Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Wednesday, December 07, 2005

AQUARIA





Demi sebuah hasrat, aku update jugak! Hasrat aku nak publish entry plg byk bulan ni. Nak publish tiap2 ari. Tu la hasrat aku kalau kamu nak tau. Hasrat yg aku simpan dari bulan ke bulan. Sebot pasal bulan, aku cam tingat ada member aku nama kucing dia Bulan. Aku membayangkan kucing tu kucing betina. Tentu manis dan ayu sekali Si Bulan itu.



Harini aku dan kroni seramai 7 orang buat trip gi KLCC. Masok Aquaria. Pameran idupan laut. Kami (aku, aiza, farah, adian, ceeda, syah ngan ainul).Percaya tak, ni adalah cuti-cuti mesya aku yg pertama setelah kesemua yg aku rancangkan tak jadik! Plan ngan Athirah terpaksa ditunda sbb skang si trex dinoso ganaih tu pi camping 8 hari la plak. Plan nak 'memanjat' ngan Jullian cam terbang melayang-layang. Tak tau dah terbang ilang pi mana. Jullian pon da ilang. Jullian, where are you? Hilang meh?



Patah balik! cakap pasal AQUARIA. Kitorang memula cadang nak pi main-main. Kat taman menan la... Kengkawan aku ni entah apa tah. Nak men jongkang-jongketlah, nak men buaian lah, ada yg nak men galah panjang lah. Aku ikotkan je. Weng weng...! Gurau je tuh! aku la yg ajak2 dorang pi main-main. Tingin sgt nak main kat Mines. Tapi sib baik ada Farah dan mereka yg boleh berpikir lebih waras dr aku.



Memandangkan projek sem 2nih, akan start ngan sesuatu yg berkaitan ngan idupan laut, jadinya kami pon menghayun kaki dgn ikhlasnya ke AQUARIA. Alangkah riaknya hati aku yg satu ni kalau boleh buat pensyarah2 tau betapa commitment kami. Blom start sem pon, dah berpikir jauh ke depan pasal projek. Pensyarah semua! Tgk ni kat kami! Kami ni kebanggaan JSB kan? *pensyarah angguk-anggukkan kepala*



Aku heran gak.Apa kaitannya nanti projek ngan idupan laut. Nak bina shelter utk binatang lak ke? Kalau betol,a ku pilih karektor Nemo! Ke nak buat bangunan dalam laut? Ishkk.. jauh sgt tu kelayakkan kami nak buat projek berani mati camtu.



Back back! Back to Aquaria. Agak best la. Melaburkan 28 hinggit ke dlm aquaria. Tapi cam biasa, hobi kaum kerabat kami bukan hobi masa lapang. Hobi sepenuh masa. Hobi yg boleh dijadikan kerjaya. AHAHAH... hobi bergambar. Posing sana, posing sini, mengalahkan ikan. Ikan kalau boleh bercakp, mesti dia jerit dari dlm kaca tebal tuh.


"woit, huduh la woit!" ikan A jerit
"Woit, jgn bergambar! aku anti-flash.Buta aku kang!" teriak ikan B
"Kamu ni nak tgk kami ke, nak berposing? Ni bukan studio gambar!," katak puru C plak marah-marah.

Mungkin camtu la kot suara hati haiwan2 ni sumer.Sapa tau kan. Hmm.. bley dikatakan, kitorang ni bayar 28 hinggit tu tuk tumpang berposing sakan. Sbb tgk ikan sekali, ambik gambar seploh kali. Belajar nama ikan sebijik, ambik gambar 20 kali. Jalan gi satu akuarium lain, amek gambar 34 kali. Sekali jerung lalu, 46 kali kejar jerung tu nak amek gambar. Camtu jugak bila sekali ikan pari ternganga mulut, menyerbu kami semua kat ikan tu nak ajak cik ikan pari bergambar sama-sama. alah, buat kenangan bersama pari!



Malas pulak aku rasa nak citer lagi. Sbb aku pon tatau apa yg menariknya sgt. Betol! Sgt best harini. AQUARIA sgt best. Tp yg menjadikan tahap best tu jadi sesakan-sakannya ialah KAMI. Sbb kami dah lama tak jumpa. Then bila da jumpa, rasa sgt berkuasa. Rasa cam nak jual je Aquaria tu. HOHOHO... *tinggi gak cita-cita aku*



Kuar dari tu, masing2 dah kebuluran. Ye la, kat dalam sebok dgn keje2 cam supermodel. Perut aku pon memberontak cam biasa. Mulalah perot aku demand. Macam2 dia nak. Rasa nak lepuk je perut ni tadi. Demi mengenangkan budget ainul yang katanya takot lari mencecet, aku pon batalkan niat dan permintaan perot aku nak mkn kat SR. So, kami semua mebawa perut masing2 yg sedang memberontak jahat ke KFC.



Estee Lauder & KFC

Apa kaitan Estee Lauder ngan KFC? Teka! Haa, tentulah ayam2 ternakkan di ladang KFC ni disembur ngan wangian Estee Lauder. Menarikkan? Ni fakta nih. AHAHAHA.... Aku malas ar! Entah apsal aku rasa malas, malas, dan malas nak citer. Cukopla aku kongsikan fakta tersebut, Dan aku nak... nak... nak berambus dari arena menglipur lara utk mlm ni. letey ar...



Esok sambong la citer.!
 

10 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
isk...bile di pk kan balek kan...logik ke estee lauder yg gah namanye di persada donia perfume tuh di jual sebegitu rupa?? isk...aku terlupa nak tny dia cukop2!! kot dia promot b4 launch pon....takkan cam direct selling....isk!! at least depa pakai tshirt ade tulis "estee lauder" ke... tunjuk ape2 bukti/risalah peng launchingan perfume tuh ke....
isk....
***mengusap dagu sambil berfikir panjang......
4:00 AM  
Blogger shafarina conteng...
hehehe..

kan kak wan dah kater, aquaria tu best giler.. mana gambar lain?
1:56 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Aloha.....
Looking for me???
I'm still here...still @ Puteri Court, Taman Putra la.....

Huh???
Chickens with perfume???
I thought only u nid it!!! ;D
2:26 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARAH actually, i'm thinkin about it since semalam lg.But time tu sgt lapar dan tergoda ngan ayam2 yg bergolek sakan ngan manjanya. Kita pergi counter estee lauder tau semalam ngan Aiza tp korang x tau.Sj nak carik pengesahan but still tak memuaskan ati. 50 hinggit weihhh!


KAK WAN Best la AQUARIA! satgi baru nak upload gambar.Gambar yg sy amek byk sgt tau kak wan... beratus-ratus.Tak tertunjuk kat kamu semua!


JULLIAN huh....ada ponnnn!!!! ingatkn dah larikan diri kat negara jiran ke apa. AHAHAH.....
2:59 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
ayam..dan estee loder.. ayam skang da pandai pakai minyak wangi eh?? jangan minyak guna2 dah le..er kerhkerhkerh
4:15 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
huhu...jadikan la pengajaran...len kali ade org promot ayam...eh.... perfume sebegitu rupa...kite hentam dia cukup2 dlu sbelom wat keputusan...!! biar la kesengalan ari ni menjadi pengajaran di masa hadapan...hoho!!
6:38 PM  
Blogger Adian conteng...
huhu. ape lagi, klu xpuas ati, jual je kat studio. cam ainul. hehe
6:45 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
sokong la bab perfume nieh..tgk botol die pon cam kat petaling street jerk..isk2..5o hinggit tuh..kite sume cam poyo je gi caye(tp farah tetap berjaga2 sbb try perfume byk kali)promot pon cam bese..isk2..kalo tipu,mmg abg tuh aku sekeh..28hb launching kan?aku suh sesape gi klcc balik,buat survey..
2:13 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
tatau la...

aku pon ntah pesal cam lampi sgt. sbb tgh lapa kot....
2:21 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
Although I have a passport...no point "lari ke negara jiran" when I dun have the money to get back! :p
1:26 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."