Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Tuesday, December 13, 2005

I busy tau !

aku : busy
sbb : tak tau



Tiap2 ari buat benda yg sama.Tak berkembang otak aku cuti2 ni. Boleh ke ubah? Macam... tak payah makan, tapi waktu makan kita gantikan dgn bermain ski. Malam pulak tak payah tdo. Kita pergi belah belah pukul 2 pagi, dan membeli ikan di pasar pukul 3.30 pagi. Waktu berehat, kita pergi menoreh getah, bercucuk tanam, menternak kambing biri-biri dsb. Lepas tu musim2 ujan macam ni, kita bina igloo beramai-ramai. Tdo dlm igloo yg dibina di halaman rumah. Pelikkan kalau kita ada kehidupan macam ni? Tapi mesti menarik kalau sesekali kita ubah. Aku bosan nih! setaip ari bangun pagi, gosok gigi, makan nasi, tgk tv, tdo.... (dan aku akan menghasilkan novel ratusan ribu muka surat kalau nk senaraikan rutin harian aku)... SEBENARNYA aku sebok! Aku pon tak faham kenapa aku rasa sebok. Sampai aku dah tak tau nak buat apa akibat kesibukkan aku yg melampau.




Semuanya biasa.
Aku makan nasi spt kebanyakkan rakyat malaysia.
Aku ada 24 jam sehari. Tak ada discount masa.
Aku tdo dgn menutupkan mata rapat2...
Semuanya biasa!
Oleh itu, tiada cerita untuk disensasikan.





Abah dah ada hobi baru. Hobi yg tak mengejutkan aku.Tapi mengejutkan beberapa orang jiran dan kenalan keluarga aku. Bunda pon tak terkejut sgt lah since aku dgn bunda dah biasa dengar abah sebut-sebut pasal ni. Dulu, abah sebok dgn videocam. Mengalahkan org filem je aku tgk. Bila free je dok membelek videocam tu. Lepas tu main Spider Solitaire.Sampaikan laptop aku dah bertukar tuan. TERBARU!!! Abah dah jatoh chenta kembali sama VIRAGO. Sabar ajerla tiap2 malam dok belek virago.Tiap2 malam me-round. Selalunya dgn bunda la. Malam ni tadi....


Abah, makan ni.MakYang dah siap goreng. - aku
Alamak, abah sebok ni. - abah
Macam korporat - bunda
*abah sengih*
Abah nak gi mana? - adek
Beli barang tuk moto - abah
Adek ikut - adek
Tak boleh. Abah pergi ngan Abang Mi - abah
Sukun goreng? - MakYang
Simpankan.Mlm kang sy makan - abah
Lampu tu sumer okay.Tak yah usik apa-apa, bah - dek kal

Bila je Haikal mula bersuara pasal virago, semua diam. Satu per satu dia bagitau abah. Ni tak boleh. Tu jangan. Hebatkan dia? Masa dia mula jajah Yamaha 110 dulu, semua org yg nak guna moto tu kena warning ngan dia.Tak boleh ikut jalan ni, sbb lecak nanti moto kotor. Jangan langgar ni, jgn langgar tu. Bila dia mula pandai usik kete, dia memandai plak nak jajah kete tapi tak kesampaian. Penah gak la sound aku time guna kete. "Jgn kasar2 masuk gear" ahahaha... MISI bunda sekarang ialah mengawasi dia dari menjadi gila kereta pulak. Pening tau jaga dia.


Dek ekal, dari kecik ma jaga dek ekal ni susah sgt
Susah apa pulak...
Masa kecik kuat menangis.Tak nak mkn nasik. Susu nespray satu tin besar seminggu abes. Tiap2 minggu kena shopping beli mainan baru.Semua yg keluar tv, semua nak.
Tu dulu.Masa kecik
Sekarang pon susah.Lagi susah nak jaga
Apa pulak.Bukan kena mandikan, pakaikan baju.
Ye la...tapi sebok dgn moto.Tak diam rumah dah.
Tapi kan dek kal balik. Kejap2 dek kal balik. Pastu pegi balik. Bukan penah lama2
Ye la, tapi ma risau.
Ma jgn risau... Buat pe risau.
Aih, nama pon ibu.
Tak payah risau. Orang ada. Ni, nih! *tunjuk2 kat diri dia sendiri*. Ni bukan anak ma? Kan anak ma ni.Ada ha skarang. Sehat je.
*Bunda gelak sakan*
Ma tak payah risau. Ma risau2, nanti ma yg susah ati.Dek Kal tetap sehat...

(setiap kali ma berdialog ngan dek kal, mesti aku nak tergelak. Dia pandai je nak jawap. Sama ngan kes anjing pagi tadi)



susah heh jaga anak. aku tak tau kalau ianya benar2 susah nak jaga anak sbb aku blom beranak. Tapi tu yg bunda kata.....
 

10 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
wah, drama lagi. macam segmen lima minit famili ria kat ntv7 tu. hehe.takpe nurul, ko bosan? sabar... ko rehatkan betul2 tubuh badan ko, regangkan sume otot2 tangan, prepare la utk bekerja keras semula bile bukak sem nnti. (12 HARI LAGI!!!! - saje nk wat fobia)
1:06 AM  
Anonymous fara-D conteng...
adian kebosanan tuh...tuh pasal sempat memikirkan brape ari nak bukak sem!!
huh!!laen la kite ni kan nurul kan...bz manjang!! (^__^)
1:48 AM  
Blogger aiyeza conteng...
ahahhaa..cite lawak la..kem salam kat dek kal ek..dek kal tetap dek kal.xkan ku ubah menjdai haikal..agagagagag
2:05 AM  
Anonymous as3 conteng...
ape perasaan jage anak?? mmg memenatkan..satu..kene jage makan minumnye.. ape yg die elergik..ape yg tak.. pastu kene ikot kemahuan derang plak..nak itu..nak ini.. pastu2 pastu tri.. uhuhuuh// tp pasti dlm setiap mende yang kite anggap susah ni.. mesti ade yang bestnye// mcm amir ngan dedek.. hahahahaha
10:21 AM  
Anonymous fara-D conteng...
wah!! as3 spt berpengalaman menjaga anak nampak!!
;P hehe
12:33 PM  
Blogger ChikaDior conteng...
dia tu jgnkan kata pengalaman menjaga anak, lebih dr tu dia ada. Termasoklah menjaga anak2 kambing biri-biri, anak burung unta, dan anak dinoso kan? anak tarzan pon dia penah jaga. Pendek kata as3 ni mmg hebat la bab2 menjaga nih. Sampai muntah2 si arip dijaganya. miahahahah...


ADIAN!!! harap maaf. Tiada sebarang countdown dibenarkan di sini. masyeh...
12:54 PM  
Blogger Amir Azmi conteng...
Ada pepatah cina cakap, "orang perempuan ini masa kecil ikut cakap bapa, lepas kawin ikut cakap suami dan bila dah tua kena ikut cakap anak". Kesian juga jadi wanita kalau ikut cakap orang cina!! <---- tak tau la betul ker tidak, sumbernya dah lupa!
tapi, dalam Islam... Syurga itu di bawah kaki IBU ...:)
1:49 PM  
Anonymous as3 conteng...
pengalaman mengajar segala2nya.. muahahahha.. poyo jek
4:17 PM  
Anonymous Wizurai conteng...
drama famili ria?
huhuhu...
boleh apa buat drama famili ria...
9:19 PM  
Blogger ChikaDior conteng...
Amir Azmi btol... syurga bwh tapak kaki ibu, Tp bila pompuan dah ada suami... kena dgr ckp suami pulak.Untung plak encik suami...


As3 aku nak pengalaman kamu sikit boleh?


Wizuraisaya macam sorang pengarah drama ker?????
2:30 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."