Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Thursday, December 28, 2006

Misteri Naga Jadian




Tidak lama lagi...
aku dan sahabat-handai tidak boleh duduk goyang kaki kiri dan kanan lagi.
Sebab, tidak lama lagi...
semester baru akan bermula!
Semester baru akan datang lagi dengan kejutan dan gimik-gimik baru.
Aduh, pusing-pusing merry-go-round kepalaku!
Jantung sudah berdetak dengan lebih kencang.
Tahun baru, semester baru...
Kesemua ini pastinya membuatkan aku gugup.
Mudah-mudahan...
Aku bakal menjadi ibu pelajar senibina yang mampu
bertungkus lumus *macam cacing*
menggali lubang sedalam-dalamnya demi sesuap nasik.
atau, apa-apalah perumpamaan yang bersuaian.


Celik bijik mata pagi semalam, histeria! Internet connection failed! Memandangkan aku mmg warga negara yang kuat report sana sini, lekas-lekas aku call 1-300-88-9515 *bukan nombor pejabat kadi. BUKAN* talian sebok. Dah agak dah, mesti ada bencana lagi. Hmm... Taiwan gempa bumi. Internet connection jadi bermasalah. Malas mau bebel banyak tentang kisah silam ini. Gangguan internet sudah menjadi sejarah hari semalam. Hari ini aku dapat joli-joli di sekitar internet. Cukop lah tu. Yang penting, aku dapat hoora-hoora hari ini.


Semalam ke kedai cat lagi. Beli cat lagi 4 tong. Bukan tong. Tin sebenarnya. Kelmarin aku beli 2 tong / tin *garis yang tidak benar* cat yang salah. Membazir 10 liter cat. Aku tau membazir. Kalau cat itu boleh dibuat jus ataupon ice blended, pasti keuntungannya buat si perut kesayangan. Tapi masakan aku mau mati minum cat. Ayahanda pun tidak marah. Malah sangat bergembira mempunyai anak gadis seperti ini. Yang sering cuai dan pandai membuat lawak. Hek engkau! Maunya tak marah, ayahanda mengeluh sakan. Tapi keluhan beliau tak sampai ke mana sbb aku akhirnya sarankan idea... "abah, apakata kita cat bilik ujung dgn warna oren yg salah tu. sesuai juga," kata aku demi menutup kecuaian sendiri. Cam biasa, ayahanda pasti terima kata-kata aku.


"ayyaaa... amoi! Lu beli cat lagi ka? Berapa banyak you mau cat??!," tokey kedai Jotun tu naik histeria sbb hari-hari ada je ahli keluarga aku mengulang ke kedai dia. Huk oloh! Nampak je histeria, dalam hati... tokey tu entah-entah tengah lompat galah, lompat katak, lompat tinggi bagai.

"Ya lor... banyak lagi mau beli," aku dah tak bermaya nak mengulang ke kedai cat.



Hip hip!
Hooray!
Hip hip!
Hooray!


Oyya, anak-anak semua..
Sejak cuti-cuti ni,
aku seringkali terserempak dengan kekasih-kekasih hati zaman cinta klasik dahulu.
Bukanlah kekasih sejati.
kekasih boneka sahaja.
Boneka tak boneka, boleh tahan tersentap la jugak bila terjumpa tu.
Terasa mau ketawa terbahak-bahak seperti...
Action Kamen!
HAR HAR HAR!
Semoga, kekasih bonekaku sehat-sehat selalu.



Sudah pukul 2 ptg.
Mau pergi tatap Fahrin Ahmad...
Hingga ke titisan darah terakhir.


SEKIAN, boleh bersurai!

 

25 Congteng-conteng:

Blogger mohdismail conteng...
hikhik...pesan kat ayahanda..jangan kali jgn hantar gadis untuk membeli cat..anak-anak bujang kan ramai...
3:56 PM  
Blogger mohdismail conteng...
nash..aku first beb..haha..*lama dah x maen2 rebut komen nih..
3:57 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
east - sila tuntut hadiah kamu secepat mungkin. kamu menang tempat pertama dan kedua sekaligus. ngee :D anak lelaki kemas rumah luar dan dalam bagai nak ghak. lagipon klu anak lelaki salah beli kang lagi haru, sbb singa betina mula nak membaham.. wahahaah
4:50 PM  
Blogger shazanateh conteng...
hey kamu suka fahrin jugak ye?? saya juga!!! sangat suka ok.

dah tu pulak, kekasih hati saya mempunyai abang muka seperti fahrin. jadi, kalau balek kg.. rasa hati berbunga-bunga.... muahahah!!!

apakan daya, saya sudah dibooking oleh kekaseh saya, kalau tidak, harus ku korat abang kekasih....
5:36 PM  
Blogger mohdismail conteng...
mak aih..boleh pulak camtu...fahrin punya pasal..
6:23 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
shazanateh - hak hak hak... boleh pulak kamu bunga-bunga chenta dgn abang kekaseh. kamu lucu. kamu lucuuu. tapi kalau dah rupa cam fahrin... eauuuw! pasti goncang jiwa.... :D *okayh, bukan salah kamu*

east - hak hak hak... fahrin... oh, fahrin... :p
7:03 PM  
Blogger Adian conteng...
kalu bangun awal, aku tgk gak salina tu. tp xbesh sbb salina tu dh tuka org.
8:35 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
adian... - huh? ko tgk salina? ga cocok kok... ga cocok! ahahah! Owhh.. ko minat fahrin gak eyh. *sambil aku usap2 misai yang tiada*
8:39 PM  
Blogger me3n conteng...
ari neh pon ader lagi kesan tenet slow tuh..susah wey nak wat kejer ;p..

selamat menjalani semester baru n tahun baru. moga semuanya akan baik2 saja..:)
9:06 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
ad3ck - tu la pasal... susah nak joli-joli :p

selamat tahon baruuuuu
10:31 PM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
chiikaa, bangunnnn...!!! dah kul 8 dah nih..kekeke..:) nnti dah start sem kelas kul 8 kenala bgn awl..hihihi..

uishh,takkan takle tukar cat yg silap tu..? dia dah blend ngan warna lain ek..?? mahal wooo cat setin tu...dulu slalu beli cat nih..masa abah cat sume majlis daerah kuala langat luar dlm..:)

papepun slamat kembali blajo..jgn malas2...hehehe..bulan disember ni ari2 lalu dpn ukm tu..ske tengok satu pokok kat dpn traffic light belah kiri sblh pondok jaga tu tu...:)pasni dah takde lalu sini lagi..
8:16 AM  
Blogger Nashrex conteng...
perghh mael..
takper takper.. nanti aku nombo 1 lg..
mentang2 aku bz...
cit!

duk stadi senibina ni..
pakai crayon2, kaler2 tu ek..
zaman melukis2 aku da tamat seh..
rindu ar plak..
hahak
9:32 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
faisal - alamak, terbangun kul 9! kecepok! cat tu tak boleh tukar. color dah blend.Mahunya tak mahal, setin tu RM120+. :( tiap kali beli, mesti cuak takot salah.... pokok apa eyh kat ukm yg cantek sgt tu? erk...

nash - ko bz apa, nash?ooo... nak kembali bersekolah ni kan, mesti ar bz. :p tu bukan crayon, itu pastel. crayon tak men... :p
10:15 AM  
Blogger Unknown conteng...
peminat fahrin ahmad! linda onn minat skali tak? eheh
12:51 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
lindosh - :( linda onn buat saya sedih dan rasa terpukul. *kononnlaaa* ekekek
12:59 PM  
Blogger fara-D conteng...
warna oren? hmm....antara warna yg aku mau utk bilek aku!!! of coz selepas gabungan purple-pink...ekekek!! tp cukop la stakat ni menompang di blik purple pink ini... *isk...*
7:14 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
farah - bilek aku lagi pusing! pink-pink... yes, pink. how was that related to me? :p hey, jumpa tak lama lagiiiii
7:44 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Sampai dah start semester baru UKM pon internet mesti blom ok la Chika.
Sampai bulan hujung bulan 1 jgk ni rasenye....
Ehem.. ehem..
Tapi sangat sakit hati kan TM punye pengumuman kat 1-300 tu.. sangat laaaa panjang, pelan2 ckp. The second announcement tu dah lebih kurang, 2 bulan tak abes lagi. "Namun kami ingin memberi jaminan kerja2 ini adalah usaha BERTERUSAN kami untuk memberikan perhidmatan yg terbaik untuk pelanggan2 kami"

- drusoft -
8:08 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
chika jadi naga boleh tahan lagi.. kalau jadi buaya memang susah..

- erm.. tak beh la bertenet sepanjang sebulan ni ye.. adehh... susah la macam ni..
8:18 PM  
Blogger mohdismail conteng...
[komen ini adalah crossover dari blog aku]

~kami disini praktikal masa tahun 3..tu yang rasa ajaib..hehe..

oh ya..selamat hari raya...
10:52 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
drusoft - luculah kamu pi repeat suara operator tmnet tu. tak boleh tahan, siap ada dua kali pengumuman tu...apa kejadah la tmnet. mmg sakit ati... :( mm... ha ah la. streamyx kat umah pon kedek-kedek.. bayangkanlah nanti wi-fi faculty. matila i... :D

anasx - chika buaya darat.... apakahhh???

east - mmg la. ukm pon. engineering practical masa 3rd yr, architecture je apa hal tah time 2nd yr pulak... samat ariraya!
12:29 AM  
Blogger Nashrex conteng...
ooo.. pasni ko praktikal laa eh
2:00 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
tim

Kali ini bukan cobaan, ini betul-betul kabel dalam air putus.

Dulu ada prob line, TM cakap kabel dalam air langgor dek kapal

Padan muka TM, mulut masin. Ngan aku, ko dan sume padan muke juge hahaahahahahha
2:32 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
nash - ye, bang... *suara ala-ala diana naim masa rancangan mawi-ina*

tim - o.. ye ke? masin jugak mulot tmnet. sebaik dia tak kelentong yg lagi karut. Kalau tak, bukan dia je susah, kita semua pon tumpang dua tiga kaki susah jugak... :(
2:37 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
buaya darat? bahaya tu..
6:17 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."