Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Monday, December 05, 2005

Filem Indon

Teringin sgt nak tonton Apa Artinya Cinta dgn Alexandria. Kelakar heh. Time orang sebok2 dgn Harry Potter, Zathura, dan selonggok lagi filem barat, aku arini kuar carik filem indon. Hmm... aku. suka. file. indon.




Cari punya cari, aku tak ketemukan apa pon yg aku cari. Yang aku jumpa ialah Janji Joni. Kelakar kan tajok dia. Aku gelak2 sat kat situ. Intai lua rkedai, bonda tgh tunggu. Okay, sambong gelak! Tajuk filem ni cam filem yang 'bukan-kegemaran-kami'. Mengenangkan nama Joni yg tak komersial tu, aku tak rasa nak tonton filem ni. Tapi mengenagkan balik Nicholas Saputra, aku tarik jugak sebijik dan aku bawak ke counter. Nak bayarla.... dan aku telah membuat pertukaran RM16.90 untuk membeli satu nama yang tidak komersial (Joni) bersama janji-janjinya yg aku tak ketahui apa. Tunggu aku tonton, aku boleh bukukan ulasannya nanti. (bukukan??!)



Aku dan Rambut

Harini aku potong rambut di kedai gunting rambut yang jugak disebut sbg saloon. (?) Cukup dramatik tragedi memotong rambut. Adegannya memilukan btol melihat rambut-rambut aku yg lebat ini gugur satu persatu menyembah lantai salun. Dlm kepiluan, aku pon menitiskan air mata, sambil bonda dtg mengurut-urut bahuku supaya bertenang. Aku terus melalak dan meraung! Rambut!!! Rambut!!! (ahahaha.... aku tidak seselekeh itu utk menangis. Acah jer!)


Jadinya, rambut aku dah jadi SANGAT PENDEK! sbb? Aku tak pernah rambut pendek. Bukan la potong banyak2, tapi aku rasa sgt banyak yg terbuang. Huwaaa... sekarang aku sgt takut utk berdepan dgn ayahanda.!!!!


Peraturan Nombor 2! - Anak perempuan tak boleh berambut pendek.


Jadinya aku telah melanggar peraturan nombor 2 antara aku dgn ayahanda. Matilah... Aku ingat lagi beberapa bulan sudah. Ayahanda bermasam muka dgn aku atas sbb yg sama. Tu baru trim sket2 buang yg tidak sehat. Ini kan pulak aku memotong agak banyak. Nyata2 dia perasan. Apa aku nak jawap??? *gigit kuku* Ishkk.. *garu kepala* Ayyoh... tadi tanak pikir *mengeluh dan tekup muka*



Ma, orang ni tak pandai masak lah...
Nanti dah besar pandai sendiri
Hmmm...
Tak payah risau. Biasa je tuh...
Tak.Tak risau langsong! Hahaha...
Hahahah... *bonda kenyit mata*


Best kan bonda? Bonda kasi lampu hijau yg bermaksud "NURUL, TAK PAYAH RISAU-RISAU BELAJA MASAK"... then, aku tak mau..tak mau..tak mau dengar sapa2 pon nak mempertikaikan kenapa aku perlu dan tidak perlu belajar memasak. TITIK NOKTAH.

Love u bonda....
 

13 Congteng-conteng:

Anonymous Wizurai conteng...
sebenarnya filem Indon dari pengarah generasi baru ni ramai dari kita yg suka... ke korang suka gak filem² dari pengarah lama Indon?

*aku pun suka filem² nih... suka jugak yg piracy!
9:33 PM  
Blogger ChikaDior conteng...
wizurai citer indon yg lama kekadang byk yg tak senonoh.Takot nak beli.tp yg baru2 ni sumer besttt...
9:43 PM  
Anonymous as3 yang kejam conteng...
janji joni eh?? aku da tgk... hengat nak buat entry.. tp malas.. ekrherkher.. bagi aku cite tu best// bagi aku la.. :D..

ade juge satu cite pasal geng2.. 'mengejar matahari'.. yang ni aku rekemen la..agaknye.. erkrehker.. tp, x kua mesia..dan tatau la kua ke tidak.. aku beli kat indon..so xde trenslasyen..

*niat xnak bagi penjam kat orang yang x reti jage barang pinjaman.. ekrherkehrkhekrer.. bukan ko la.. adela satu orang tu.. muahahahah
11:46 PM  
Anonymous as3// conteng...
baru aku prasan.. mahal seh harge cd indon kat kl ni.. uhuhuhuhu
12:14 AM  
Blogger ChikaDior conteng...
Ala... ko nyer tak de traslation. Aku mana fhm. Kang nganga ja tgk. Yg ada subtitle malay atau english tak de ke
12:18 AM  
Blogger TimYohannon conteng...
*Kat mamak cite pasal janji joni
*kat kedai makan siam cite pasal janji joni
*tauke cd pirate suh beli janji joni
*kat depan umah aku bukak cite janji joni
*blog kau pon ada jugak entry janji joni!

rupanya hari ini hidup aku hanya berlegar tentang "janji joni"

kau ulaslah nnt, kalau sedap aku beli la juga.
1:39 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Ade beza ke sebelum n selepas gunting rambut???
bukannyer nampak pun!!!
12:17 PM  
Blogger ChikaDior conteng...
Timyohannon dlu time pesta konvo ukm.. ada gak mamat pirate nih paksa2 beli cite ni.Tp tgk tajok pon nak gelak guling2.... (uiks.. pesta konvo jual vcd pirate, habaq hang!)

anonymous sapa kamu eyh? mestila ada beza.seblom gunting, pjg. Lepas gunting, pendek. Nampak tak nampak, ia utk kepuasan sy sendiri... :-)
4:06 PM  
Blogger shahnon conteng...
Janji Joni best! Alexandria tak kluar lagi kan kat Msia?

Lepas ni cuba cari cite 'Banyu Biru' plak. rasenye tak kuar lagi kat msia. tp mmg best la :)
6:43 PM  
Blogger ChikaDior conteng...
Shahnon ye ker?nak carik dan tunggu dia mai mesya nih.... blom tonton lagi la janji joni... tak sbr plak nk tgk. Mlm ni mesti tonton!!!
6:48 PM  
Blogger NaSh conteng...
adik aku cakap, alexandria baru nak main kat pangung indon... so, tunggu ar lama sket..

chika, permintaan ni.. review ar sket citer janji joni nih.. kalau besh, aku nak layan gak..
7:33 PM  
Anonymous Wizurai conteng...
tak sesonoh tak berani tgk ke? huhuhu...

aku baru beli Pasir Berbisik bersi piracy...
10:35 PM  
Blogger ChikaDior conteng...
tu bukan yg dian sastro berlakon ke?
10:39 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."