Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, March 22, 2008

Bandung - Jakarta

Rindu.
Jom pergi Bandung.
Serious ni. Marilah kita ke Bandung.
Shopping secara sakan.


- Guci's Restaurant -

Western dishes dia sangat sangat sedap. Kalau pergi ke Indonesia, makan saja di restoran yang class sikit. Jangan mencuba makanan di stall tepi jalan dia. Sangat geli walaupun sangat murah. Kotor ok. Lagipun aku tak reti nak makan masakan dia. Pelik. The first day turun Bandung tu, lunch makan nasi ayam tak jauh dari ITB (Institut Teknologi Bandung). Oh ho! Aku ingatkan nasi ayam seperti ... 'nasi ayam' lah. Tetapi nasi ayam dia luar biasa sampai muka aku menjadi pucat lesi hendak menelannya. Minum pulak dengan Teh Sostro dalam botol. Ya Allah. Terus aku call abah, menangis. Lapar, tapi tak lalu nak makan. Sangat bongoklah perbuatan tersebut. Maka aku makan fast food atau melepak di Guci sahaja untuk meal. Tapi fast food dia pon lain macam. Tak berapa nak sedap. (atau mungkin tekak aku saja yang demand). The same case lah masa aku dekat Jeddah. Sangat lapar tapi sangguplah kebuluran tahap nazak asalkan aku tak main roti yang super duper keras tu. Then pernah sekali stop dekat tengah-tengah padang pasir. Ada satu kedai makan ni bukan sikit punya kotor lah sampai aku muntah. Tak senonoh bukan?



Kasut-kasut yang di beli di Bandung dan Jakarta. Tak guna. Semua saiz 5. Maksudnya, longgarlah tu. Tapi nafsu serakahkahkah la katakan. Aku beli jugak. Sekarang ada dalam bakul tercampak macam kasut buruk.



Nak main pool :(
Di manakah boleh main pool secara terbuka dan secara tak berapa nampak berdosa atau bergelap. ? Maksud aku, secara senonohlah untuk perempuan bermain. Tahukah? Sila beritahu boleh? Teringin sangat nak main. Aku tak berapa pandai main, tapi at least tersumbat jugaklah tiga empat bijik bola. Sangat hebatlah juga. Beginner ma :p


Aku tertulis pasal Bandung oleh kerana beberapa hari lepas, seorang kakak mesej aku. Dia kata dia nak ke Bandung dan bertanya aku mahu ikutkah? Oh, taknaklah. Malulah. Dia bersama suami, aku bersama siapakah nanti? (ada ryhme la pulak) AHAHA. Aku pon berpesan supaya beliau membawa wang berjuta-juta supaya tidak sawan emosi di sana. Dan juga menasihati beliau supaya membeli branded jeans sebanyak-banyaknya. AHAHA. Oh, ye. Kasut juga :p


Masa untuk meng-autocad! autocad ! autocad! autocad! saya sangat sukalah autocad! suka secara sakan! :(

 

15 Congteng-conteng:

Blogger ScarLet Jiem conteng...
haha..slamat meng-autocad..
dlu i blaj agak auto cad time tahun 2..
eh,u amik arkited ade blaja wat 3D?
4:12 PM  
Blogger J u l i a 。.゜✿ conteng...
hehehe.. masa bila punya trip pi bandung ni ?? bandung mmg syok shopping kan ? sampai nak juling mata. bahaya betul.

haaaaaa paksa diri utk menyukai autocad. hikhik. bagusss bagusss =D

kat malaysia mana ada tempat men pool secara suci.. semua nampak macam tempat maksiat je.
dulu kju pernah letak meja pool dlm wishlist.. tapi tak jadi sbb kucing byk ! nanti jadi tempat tido. lagipun sgt mahallllll. =P beli blythe lagi bagus..

chika hari ni sihat minda kah ?
5:52 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
chika tak sehat di tekak, di badan dan di kepala pulak :(
9:13 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
adik, pandai men pool yea? jom lawan.:D
9:15 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK WEEN - oh sangat pandailah. pandai mencipta rules barulah. ahahahaha. lawan di mana? chika nak men pool tapi kwn chika kata xda tmpat yg seswai utk pompuan.
9:23 PM  
Blogger Unknown conteng...
nasi ayam? mcm pernah terbaca je kisah ni..kalo x silap totin ...eheheh..mmg x lalu la kan :p da la tmpat camtu
11:40 PM  
Blogger Shaira Nadiah MJ conteng...
Nurul, try ubi bakar kat sana tak? Kalau tak try, rugi oooo... :p
12:09 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
KAK CHII - ha kan. totin pon penah cerita kan camner dia tak lalu makan kat indon tu. ahahaha .

KAK SHAI - tapi nurul tak suka makan ubi :(
9:03 AM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
kenapa kaki ko sgt kecik?
kenapa ko membeli kasut tanpa memakainya? kalaulah kaki aku sesaiz dgn kasut2 buagan ko tu, dh lame aku mintak tau.
hishhhhhhhh~~

ssh la ade kaki saiz baby phant nih~
tp seb baik body still maintain saiz model!
hahahhhaha! (statement poyo!)
1:01 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
SYAFF - aku pon mahu tanya kenapakah kaki aku kecik? Aku membeli kerana nafsulah. macam nafsu menanglah bila mendapat kasut. bila dia masuk ke dalam bakul semacam kasut buruk, nafsu ternyata mmg menang besarlah. ahahaha. takpa. aku doa, anak aku nanti kaki dia saiz 5 aku hadiahkan kpd beliaulah nanti. seorang ibu wannabe yg menarik bukan? :p
2:39 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
Waa.. Bestnya Bandung. Hehe.. Jom Jom Pergi. Rinduin Gue Pada Jakarta Sama Bandung. Tapi Laki Bukan Nak Shopping Sangat Pun. Nak Usha² Je Apebende Yang Cantik² Boleh Diusha. :D=
7:15 PM  
Blogger GadiS HebaT conteng...
dan berdoalah semoga kasut2 itu masih lagi menjadi fesyen semasa da terkini di zaman pembesaran anak ko tu. nnt tader la membazir kalo anak ko tu tamo pakai.

hahaha~
7:36 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
QAI - mm.. misi qai tu sama lah dgn misi semua boys in my studio. sebulan sblm pergi, dah berkira-kira berapa banyak mahkluk cantik dia nak ayat. sangat berpandangan cetek. AHAHAH. tengok saya ni. Pergi. Jalan. Tengok. Dan shopping. Secara sakan. Barulah mendatangkan hasil.

SYAFF - aku pon harap begitulah. Tak pe, aku ajar dia menjadi retro lah. ahaha :p
10:34 AM  
Blogger lara conteng...
chika, autocad kan syok...
tp klau buat benda gerak2 lg syok..hehe
3:52 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
EIZA - klu u kena buat plan, draw struktur semua... sumpah u takkan ckp autocad ni best
3:25 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."