Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, December 09, 2005

Mmg aku keras kepala! MEMANG!!


aku benci!


aku meluat!!!!

Semua dlm umah ni gelak-gelakkan aku. Ingat aku tak terasa ker? Macam orang bodoh yg tak tau apa-apa. Secret la konon sejak pagi tadi.Semua sengih sesama sendiri. Ma, abah, dek kal, Ijat, adek! Semua simpan satu RAHSIA la kunun. Yg aku sorang tak tau.Kunun nak surprise. Aku macam manusia bodoh yg tertanya-tanya, yang memujuk sana-sini nak tau apa sebenarnya.


At last!
Abah yg kononnya mengaku tak tau apa-apa...
Haikal pulak, senyum memanjang.
Macam tak ada hari yg lebih gembira selain harini.
Adek pulak menyanyi-nyanyi sindir aku.
Ma senyum-senyum
Ijat saja cipta ayat yg betol2 buat aku rasa nak meletop.


"abah belikan dek kal motor," - abah
"RXZ?," - aku tak tau nak buat reaksi mcm mana supaya org tak nampak betapa bergetarnya jiwa aku.
"ha ah...," dek kal. BANGGA!
"itam?", aku buat-buat tenang.
"Biru...," Haikal sengaja berbangga-bangga.


Betapalah aku rasa macam semua orang tak sayang aku. Rasa macam tak suka nak tgk semua ahli keluarga sejak lepas dinner tadi. SAKIT HATI!!!! (aku tau aku sgt bodoh tuk rasa semua nih) Punyalah aku tahan air mata aku. Tapi aku buat2 tenang. Cuba buat macam aku sgt TAK HERAN walopon aku tau air mata aku dah ghairah sgt nak kuar. Inilah gurauan plg aku benci yg pernah family aku bagi kat aku.


Aku diam je. Senyum.Cuba senyum. Dan cuba lagi tersenyum. Air mata pon dah tak tertahan lagi nak menitik. Hati aku punyalah panas.Tapi aku tetap cuba sedaya upaya yg boleh utk tidak memalukan diri aku.


"Tak kira! Tahon depan mesti nak kete.Tak nak Kancil, tak nak Kelisa!!! Tak kira!!!," aku jerit tiba-tiba sampai semua cam terkejut. Aku memberontak tiba2.Aku pon tak sangka aku buat camtu. Baru je beberapa minit lepas.


"tu la ma kata, jgn heboh2.Tgk dia dah ungkit balik pasal kete," kata ma kat bebudak tu sumer. Eleh, sudah lah!


Entah macam mana, tangan aku terus lepuk-lepuk Dek Kal sekuat ati aku. Aku bengang betol sbb aku sepatotnya dapat kete dulu. AKU BENCI! AKU BENCI!


Aku lari naik atas.Kat tangga aku jerit2 lagi, "Org belajar pandai2...susah2... separuh mati nak bergerak kat UKM tu, tiba2 dia yg pemalas belaja tu yg dapat motor!!! Menyampah! Apa jadi pon, orang nak kete jugak tahon depan!!!," aku terus masuk bilek, klik blogger.com dan terus conteng kat sini.


Dan aku masih menangis.(sekarang, air mata aku tumpah-tumpah kat atas keyboard) Entah kenapa aku bengang sangat. Rasa macam kena main. Aku tak akan kuar bilek sampai esok. Takkan pegi makan sama2 kejap lagi. Takkan ckp apa2 dgn sesiapa pon. Sensitif ke aku? keras kepala ke aku? MEMANGGG!


Ma tau tak kete tu satu keperluan?
I really need my car!
Aku bukan budak2
semua nak under protection.
keluar sikit, tak boleh
pegang kete sket, bahaya
naik kete ikut kawan, bahaya
balik lambat sket, abah bising2
sbb aku anak pompuan??
sbb tu???
AHHHH!
Aku benci sbb haikal akan dapat motor!
aku benci bila dorang lebih dari aku!!!!
sbb aku selalu lebih dari dorang!



Stupid me! Bodoh! Aku rasa mcm tak disayangi. Aku tau ini perasaan yg paling bodoh dlm dunia. Tapi utk jangka masa terdekat ni, tu ajer yg aku rasa. aku sedar sebenarnya mmg semua tuduhan aku tak berasas. Semua hasil contengan rasa aku ni tak betol, tak munasabah, tak masok akal. Mmg ini skit pon bukan diri aku! Tapi aku terlalu geram. Aku cemburu ker? Bukan. Aku tak penah cemburu dgn adek aku sendiri. Tapi cara dorang nak 'surprise' kan aku tu aku mati-matian tak suka. Dan aku sememangnya tak suka kalah! Aku benci ditertawakan.


Semua kat bwh.Bermandi sakan. Sambil makan goreng pisang. Ma jerit2 panggil abah pon panggil2. Semua orang panggil2 aku. Aku tetap dgn keras kepala aku. Aku diam, jadi batu bisu yg keras.
 

17 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
hurm..kiter faham perasaan awak sbb kiter pon the only daughter pastuh eldest lak tuh..biler adek2 kiter yg pemalas haprak nie slalu jer dpt macam2..mintak sket jer dpt..tapi kalo kiter yg mintak..hurm...kkdg susah..tapi besenyer dorang arr slalu dpt..huu...awk rilek jerla eyh..ur day will come....=]...kiter rase if things dh settle down nnti awk jgn ungkit dh pasal motor nie..nanti awk jgk yg bengang..biar bende jd satu semangat utk awk prove kat parents..u should get more bcoz u try hard enuff to impress them...eyh btol ker aku melalut nih...huhu..pape pon...jgn mrh2 sgt eyh..
10:06 PM  
Blogger dCchEe conteng...
akak nangis
tak malu
ekeke
jgn amik ati ek
jk
cheer up
mana ada cat woman suke2 ley nangis
10:06 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
athirah tq...kita rasa maybe sbb kita salu dapat, salu dapat, pastu rasa cam ni hari kekalahan plak. Jahat kan perasaan camni. even kita pon x fhm wuts wrong wif me.Jarang la rasa camni. Or maybe tak penah pon camni. Really stupid lah!


chee adek blom besar agi.Lom rasa perasaan org dewasa. adek dok diam2... ahahaha... kang cat women cakar, satu dunia insaf!
10:23 PM  
Blogger jed1 conteng...
hehehe takde transport kat ukm mmg menyeksakan...dulu saya dok kat KIY kena hari2 menapak ke kejut...mmg menyeksakan

Ni gaduh2 manja family--seronok lak baca :D
10:47 PM  
Blogger Adian conteng...
astaga... membaca entry terbaru ini ibarat menonton episod cerekarama. rase real gile, tambah2 ae dialog. dah la tgh dgr "bintang di surga", cam muzik latar plak. ala cik nurul, rilek r. biasela kite anak sulung ni. kekadang byk tpksa di'korban'kan either u want it or not. believe me, aku yg laki ni pun dulu pun ber'sungai' mate dua bijik ni. skrg maybe kite rase camni, maybe 10 years from now, gelak ketawa bile teringat balik. ala klu farah bwk keta nnti, bolela naik sesame. byk2 kreta pun xbest sgt. lgpun dlm studio tu 2 org je ade keta. yg lain, keris mas jauh yg amat tu pun, ramai naik bas je. syukurla kite ni za'ba. rilek ye. cool babeh. :)
11:13 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
hmm..x yah tggu seploh tahon, skang pon aku da rasa geli hati ingat balik tingkah laku aku. aih, ntah pesal tak.Tak penah2 dibuat aku camnih.

pasal kete tu, sebnarnya mmg da janji lama dlu. Ko tak tau, aku ni car freak! aku sgt suka kete. Masalahnya, mak aku sj je buat2 alasan sbb dia mmg tak suka aku drive, bahyer la konon. ni yg aku bengang sebnarnya. MARAHHHHHH!
11:27 PM  
Blogger Adian conteng...
oho... hihih. xpe la, ade rezeki, dpt la nnti. tunggula 2nd year, bole bawak secara "halal". wakakak
11:52 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
alala bucuk2!!jgn la nanges ek!! sok akak kasik eskrem!! ***dgn daya memujuk yg tinggi***
hehe!! usah risau...akan ku cobe sedaya upaya membwk kete naik sem nnt!! by cangkok or by penyangak (neh peribahse yg mak aku kasik neh!!! hasil gubahan by hook or by crook!! hebat tak mummy aku??!)!!hehe...

doa ku semoga hajat ko dpt kete tuh cpt tercapai spy ko tak memberontak lagik...huhu!! cuak kalo tgk nurul memberontak!! ;P
11:56 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
err..masalahnye skang, ang dah ade lesen memandu ke? kuikui
12:02 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Aelelelelel... dik Nurulku nih, sabar je la. Biasala tu, family dik sayangkan dik ler. Takpe, doa banyak2, doa supaya cepat dapat apa yg dik hajatkan yer, hehe...
12:10 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
dari sekolah dah ada. da puas gi sek drive....tup2 skang nak pegang kete je, mak nak risau. BORINGGG tau
12:11 AM  
Blogger Fakyew conteng...
Kau dah keje nanti beli lah kereta sendiri. Tak payah menyusahkan mak ayah. Kau akan menghargai barang kepunyaan kau sendiri dari pemberian orang. Kau tak percaya? Percayalah.
1:22 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Huh??? Wat happened to u???
OH!!! Lupe...paham-paham' ;D

Well, u still nid car ke??? Ingatkan u ade driver ke mane-mane je' :p Well, its not as easy as u think' Having a car of your own is quite troublesome these days!!!
1:37 AM  
Blogger Aizar Azman conteng...
my dear frenz..jgn la sedey2..rupenye ini punca kesedihan mu..dr td aku bukak blog nieh,terus hang..aku jd org last tawu.sabar byk2 okeh..kitekan the eldest one and the only daughter,mmg always like dat..sabar byk2..bukan abah tak nak belikan keta,abah ko nak belikan dah..tp keta yang hang mintak tekpakse ditunda..sabar byk2 tau!!jgn nangis2..makan cokelat,ke cokelat ko da abes?meh aku gi beli..
1:41 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
deq nurul syg,
xmoh cmgini... sabo! xmoh ngamuk2 la... byk2kn berdoa.. ner taw.. dlm diam abah adeq pn tgh planning nk blikn kete? kn?

ewah3x.. xmoh kancil? xmoh kelisa? dh tue? mau per? myvy? ferrari? kekekkek

btw.. akak bli mybooo... pakai duit abah gak! monthly byr sndr.. tue pn dh baper lamer mengejasnyer! kekekkeke
11:22 AM  
Blogger Nashrex conteng...
kancil xnak.. kelisa tanak.. nak mintak2 keta, pastu demand.. aku kalau jadi bapak, da penampor je.. da ar mintak2.. pastu demand plak...

sedar ar tulip.. byk lagi perkara yg keluarga kau kena pikir.. kreta bukan seribu dua.. lain r moto.. senang sket nak setelkan...

serius.. aku sgt kecewa ngan entry ko yg kecewa ngan family ko..

entah apa2... ~sigh~
11:07 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
Tak nak kelisa, tak nak kancil tu, sebahagian dari ayat2 pemberontakkan lah! Tgh geram, saja nak bangkitkan isu. Bukan nak demand sgt pon. Tapi tgh mendidih kan, ayat pon kaw-kaw semua!
11:55 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."