Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, December 09, 2005

AQUARIA PART 2

Sekarang, mood menglipur lara aku tgh dtg. So, aku continue je la pasal Aquaria semalam. Aku lom puas ngan apa yg aku tulis smlm memandangkan aku cam mamai je time conteng2 semalam. Mcm ada yg cacat dgn entry semalam. Spt, kes Estee Lauder ngan KFC. Beberapa orang da tanya aku betul ke fakta tu sahih? Of course la tidak! Abis la mabok rakyat malayisa klu btol ayam2 KFC disembur ngan perfume Estee Lauder. Ayyohh! *puk! tepuk dahi sendiri*


Spt ayat2 susunan Adian dlm blog dia, bawaklah seberapa kamera pon kamu nak. 2 ke, 3 ke, 4 ke, 8 ke... tak kesah! Kamera dibenarkan tapi meng-on-kan flash adalah dilarang samasekali. Kenapa? Sbb takot ikan terkejot.Lagi satu, takot ikan buta kena flash. Dah la haiwan2 ni bukan rakyat Malaysia. Diimport bukan main mahal lagi. Mengenangkan rasa sayang kami pada negara, kami pon menyokong kerja2 meng-off flash pd kamera.Juga takot ngan mata burung hantu para pak guard kat situ.


Jadinya, semua gambar2 yg diambik tak ubah cam bergambar dalam kelambu yang gelap gelita. Yang nampaknya hanyalah figure manusia spt lembaga hitam pelbagai saiz dan ketinggian. Menarikkan? Cantik, menarik dan mmg cun lah! Perght! Banyaklah ko nyer cun.... Tak guna tol... naik pitam aku dok edit sumer gambar kasi terang. Ada yg aku mampu terangkan, ada yang tak tercapai akalku. Sbb dah mmg hitam legam. Kalau kamu tgk gambar2 ni kelam, suram suriram dan sbgnya, faham2 lah betapa ilmu photoshop aku blum tinggi lg utk terang benderangkan benda yg hitam legam. (faham ker?) Ada yg dah kritikal legamnya, aku biarkan je dia stay to be legam.




Aku tak sure adakah objectif 'lawatan sambil belajar' kami mencapai target. Sbb bila aku tgk2 balik gambar2 (yg berjumlah ratusan keping) aku rasa cam gambar2 ni satu penipuan besar. Buktinya, tgk gambar aku kat atas! Nampak cam real je tgh mendalami hati budi penyu, tapi sebenarnya itu lakonan semata-mata utk tujuan mendapatkan pose yg baik. AAHAHAH.... sah! kami tersalah pilih course. Aku pon tak tau ilmu apa yg aku dapat.Ops, ada! Ilmu perbaiki kualiti bergambar, mengambil gambar tanpa flash dan ilmu mengedit gambar hitam legam kasi terang. Satu lagi kisah menarikkan?



Aku dtg dgn Aizar. Sbb kalau harapkan aku pergi sendiri, mmg putus nyawa seluruh ahli keluarga aku.Aku ni mmg daif bab2 jalan. Ok, back to Aquaria! Aku kagum jugak dgn apa yg negara aku ni mampu lakukan. Kos nak buat benda alah ni bukan kecik2 anak. Negaraku sgt kaya dan raya. Kan best kalau semua kekayaan Malaysia adalah milik aku.



Aku suka gambar ni. Seni yang tak disengajakan. Sengaja jugak aku tak edit gambar ni dan birakan gelap gelita. Sebenarnya, aku ada hampir 200 gambar. Tapi tak bolehla nak tayang sumer kat sini. Mahu ada yg kuar senapang nak tembak aku sbb page loading sampai esok pagi. So, nak tengok gambar-gambar, bolehlah masuk ALBUM AQUARIA aku.Jgn terkejut kalau kamu klik-klik macam tak berkesudahan. Sbb aku taruk seratus lebih buah gambar kat sana. Tgklah yg termampu je.Tak payah paksa diri yang tak berupaya. Aku saja je nak buat simpanan aku sendiri.


Estee Lauder & KFC
Ni aku nak pulihkan balik salah faham.Fakta semalam tu, fakta acah-acah je. Yg sebetolnya, aku, Farah dgn Aizar telah dihentam dgn satu tragedi Estee Lauder di KFC. Pelikkan beli perfume dlm KFC? Aku tak mau la nak mensensasikan cerita sbb manalah tau, kami bertiga yg salah faham. Atau mungkin jugak kami yg terlajak pikir, sampai kreatif sgt meragui yg bukan2. Tapi aku pon rasa cam.... jeng jeng jeng.....


Tapi!!! Time aku naik dgn Aiza pi counter Estee Lauder (since aku tak suka perfume tipu), mmg staff situ kata perfume ITU blom kuar lagi. Baru nak buat promotion. Hmmm... sekali pikir, mungkin kami tak ditipu.Dua kali pikir, mungkin kami terlalu taksub dgn godaan manja ayam2 goreng KFC hot & spicy sampai senang2 hulur RM50 kat dua org abang 'loyar buruk yg selebet'. Entah! Aku tak suka tragedi ni. Aku lagi rela tak tau apa2 sampai mati dari aku mendapat tau yg aku ditipu. Owh Farah! Oh Aiza! Mari kita gantung kepala abang2 tersebut.

Ini antara gambar peberet yg aku ambik. Sharp jugak commercial board Christian Dior ni. Aku ambik dari 1st floor. Ekekeek...tingat aku kes aku ngan Aiza tipu sorang promoter Christian Dior. Tapi aku memula mmg cam ilang akal gak dgr yg Jador nak dijual RM149. Maunya taknak! Tapi aku kata nak naik kuarkan duit dulu. Btol pon aku nak kuarkan duit.Tapi tak jadi sbb akhirnya aku berbelah bagi,Baik aku simpan je duit tu utk menanggung perut aku yg demand niAAHAHA... Sbb insiden tu, aku ngan Aiza da takot nak lalu kat area situ sbb takot kena tarik ngan promoter lelaki tu.Aku mati-matian janji nak beli ngan dia. Siap terburu-buru nak cepat memula tu.Tak sabar2 bila dia kata aku kena tunggu dlu sbb perfume belum sampai. AHAHA... *aku ni mmg tak reti berfikir elok-elok kan?* Kena scan ngan antivirus kepala aku ni.


Then kalau dah masuk KLCC, mestilah jelajah SURIA. Mmg jadi cam taman menan aku ngan Aiza plak. Bila da masok Suria, kitorang ni cam main merry-go-round. Pusing2 tanpa mempedulikan kesihatan kaki. Aku sempatla melaburkan ringgt malaysia aku utk
  1. Olay Total white (belikan tuk MakYang)
  2. Coklat Toblerone (Dark)
  3. Estee Lauder versi kontroversi.
  4. Novel Bahasa Indon (betapa aku telah di-Indonkan.)



Begitulah kisah AQUARIA kami. Tak lah segempak mana AQUARIA KLCC nih. Maybe Langkawi punya Underwater World lagi best (aku pon taknah masok).Tapi those my frens buat semuanya jadi happening. Oh ha! ada lagi satu tragedi. Aku kena sound ngan sorang brader nih habaq hang! mementangla tgh dating ngan awek.


Setakat bawak gf lunch kat KFC, takyah nak tunjok bagus ngan aku. Boleh jalan 24 kali la brader! Bengang aku bila dia sound aku.Bukan aku nak hina dia ke apa, tapi ada ke suka suki sound aku "apsal tak duduk kat tengah2 jalan situ je?," semuanya sbb aku duduk kat tempat org lalu.Bukan salah aku sbb staff KFC yg bg aku duduk situ. Dorang yg sediakan kerusi aku kat situ. Aku pon apalagi, ko hingat ko je ada mulut? Aku jawapla sket, tak byk sbb aku nak dia tau betapa bertamadunnya dunia aku. "saja...suka...," jwp aku.Siap buat muka gak la. Then aku tak tau what the shit dia nak kata lagi. Katalah...katalah... Si pompuan awek dia tu mesti dah rasa cam protected sgt kot bila ada bf HEBAT camtu. Hellehh.... depan gf nak tunjuk garang. Kalau bf aku gi sound2 pompuan lain, da lama aku berambus. Buat malu aku. Dah la pakai kemeja garis-garis. Sama cam kemeja si penjual Estee Lauder yg tak difahami tu. Boleh jalan... (get lost!)


Okay, bila aku dah mula jadi cik emosi, maknanya aku baik stop sekarang. Hmmm.. umah ni dah kembali ada isi sbb Dek Kal ngan Ijat da balik umah. Okeh, aku tido skang! 1,2 ,3 tido!
 

13 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
hoho akhirnye kuar full version. hihi bagus ade byk gamba kat fotopages tu. bole aku amik sket.
4:19 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
amek sumer pon boleh..... ada lagi sebnarnya.Tp yg hitam legam. Byk gle amek gambar. Cam jurugambar diraja je aku rasa
4:26 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
huh...masa that guy sound ko tuh...mmg cam s**t je muke dia (haha!! kes censored la plak ...batu api gak aku neh!!) but still, mmg muke dia amat menyampahkan...
haha!!nurul!!mana dia tak bengang ngan ko...member nak menyempit menyendeng2 kat awek, ko kaco line bila org asyik dok mintak lalu sbb jln sempit...tapi amat best mengenangkan kegagalan dia menyempit kat awek dia...dgn itu NURUL,tahniah!!kerna ko tlah berjaya mengelakkan satu maksiat berlaku di kfc itu!! muahaha!!!

nasehat ini pula dituju kpd abg yg tego nurul arituh!!>>> tu la brader, kalo nak blagak ngan awek, bawak g tpt class sket...takat g kfc, jgn ngengada nak menyendeng2 dpn khayalak ramai!! contoh yg amat tak baik depan kanak2 tadika!! huh!!
1:30 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
oh yer....NURUL!! itu gambar tuntung laaa.... mane de penyu dek!!! ;)
1:41 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
aku x pasan la muka cekodok basi brader tu... *aisehhh* tp mmg aku bengang gle time tu. Sib baik la moOd tgh baik.Klu tak, mau kuar paper aku arini kes gaduh. ahahah...

kunun2 bila dah bercouple tu, dunia milik berdua la tu. Aku tanam idop2 kang, ha! terus berdua-duaan dlm tanah. ngeeee
1:44 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
aku belasah jer... sumer yg rupa cam tu aku panggil penyu. Oh, tuntung ye. Huduhnya nama mak bapak dia bagi.Penyu lagi sedap. :D
1:56 PM  
Blogger Adian conteng...
huhu nk tambah sket. brader tu dah la dressing poyo gile. bajet stylo mylo la tu, siap dgn rantai2. y.u.c.k! camne la si awek tu boleh sangkut. sian sian...
2:31 PM  
Blogger Fakyew conteng...
Baju kemeja garis-garis? Cam baju kegemaran "akak-akak" di kolej aku jaa...
2:47 PM  
Blogger Semut Api conteng...
Dior,
Sakan meronggeng nampak...siap promo Dior as a blogger name...ahakss..
4:20 PM  
Blogger wénkt conteng...
yang tu boleh bawak kamere seberapa banyak tetapi tidak boleh guna flash kan?

ermm..

boleh tukar tukar link? kalau dah publish my link, sila tinggalkan pesanan kat my tag board lak ok?
5:00 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
okies.... baiklah!
5:22 PM  
Blogger Nashrex conteng...
kemeja garis2?

hahaha. lawak je ayatnyer...

tp aku mcm ada kemeja garis2.. terasa siot.. ekkeke
7:52 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
kes estee lauder@estee louder: telah menjd gelak ketawa..ade ke pk ayam kfc kene sembur,mati la kami nak makan..tp memang nak kene sembur pon dah..ade ke abg tuh nak gi spray kat tangan farah atas ayam2 kami yg tgh bergolek2 dgn jelitawan?kepada abg estee lauder,ko jgn tipu kami..(kita jgn pk byk2 hal perfume tuh..nnt saket ati

kes bergambaq: sgt la best..xper2,nextyer kalo ade lawatan akan ade tambahan camera lagik(aku nyer laks)

kes jenjln di isetan: cewah,cam pakar je perfume.siap promoter tuh igt kami nak beli.ko igt kitorang kaya raya ker??

kes abg blagak macho sambil mata menjeling2: agaga,suke-suki ko nak jeling2 kat kwn aku,mmg rase nak lempang jerk,mule2 igt jeling2 sbb hobi rupenye2 nak tego kwn aku??brani nyer ko..ko xnampak die ader brapa byk bodyguard kat situ?ko xnampak die ejek ko??blagak macho kunun.da la buat aksi2 manja ngan awek..uwekkk..bole jalan la..
9:15 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."