Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Sunday, December 11, 2005

Hari Berbuat Baik

Ke tunjuk baik?


Tadaaa....!!!!
See...see! Aku dah happy, habaq hang!
Petanda2 aku kembali normal ialah pabila aku sudah kembali kelihatan seperti gila.
Menjerit-jerit mengeluarkn suara kewanitaan aku time main game,
Mendebik-debik Ijat (sbb bdn dia besar!)
Tarik-tarik pipi Adek Del,
Dan bergosipan dgn Haikal sambil mengata dulang paku serpih.


Hello kamu!
Semuanya dah okay. Kepala aku dah cair macam aiskrem paddle pop kena jemur bwh matahari.
Bengang aku kat Haikal dah bertukar jadi hubungan baik dua hala.Manalah logik aku nak gadoh2 ngan dia.Lagipon aku tgk, dia tak hingin nak gadoh ngan aku. Sbb walopon 2 hari ni aku buat dia cam halimunan, dia tetap je menyakat-nyakat aku.Spt mengetok pintu bilek aku, dan ilangkan diri kat bilik seblah bila aku bukak pintu.Sbb apa? Sbb kami sebenarnya sgt kamceng. Walopon kenkadang saling kutuk mengutuk.
Hey, kamu!
Dia adek aku lah...


INI PENGAKUAN!
  1. Aku tak mengamok sbb dengki Haikal nak beli motor. Aku mengamok sbb aku terasa kecik ati bila satu pemli dok simpan satu rahsia. Sambil bisik2 sesama dorang. gelak2 belakang aku. Aku pulak punyalah merempat tertanya sini, tertanya sana. ITU YG AKU MARAHKAN! Aku rasa malu sebenarnya. Sbb aku rasa cam... aku cuma di-surprise-kan dgn cara yg menjatohkan air muka aku. (sebut pasal air, aku turun sat carik air!)

  2. Kamu semua! Jgn pandang aku bersudut okay. Jgn pandang serong-serong. Pasal aku teriak-teriak taknak Kancil, taknak Kelisa tu, bukan sbb aku nak menjatohkan martabat Perodua, atau nak tunjuk demand. Tapi faham2 la kan. Bila hati panas, akal pon berputar ligat mencari ayat yang hebat. Yang boleh menyakitkan ati org yg dengar. Aku saja nak tunjuk degil kat ayahandabunda. Tapi malangnya! Ayahanda cool. Senyum ja... TU SEMUA AYAT GARANG AKU SEMATA-MATA. AKU TAK MAKSUDKAN. Bila aku ingat2 balik, ada dua perasaan yg datang. SATU : Aku menyesal ckp camtu kat depan satu pemli aku. DUA : Aku kagum sbb aku tak pernah kasi ayat kaw-kaw camtu.

  3. Aku terasa bersalah. Hari ni, aku rasa mcm aku pesalah. Aku rasa macam bekas banduan yg baru kuar dari jail. Kembali ke pangkuan keluarga, sehelai sepinggang, dan mempunyai kulit muka setebal kulit gajah. Kamu faham?

- HARI BERBUAT BAIK -

Macam bekas2 banduan yg lain, mestilah ada perasaan bersalah bila pulang ke pangkuan keluarga kan? Aku bukan bekas banduan! Tapi aku rasa bersalah spt mereka. Jadinya, hari ni hari berbuat baik! Bangun tido, aku rasa macam sgt waras. Mengeliat spt kebiasaan dan terasa spt aku telah dikurniakan akal yg suci. (ngeh ngeh). Turun bwh, aku sapa MakYang. Aku jerit kat Ijat cam yg biasa aku lakukan bila mood aku sgt baik. "Hoi, dude!!!!!!,"


Woh, reaksi Ijat sgt membuatkan aku terharu.Dia cam sgt hepi tgk aku kembali menjerit sakan cam tarzan. Yehuuuu...

"Tu, sarapan ayong" - ijat
"amenda?," aku
"Nasi goreng," ijat
"kalau taknak, makyang dah masak.Ayam masak halia. Boleh makan nasi," Makyang
"Ayong....! Kejap lg kita tgk Anak Mami eyh," adek
"Ayong, tgk ni! Mawi!!!!!," Haikal.


Aku gamam sat.Aku rasa nak menangis kegembiraan. Betapalah dorang sumer cam gembira ngan terujanya bila aku mula bercakap. Haikal pon bukan main lega. (aku tau hang perabih lega tuh) Ma pon dah mula bergosipan ngan aku.Tak sangka eyh... 2 hari aku tunjuk perasaan, ma dah ada koleksi gosip dan cerita2 yg sgt banyak.Byk giler benda ma cerita-ceriti kat aku. Aku? Dah tentulah menadah telingan setadah-tadahnya. Tadahan paling hebat yg tak pernah aku lakukan seblom nih.


Harini, aku dengar semua kata2 orang.
Aku tak buat sambil lewa setiap apa yg orang kata kat aku
Aku kasi MakYang makan ubat, sbb MakYang demam
Aku tolong layan Adik Lana, Nina, ngan Adli,
Aku bg sengihan paling lebar dalam dunia kat abah.
Aku borak sakan ngan Haikal (cam 2 tahon tak borak)
Aku bercakap tentang RXZ Biru itu spt tak pernah ada apa yg jadi.
Aku sediakan makanan utk Adek.


Yehuuuu... aku bukan mengampu. Cuma... nak tebus salah. Baik jugak aku bila aku pikir2 kan balik. Syukur jugak sbb aku sedar dan boleh mengaku salah kali ni. Mungkin sbb hal ni sepenohnya hal keluarga.Kalau mengaitkan orang luar, gigit jari sampai putuslah aku nak berdamai cara camni. Aku sayang pemli aku.... aku sayang ayahanda...bunda... dan 4 bebudak lelaki yg lain. Zirul je tak dpt menyaksikan tunjuk perasaan aku ni. Hmmm.... life ni hebat kan? Ada macam2 dalam hidup ni dan aku semestinya nak nikmati kesemua intipati kehidupan....


Aku terharu sgt dgn reaksi abah. Abah mmg hepi abes tgk aku dah tak bisu lagi harini. Nampak2 je muka aku tadi, terus abah gelak besar...."Dah dua hari abah tak nampak muka ayong tau," dup! sruppp!terasa cam koyak rabak hati aku. Pilu lak aku dgr abah kata camtu.Abah, minta ampun.... (>_<) Kamu, kamu, kamu! Semua kamu! Dah dah! Kalau nak baca cerita sensasi, cerita sensasi dah abes. Esok kamu akan kembali baca cerita separa normal aku. Memandangkan mood aku dah baik, jadinya pemli aku leh tido lena sumer. Aku pon leh tunjuk mengada balik kat bunda, dgn mereport sana dan sini. TAPI! Mood baik aku ni tak menguntungkan beberapa org jugak. AHAHAH... SEBAB! Bila mood aku dah baik, pikiran aku mula waras.Bila dah waras ni, macam2 janji dan perkara aku dapat ingat dgn baik utk aku tuntut abes-abesan.Salah satunya, AIZAR! Kamu jgn nak main sorok-sorok.Selagi kamu tak serahkan Toblerone (dark) sekurang-kurangnya 2 kotak, jgn harap aku nak kasi kamu ruang dalam hati aku. Apalagi, go and get me my Toblerone!



Aku ada soklan : kalau kamu ada diary, kamu suka diary kamu berjantina apa? Jantina spesis kamu atau jantina berlainan?
 

16 Congteng-conteng:

Blogger Aizar Azman conteng...
~uish..xsangke,wujud gak name aku..ini memang dah bebetul normal balik dah nih.bkn di atas normal lagik.maknenye kamu suda bergumbira seperti sediakala..tawu dah perangai kamu,semarah2 kamu, kejap je melenting sebab saye tau kamu tuh baik hati sbenornye. tapi ayat2 kamu mmg kaw2.syabas karena kamu suda normal dan bergumbira
~nih yang xbrapa best nieh saat si die suda mengingati balik setelah die mengalami amnesia selama 2 hari. cokelat toblerone yg ku janjikan harusku bagi. 2kotak lak tuh.aku beli skotak dulu eyh. sbb willy wonka suh bg skotak dulu,xde stock kaler itam.(alasan khas untuk cik thumbelina)
~diary berjantina?kalau la wujud,sy pilih dua2..tamak btoi!
12:39 AM  
Blogger dCchEe conteng...
mst ar nak diff gender kan
normal kan aku
ekeke
12:44 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
AIZA ble aku normal... aku jahat! ahahahaha.... toblerone owh toblerone..
Ko pilih dua2 jantina? Jadinya diary ko pondan eyh? Awww la sket nanti ayat2 ko...


Chee kamu dah sah sah diff nyer. normal...normal.. *terhangguk-hangguk kpala*
12:52 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
oi..bukan pondan lar..
aku nak male ngan female
male untuk berkasih-kasihan..
female lak untuk penasihat aku..
agagaga..weh..apesal la kengkwn lame kite kate aku suke kat ****.benci btol la..brapa ramai da ckp aku ske kat die.
12:59 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
insyaallah... makin ramai kata, makin termakbullah ia... amin(-_-)

jgn marah nanti jd bebtol!!! ngeh ngeh
1:11 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
haha, baru nak mengitung hari, dah kembali normal. hehe. abis pun cerekarama utk minggu ni. buat reality show ni pun leh laku gak. wakaka.

diary? hmm aku xpenah ade diary. sbb sgt malas nk menulis. suke menaip je. tu la ade blog. adapun blog aku ni xtau lagi nk bg jantina ape. sbb aku xbcakap ngan blog ku. aku cakap ngan para pembacanya. heheh
1:12 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
glad that yg ko dah kembali normal n dah mule bercakap ngan pemily. chalooo
9:46 AM  
Blogger shafarina conteng...
chika - ko ni macam kak wan masa kecik² dulu ar.. :p tp OK aper sbb ko dah OK balik dgn pemeli

arr.. adik² panggil yong ek? org perak ke? kak wan pun dipanggil yong jugak.. :D
11:05 AM  
Blogger Nashrex conteng...
alhamdulillah. ayong makin waras.. huhu
12:52 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
chika chika.. ekrherkre.. da ok da?? ko bagi silence treatment eh?? eniwei..rilek2.. jgn tensen sesangat.. ;)
1:28 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
Adian SastrO cerekarama aku ni iri pendek. Dah abes... tp manalah tau nanti aku buat drama baru dlm slot samarenda plak ker... tunggu je la... :p

Anaz chaloooO!

Kak Wan tapi... panggilan ayong tu diwarisi dari belah ayah. (johor)... pelik gak nih.... :-?

nash bukan adekku, tak bisa memanggilku ayong. ahahaha...

As3 dah okey dahhhh... steady!
3:18 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
kalo ko normal ko jahat eh?
kalo camtu aku ske ko yg normal...
9:33 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ahahaha.... suka org jahat eyh??? HAR HAR HAR *gelak jahat*
11:36 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
uish..ko nieh..TAK MAU aku ngan ****..aku nak kat (ko tau kan sape aku suke..shhh)so hati ku tetap untuk si dia
ahahhaha..wizurai..ko blom tawu bile die jd jahat..kalo si die jadi jahat..isk2..abes lar
12:18 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
haaa...aizar. saye tawu sape yg ade dlm hati awk*jeng jeng*
2:09 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
saya pon tau *aksi malu-malu ayam*
2:41 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."