Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Wednesday, December 28, 2005

Ku Tlah Jatuh Cinta!


(lihat riak si jatoh chenta ini!)


Sukati kamu mau bilang apa....!
Seblom tu, nite dearest Beylo!
Hari ni, hari 'tak sehat'.
Membuatkan aku memilih untuk pulang lekas-lekas meninggalkan studio.
Yang sarat dgn masalah dunia itu...
Tumpang kerete A'ai balik Kausar..
Hari ni, hari 'tak sehat'..
Membuatkan aku memilih utk menjadi Tukang Cuci...
Sambil jatoh chenta...

Ku Tlah Jatoh Chenta!!!!


Aku tak jatuh cinta! TIDAK! *hentak meja kuat-kuat*. Aku cuma.. mau jadi sorang tukang cuci.Ya, tukang cuci! Atau istilah lainnya, orang gaji. Atau dlm bahasa inggeris disebut Maid.Atau Bibik... (nama tukang gaji aku masa kecik-kecik). AHAHAHA... Sebetolnya, arini aku nonton Maid In Manhattan. Membuatkan timbul ideologi baru bg sorang 'pengkritik filem' cam aku. Ngeh ngeh...


Orang kaya jadi bertaraf tinggi kerana adanya golongan bawahan yg suka meninggikan mereka. Cuba kalau orang2 bawah ni tak mendongak terlalu tinggi utk memandang mereka, sebaliknya buat pandangan sama paras.. tentu orang kaya tak rasa riak dgn kekayaan mereka. Jadi, salah sapa? Betol tu kamu semua! Salah mereka (atau kita juga) golongan bawahan dan golongan biasa ini. *yerrr! tunjuk jari pada mereka golongan bwh!* Kenapa mesti kekayaan seseorang menjadikan kita perlu berdiri pada satu jarak yg jauh amat dr mereka? Sedangkan Allah SWT sendiri tidak meletakkan jarak antara kita (taraf khadam) ni dengan NYA.


Weh, orang-orang kaya!
Apakah darjat kamu di sisi Allah SWT?


Weh, orang-orang bukan kaya!
Punya jarakkah kamu dengan Allah SWT???
Tak kan?
Dgn tu jgn mandai-mandai nak buat jarak dgn golongan kaya...
Mereka cuma kaya....!
Mereka bukan apa-apa kecuali kaya...


Menonton Maid In Manhattan (sebuah filem lama zaman matrikulasi aku) memberikan kita celik penglihatan. Si Kaya Raya tak mustahil menyintai Si Miskin. Situasinya sama dlm kes aku dengan David Beckham atau mungkin jugak dengan Putera William.Iyakan? *berlatihlah Beylo utk masa depan. Kalau-kalau orang kaya raya diluar sana mau menyintai aku* AHAHAH....!


Ku Tlah Jatuh Cinta bukan kesah hari ini aku. Tapi harini aku tgk siri indonesia Ku Tlah Jatuh Cinta. Drama yg di-vcd-kan. Dan aku pinjam Fara punya... Aku jatuh cinta dengan cerita tu. Aku jatuh cinta dengan jejaka-jejaka di dlmnya. Ada yg macho, ada yang ensem, ada yang jambu, ada yang gagah... macam-macam ada. Boifren ala-ala spiderman dengan Doremon pon ada. Apa lagi! Pegi la carik vcd nyer dan tonton! (jgn salahkan aku kalau kamu kena berhabis-habis duit demi mengumpul koleksi vcd citer nih) Aku tak buat pelaburan wang aku, tapi aku tumpang pelaburan Farah.Boleh kan???


HARI AKU

Hari yang sebok menjadi makin sebok. Esok, dia akan jadi sebok-sebok. Dan hari seterusnya, makin sebok sebok sebok! Sampailah segala macam masalah mula menyebok dlm kepala aku yang tidak berdosa. Tak apa...hadapilah dengan tabah. =)




Datang kelas pagi tadi, macam biasa. Selagi nama aku Nurul Haizum Zainodin, selagi tu lah gejala lewat sampai kelas jadi kebiasaan aku. Dah Alhamdulillah... aku selamat hari ni drp disimbah 'asid bahasa' oleh lecturer maths kami. Sbb dia pon tak dtg mengajar.Dia pantang student dia lambat. Terpikir aku... kalaulah aku jadi lecturer satu hari nanti, aku akan senyum lebar-lebar dan ucapkan 'morning' paling mesra kat student aku yang lewat. Sbb orang yg selalu lewat tak beerti dia tidak punya etika. Just like me ... *tongue hanging out!*. Dan sepanjang di studio pg tadi, aku duduk2 ajer. Berdiskusi macam arkitek2 riang ria di Persatuan Arkitek Malaysia. AHAHA... Alah, buat group discussion pasal Platform tu. Dan aku suka beberapa idea Alif tentang roof. We'll see apa jadi esok.




Malam ni... maksud aku kini... aku sedang duduk atas kerusi 'tak sedap duduk' dlm asrama aku. Sakit badan aku. Dengan meja yang bersepah dengan board. Rumet aku tgh tgk Salon. Aku sambil2 menconteng ni, tertoleh-toleh pada pc Si Mizah. Niat aku nak sambong JATOH CHENTA.. tapi! Aku rasa tak sampai hati mau menonton lagi sedangkan model platform aku baru saja tumbang sebijik. Lalu ku lontar cantek ke dlm bakul sampah hijau. Kini, aku tak punya apa-apa kecuali sebuah sketching yang akan aku kata 'FINAL!'. Untuk hari ini, itu saja yang aku mampu. Tengok apa perkembangan otak aku esok.




Sekarang, aku cuma mau minum milo dan minum lagi. Sepanjang hari aku entertain perut aku dengan milo. Breakfast pagi tadi, sambil berjalan turun ke fakulti dgn Farah, aku minum Milo Kotak. Balik studio, aku minum sekotak lagi milo. Selepas Maghrib, sekali lagi aku selongkar bekas makanan aku demi sekotak milo. Dan kini... aku bancuh pulak milo hasil air panas yg dimasak oleh Mizah. Maaf perutku... aku terpaksa lakukan ini pada kamu. Tapi aku sudah sogokkan 2 keping Oreo ptg tadi kan? Jadi, jgn mengamuk gara-gara aku tak beri makan!!!


Aku tekad! Aku mau kurus.Bukan kurus dan kering. Tapi kurus sket dari apa yg aku miliki kini. Ternyata! Aku gemok! Dan aku sedih secara tiba-tiba... !


Bukan aku geleng2 tammo ikut Farah makan sbb tekad aku mau kurus.Bukan! Tapi sungguh aku sgt tak sehat harini. Selera aku yang selalu BERSEDIA untuk makan telah tertutup rapat-rapat.Seperti nafsu makanku telah hilang lebuh.Mungkin kesan ubat semalam. sebijik panadol actifast, 2 bijik pil saket kepala, dan sebijik vitamin C yang aku telan sekaligus. Macam makan gula2 smarties... Membuatkan aku sesak nafas semalam. Lalu aku balingkan semua bantal, termasuk buttercup aku. Dan aku buangkan selimut demi mendapatkan lebih oksigen. Aku tewas. Aku rasa seperti nyawa aku dah sampai ke hujung. Sungguh! Aku hanya dapat tido pada jam 3 pagi semalam. Semuanya gara-gara sesak nafas yang kronik. Bunda, anak ni tak sehat! Badan saket, kaki saket, tangan saket, kepala saket.... tiada satu anggota pon yang tak saket.


Aku yg saket mau berehat..........


 

19 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
astaghfirullah.. dah telah 2 bijik ubat skt kpale tu pehal tambah ngan actifast. nasib baik idup lagi. parah tul. muahaha.
12:59 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
cis adian.. beberape saat aku sampai disini... dan ketika tanganku ligat mencari butang komen.. ko plak sudah memposkan komen ko terlebeh dahulu... cis cis cis..

Aku nak pegi klinik.. tp aku.. mcm nak tak nak ke klinik.. batok aku semaken trok.. xkan aku xnak dtg kuliah yg kengkununnye dah start minggu ni.. huhhuh.. batok jek.. kene ke toilet..(paham2 le) aritu aku ingat aku muntah darah.. kreherkhre.. skalik rupenye lidah aku berdarah sbb makan steamboat pepanas.. :))

rabu smalam da x ke kelas.. patotnye selase tu aku tayah pegi pon.. sebab last2 aku tegese balek bagai ibu yang menunggu anak2 kucengnye kua.. mak aku da nak balek ahad ni.. kalo aku saket.. sape nak jage.. mungken la aku slalu gado2 ngan mak aku.. tp, mak aku gak yg jage aku mase aku sesaket ne..walaupon die menyuruh aku minam/makan mende yg tah pape..

tak penah aku rase sesempot ni.. uhhuhu.. sempot lepas membuat larian 110m pon lagik baik perasaannye..hhuhu

Aku sgt ske ape yg ko tulis pasal kaya ngan x kaye.. mmg btol la ape yg ko tulis tuh.. itu cume kelebihan rezeki mereke.. ade yg salah gune.. ehem2..

okehla..aku tak larat ni... uhuhk2.. teking k ok.. buat keje leklok..:D
1:08 AM  
Anonymous Anonymous conteng...


apa itu artinya « jejaka jambu » ?

lol

mengapa semakin lama bahasa ind dan malaysia semakin menjauh dan berbeda arti?

ciauz

espresso.over-blog.com
6:25 AM  
Blogger Nashrex conteng...
bahse indon ko smakin menjadi2.. review filem ko tu, da cam aku bace dari site indon je..

hahaha.. diet siot org tu.. *dekah2 tahan perut*
7:58 AM  
Blogger Unknown conteng...
Hmm.... nak dapatkan saiz tubuh idaman bukan dengan menahan lapar tanpa 'kawalan'. Ambil pendekatan biasa jer, makan se'ada'nya yang yang penting (bagi saya), latihan jasmani. Seminggu sekali pi la jog kat taman berdekatan dan setiap hari kalau boleh buat aktiviti petang dalam 15 minit macam jalan keliling rumah, berkebun, apa-apa la asal keluar peluh sikit. InsyaAllah, tubuh sihat dan minda pun cerdas :). Take care!
10:48 AM  
Blogger Fakyew conteng...
Kau lelah ke apa? Jangan makan panadol terlalu banyak. Kalau tak kau akan kejang, gila, halusinasi.

Sesak nafas tu mukadimah je.
2:19 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
sedap milo...
2:33 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Oh ye ke???
I'm hiring if u're interested' :p
2:43 PM  
Blogger Semut Api conteng...
Selamat tahun baru yaaa...abis sudah zaman liburan...kapan mau ka Yogja lagi? :D
5:08 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
tak sangka pulak muka awk senget ek..hehehe
Any way walaupun muka awk senget,harap awk dapat menyambut Tahun Baru
Tanamkan azam baru..
5:28 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
tak sangka pulak muka awk senget ek..hehehe
Any way walaupun muka awk senget,harap awk dapat menyambut Tahun Baru
Tanamkan azam baru..

maxveist5054...
5:29 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Tapi cute jugak awk ni ek..

maxveist5054...
5:31 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
wahhh..suda ada peminat baru.. erkerherkherkher
6:52 PM  
Blogger Nashrex conteng...
ada lelaki yg jatuh cinta ar plak.. muka senget pun da suka.. miahaha
8:15 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
weh...byk nye ko telan ubat! tau dek ma, mau ko kene marah..isk2..sedey lak aku nengoknyer, bahaya tau!pastu, makan jgn lupe..nasib ko wat milo, bagos..
ada peminat seh..
psl kaya2 nieh, rasenye org2 kaya yg ske pandang rendah org lain, suke benor belagak!
10:36 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
adian ... aku tgh sgt obses dgn panadol actifast

as3 ... abes da ok ke blom kamu?

macchiato ... jejaka jambu itu ialah jejaka yang punya wajah cute. ahahaha...

nash ... manader diet.. taklah... :p

amir azmi .. waaa... terima kaseh byk2 atas nasehat kesihatan tu. Insyaallah la akan dicuba. Since sy mmg liat nak jogging.... =(

tomyohannon ... aduh, kamu nih! menakutkan ajer laaa.....

wizurai ... beylo pon sedap. :p

jullian ... thehehehe... iyorlah! :p

deanz ... samat tahon baru!!! lalalalalala...

maxveist ... mmg sy bermuka senget benget... tapi kamu tetap kata chumey kan? pandai kamu jaga ati orang... terima kaseh atas budi bahasa... hauhauahauahu...

as3 lagi ... peminatku di mana-mana...well... WAKAKA... *gelakkan aku!pasan!*

nash lagi ... tu la kelebihan yg Allah bagi kat sy. Walopon muka senget benget... masih market jalan! yoyoyoyoyo.... *pasan sungguh!*

aizar ... ma da tau. Aku call dia pg tadi pastu dgn bestnyer berpesan.. "eloklah tu da mkn ubat byk2...pasni klu saket xyah mkn ubat dah sampai bila2.Tahan yg byk tu lama2..." walkakakaka...
12:10 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
bes kan ku tlah jatuh cinta?!!!
dgr2...vol 6 pon dah kua....
isk
12:28 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ye errr??? aiseyhh.. aku tammo ketinggalan byk2 nih...!!!
1:11 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
wah ini sudah ngempek nih.. kasi bilang merke pupu makang iki dose.. kut bilang satu pun tak jalan.. lompat lompat... kut terjatuh dibilang chenta, mau makan enak enak di jalan pasar kat kiri central jog jakarta. bagus ning.
Kalu milo tu rauk cekodok pisag pasti enak rasanya kan.
caoukk..
2:06 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."