x kua kat mesia jek.. uuhuhuhuh...
10:29 PM  
Blogger Nashrex conteng...
aku da carik td.. tapi takde plak jumper.. ampeh..

esok kena carik lagi.. ptg leh nongkrong dengan asyik..

go go nash!! study bab kissing..

miaahhahaha!!
12:25 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Hmmm ... semuanya respon bab kissing. Pelik pula. Dah lama nak beli cerita ni tapi duit tak ada. Natijahnya, tak jadi beli kot. Kalau boleh, nak guna duit yang ada untuk beli filem yang benar-benar bermakna sebab, saya ni jarang ada duit untuk beli vcd, banyaknya dilaburkan pada buku. Nanti pinjam ye. Hehehe ...
2:34 AM  
Blogger dCchEe conteng...
upload ar kat torrent.susah ar nak g kedai crik citer tuh
2:36 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
aha, adik dah tgk filem indon yg lama-lama? (bukan lama sgt la, tapi antara filem terhebat jugak). macam Pasir Berbisik, Biola Tak Berdawai, Daun Atas bantal, Biarkan Bintang Menari, Bintang Jatuh? =)

JANJI JONI akak blom nonton, KIAMAT SUDAH DEKAT pun blom. last beli VCD Indon, UNGU VIOLET, tp citernya tak best. Dian je yg best. ehehe.

\kak ril\
2:50 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
SYA bab kissing tu la yg meng-hot-kan cerita.Dorang ni sumer plak tukang sensasikan cerita. Beli buku pon bagus jugak.Dapat ilmu. Tak terkilan rasanya klu melabur byk2 kat buku.


CHEE okies...try satgi upload kan.Klu tak berjaya, naseb badan la...


KAK ZURIL tak tgk la kak.Tingin jugak nak tgk lagi2 Pasir Berbisik.Yg Biarkan Bintang Menari tu penah dgr. Macam best kan? Hmm..KIAMAT SUDAH DEKAT... mesti tgk nih.
3:05 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ADIAN ha ah la...aku terikut si wizurai tu cakap Pantai berbisik. AHAH


AS3 kadang2 langgar batas gak filem melayu tuh.


NASH berusahalah dapatkan! nanti rugi besar. HAR HAR HAR
3:34 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."