Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, December 16, 2005

Pohon Yang Sangat

Beylo!
Aku baru pulang.
Pulang dari bilik ujung yg letaknya berjiran dgn toilet tingkat atas.
Bilik adek aku.
Malam ni tadi, aku abiskan dgn bergelak sakan dlm bilik tu.
Bikin cinema filem yg kelakar amat.

Kiamat Sudah Dekat.

Aku tau filem ni dah lama sampai kat Msia. Dah heboh lama jugaklah. Tapi aku baru nonton. Ceritanya bagos btol. Komedi yang bukan selekeh. Kamu fahamkan maksud aku komedi selekeh tu apa? Filem ni mmg sgt waras. Walaupon agak memalukan melihat babak2 jahil beberapa golongan manusia, tapi apa nak dikatakan? Mmg itu yg terjadi. Ramai je orang Islam jahil agama. Jarang sujud, tak pernah sembahyang, puasa apatah lagi. Zakat? Wallahualam...


Cerita ni komedi. Lawak abes-abesan. Aku suka gaya muka Fandy. Sorang rockers kaya raya yang romantik (dan menggelabah) Aku suka suasana filem yg tak mengerikan. Spt scene di nite club, aksi-aksi 'kissing' macam Janji Joni (eh, eh... kacang melupakan kulit ke aku???), pastu filem ni mcm membidas semua gejala normal remaja skang.



Aku suka cara Fandy menjawap bila ditanya kenapa dia perlu sembahyang? kenapa dia belajar sembahyang? Aku suuu... ka jawapan2 saintifik dia. Seperti peristiwa kebocoran lapisan ozon dan kejadian komet yg bakal melanggar bumi. Berbunyi bodoh tapi sebetulnya benar. (kenapa ayat aku macam ayat-ayat sinopsis bahasa indon??)


Beylo! Aku dah terpengaruh. Pikiran aku sgt dipengaruhi dgn filem2 indon. Aku pon terasa spt telah di-indon-kan. Ishk! *tampar2 kepala* kasi adjust ayat aku. Menonton filem indon bukan beerti aku sudah belajar menjadi ahli sastera indonesia. Miaahhaha... Tapi, keseluruhannya, ku petik bintang2 dan aku bagi semua bintang2 yg ada utk filem ni. More than 5 stars, man! Filem ni bagus, man! Pergi nonton, man!


Ideologi Yang Baik
  • Rockers tetap rockers! Depa ni semangat kuat. Tak mau ngaku kalah. Tak perlu mereka matikan agenda rock mereka utk ditukarkn kpd nasyid. Tapi mereka mudah dibimbing mengenal Islam.Jadinya, sapa kata rockers tak alim? sapa kata rockers tak reti sembahyang? sapa kata rockers hebat teriak nyanyi Isabella tapi tak boleh laungkan azan? sapa kata? sapa? sapa?

  • Sorang wanita yg baik boleh mengubah keseluruhan masyarakat yg jahil. Btol kan kata aku? *semua angguk*. Sapa tak setuju boleh kuarkan RM19.90 beli Kiamat Sudah Dekat yg original. Nak save jadi lanun (aku lanun jugak pd kebanyakkan masanya)

  • Pemberian sorang kekasih tu sgt bernilai. Walopon hanya sepasang terompah burok, kamu kena bangga! Walopon hanya tiga kuntum ros yg dah dicampak dalam tong sampah, kamu tetap rasa wangi baunya. Tak caya? Gi beli vcd KSD

  • Keikhlasan manusia itu utk dinilai oleh Allah SWT sahaja. Sekali kita cuba mendekatiNya, selama-lamanya Allah akan dekat pada kita.Insyaallah. Macam Fandy. Mulanya niat mendekati Islam utk melamar anak Pak Haji, alih2 terus lekat cinta dia pada Islam. Terus lahir rasa ikhlas.

  • Keikhlasan bukan ilmu yg ada dlm buku-buku. Keikhlasan tu sgt halus. (sampai aku pon tak tau nak buat ayat apa utk menerangkan KEIKHLASAN. ahaha)

  • Secantik-cantik wanita, ialah wanita yg taat pada Allah SWT.

  • Tak semua orang kaya itu jahil dan orang miskin itu warak. Tak semua juga yang kaya itu warak dan yg miskin itu jahil.

  • Kiamat sememangnya sudah dekat. *ngeri!!!* Cuma kamu pandang kanan, pandang kiri, atas, bawah dan pandang segenap ruang. Jumpakan petandanya kiamat? Dalam diri kamu sendiri pon punya tanda2 itu. (kamu pikir!)


Waktu keikhlasan Fandy terhadap kekuasaan Allah SWT benar2 muncul, waktu tu suasana bilik yg gamat dgn gelak ketawa jadi sepi. Aku diam. Dek Kal diam. Semua diam. Dgr betol2 rayuan Fandy pada Allah SWT... aku berkenan ayatnya... "...pohon yang sangat.... pohon yang sangat..."

Aku laburkan wang utk filem ni. Kamu pon kena laburkan jugak klu nak tau camner kisahnya. Kalau nak rasa camner haru birunya perot aku ketawa ngan Dek Kal, kamu pon kena laburkan ringgit msia kamu.

-Tamat-

*******************************


Sejak akhir2 ni aku dikatakan macam pengarah drama la, pengarah famili ria lah, pengarah filem lah. Ecececeh.... manader, kan Beylo? Aku menganggap Beylo sbg blog aku. Tak lebih dari itu. Aku tak menganggap Beylo sbg sebuah drama maupon sbg sebuah siri Famili Ria. Miahaha.. kelakar btol kamu-kamu yg mengatakan aku layak buat drama. Ongkosnya nga ada... :p


Port Dickson.

Dengar ni Beylo. Esok pagi aku ke PD. Maknanya kau akan aku tinggalkan. Mcm yg sering dikata, sayang isteri tinggal-tinggalkan. Jadinya, esoklah harinya aku akan buktikan yg aku sygkan kamu, Beylo. Miahaha.. Mungkin aku akan bawa ole-ole utk kamu. *Beylo blom kenal apa artinya ole-ole*. Ole-ole yg aku maksudkan, mungkin waktu kat PD esok aku punya byk kisah. Aku boleh contengkan kisah2 tu pada wajah Beylo. Dan kemungkinan utk aku buat drama atau Famili Ria adalah tinggi. So, esok aku pi PD la jawapnya. Bukan atas kemahuan aku since aku bukan penggemar pantai itu. Tapi sbb kami sekeluarga kena jumpa Aki ngan Mak Tok kat sana.


Atok aku kan busy manjang ngan meeting nya. Dah puas2 meeting keliling Johor, dia meeting pulak area KL. Pastu skang dah pulak ke PD. Memandangkan ayahanda aku ni sgt tunduk pd kata2 atok aku, kami pon kenalah melawat atok ngan nenek aku kat sana. Depa tunggu kat hotel ja. Tak aci kan atok aku? patotnya pas meeting dia yg kena mai KL.Tapi kami plak yg kena gi PD. Siap ugut. Kalau nak jumpa dia, dtg PD. Sbb dia malas turun Cheras. *dan dah tentu hasrat aku berpesta dgn kete atok aku jadi mimpi dlm mimpi.*


Beylo,
jari aku kata dia dah lenguh.
Mata aku kata dia nak membuta.
Aku kata... aku pohon tdo dulu...
Pohon Yang Amat....Pohon Yang Amat...

Note : kuar teman ma tadi. Selain Kiamat Sudah Dekat, beli Salon. Blom nonton Salon. Aih, jadinya lepas saksikan filem yg islamic abes ni, aku lepas ni nonton pulak filem yg banyak aksi gedik2 mungkin. Tapi mau nonton! Harap filemnya bagus. (tapi da tentu filemnya bukan spt rockers yg islamic). Hmmm... belikan jugak hadiah besdey Mak Tok (nenek aku). Esok jumpa maktok, nak jeng jeng jeng dia ngan Gelang Kristal. Tadaaa...! Jumpa di PD esok! Jumpa jugak dgn ramai sepupu-sepupu jugak kot esok kat PD.


Why Beylo? catch me later!
 

20 Congteng-conteng:

Blogger Adian conteng...
hmm nk tgk citer nih tp blom smpt lagi. farah! ni la citer yg aku bgtau kat ko tuh. haha setelah menerima ulasan cemerlang dr nurul, filem ni akan mendahului senarai filem2 indon yg aku nk tgk (yg mn sebetulnya satu pun blom tgk lagi, termasukla ada apa dgn cinta). peace out.
1:30 AM  
Blogger Semut Api conteng...
Salam...
Aku suka sekali babak di jeti , di tepi pantai ketika Fandy bermonolog. Nampak sekali pasrahnya kpd Tuhan..Apa sih dialog yg itu...

'Selamat Meronggeng di PD'
8:58 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
cis..aku da tulis komen.. bleh plak terlupe nak send.. ahaks..

KSD...mcm nak beli da aritu.. tp da overlimit plak.. hahaha.. nak beli gak la..

nak G PD?? ekot.. hoohohoh.. aku pon mcm nak pegi PD sblom cuti stat.. tp apakan daya.. aku tatau jalan *alasan.. hahahhaha.. ole2 utk aku ngan ayza..ngan farah ngan adian ngan syafiz ngan ngan ngan sesape la jangan lupe.. muahahahah
9:26 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
lain kali kita pergi tgk wayang sesama?
10:44 AM  
Blogger Nashrex conteng...
citer ni paling dekah masa pak aji tu tanyer si fandy dia da sunat ke blum.. gelabah x ingat.. hahahhaa~!!

antara citer indon yg sgt baik.. 5 bintang aku kasi kat citer ni!!~

aku tgk citer ni, adik aku yg bawak dr indon.. pastu dia bawak blk indon, aku beli cd original.. yeah!!!
8:11 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
kamu udah beli cite nieh??kau da beli dulu,pasni aku lak nak beli..kamu ke PD?hampir aku terlupe..selamat mengenjoykan diri sblm cuti abes..plan kite nak jumpe mereka2 nak bwat ke@ditunda?
bak kata as3,jgn lupe membeli ole2..(walaupon aku tawu kat PD tuh xde apa yg best)
9:17 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
ala..bes ek.xpenah tgk la..nak donlod la ceni
11:06 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
ye adian...aku igt...ko xtgk lagik ada apa dgn cinta?hmm...ari tu aku bwk g studio takmo habaq, leh wat tygn!!
WAH NURUL!!SALON?!! isk...ade jejaka idaman aku ctuh!! huaa!!jgn lupa bwk ek!! ari tuh mau bli, tapi terikat ngan Ku Tlah Jatuh Cinta tuh...isk!!
ya....mari kita wat tayangan-secara-tak-bernapas stlah masuk sem 2 ini nnt!!muahaha!!
12:19 AM  
Blogger Nashrex conteng...
salon pun besh.. xde ar cam filem2 malaysia yg xder makna sangat..
7:44 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ADIAN nampak gayanya kita 3 org kena pakat2 jadik tokey cinema la bukak sem ni.Kita stay studio nak seblom projek start. Kt gegarkn tayangan malam!!! yehhhhhuuu.... Hangkut la apa2 filem yg ko ada eyh.Klu tak ada, g bli skang sbb kami nk nonton.


DEANZ ha ah...sy pon ske babak tu. Syahdu kan? Takot kan?


AS3 Ole-ole nga ada... ko pepaham dah la PD tu. Bukan ada amenda pon.Tggu aku g Pangkor x lama lagi.Insyaallah la aku belikan ko tanah sebidang dua kat itu Pulau.Jadi la ko org pulau. :p


WIZURAI tapi nanti tak khusyuk la tgk wayang.Sbb sy suka jadi narrator yg perasan cam director filem. eheh. Tapi... sy tak minat wayang la.Sbb tu suka tgk kat umah je.Leh baring2, gelak kuat-kuat dan mebuat aksi2 yg menakjubkan semasa menonton.wakaak...


NASH - abag chenta 3 segi ha ah!!!!!! dah gayat da kalau2 btol pak aji tu nk tgk samada dia da sunat ke blom. Bengong tol!!! =)) pecah perot tgk scene yg nih. memalukan tol.Tp muka Fandy tu steady je.


AIZA PD besttttt!!!! bak la pinjam citer filipina ko tuh.


FAMIA bestttt tau! gi tgk tau.Mesti tgk tau. Da tgk review balik. Nk dgr komen kamu lak.


FARA-D Yeayyy!!!can't wait la to become tokey cinema again. Tapi kami rundu cinema gelap. Tp lecturer da sabotaj dgn menjadikn cinema kita tu stor.Tak leh carik mkn ar tokey2 sumer... :(


ABANG CHENTA 3 SEGI ptg/ mlm ni tgk Salon. Harap best!!!
12:55 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
gumbire neh!!!
ketemu jua itu volume no 2 !!muahaha!!
*gelak kegumbiraan!!!*
9:08 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Filem ni memang kelakar sangat. Asyik tergelak je bila Sya tengok. Tak kering gusi.

Pergi Port Dickson satu hari je ke? Tak singgah Ulu Bendul? :)
9:57 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
haaaa dah lamer dah tgk citer nih...mmg lain dari yg lain....sungguh islamic skali tp mmg pedas aaa hohohohoho
5:09 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
FARA elok elok la kamu collect heh. kami tau nak nonton je nnti tanpa buat pelaburan wang. :p


SYA ha ah... satu hari memandangkan kak nurul tak suka PD


ABAH pedas giler ar. Tp best gila jugak.
2:47 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
haha!!selain menjadi tokey cinema yg berjaya lagik sopan...
aku gak bercita2 mau lengkap kan koleksi....
doa kan kjayaan aku ek!!
8:37 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
amin ya rabbal alamain~

kejayaan kamu, kebahgian kami jugak... miahahaa
9:05 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
bace die punye ulasan rase cam nak nengok jugax cite nih. nnt la kalo hdsk da kosong balik buleh try carik torrent. beli? mungkin tidaxx kehkeh.

*dah kena banned kat JWG Torrent sbb reti leech jek tp buat² lupa nak seed.
10:45 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
hohoho... nak torrent je, tak mo beli! ahaha... tabaik nih. Tak pe ar, tabaik membazir kan? kayakan org filem watper, baik tanggung keinginan dan keperluan perut *kata-kata sorang pencinta makanan*
10:56 PM  
Blogger Totin Jamain conteng...
Pohon yang sangat.. atau pohon dengan sangat? takpon aku silap dengar ek.. papepon.. ni crite lebih 2 tahun yang lalu kat ini, tp baru dikomersialkan kat mesia.. beshh penuh lawak!!
9:28 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
entahla ek.. cuba ko tgk, tajuk aku ngan apa yg aku tulis. lain-lain... menunjukkan aku takleh dipercayai. AHAHAH... tatau la dia kata pohon yg sgt atau pohon dgn sgt. ahahaha
12:24 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."