Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Wednesday, July 16, 2008

Attention!

Aih. Apalah anda semua neh. Tak berapa clear kah entry aku yang lepas? Entry tu bukan berciri abstrak. Tiada maksud tersembunyi. Bukan bersimbolik jugak. Aku memang meet the parent. Yang anda menokok tambah episod sampai ke babak perkahwinan tu apsal? Padahal, seyakin aku ... tiada sekalipon aku memasukkan perkataan kawen. Tak percaya? Pergi cariklah kalau ada. Satu pon tak da. Perkahwinan dalam bahasa inggeris, mandarin mahupun punjab ... pon tak da aku sertakan dalam entry yang lalu.

Pandai kau heh nak buat aku terblushing-blushing. Sekarang neh, mungkin kita saling tak memahami. Sebab, bila aku tulis pasal berjumpa ibu ... engkau kata aku nak kawen. Aku pon tak berapa faham kenapakah dengan anda. Anda pon tak berapa faham akulah juga. Seri satu sama.

Bunyi kompang semua pon keluar dalam komen. Aik? Ajaib betullah. Sampai aku membaca previous entry aku sebanyak-banyak punya banyak kalinya. Semata-mata untuk memastikan kalau-kalau aku ada tersebut yang aku nak kawen. tapi confirm. Memang tak da. Ih. Nampak sangat anda suka menokok tambah episod, Tak baik tau.... Aniaya orang berdosa. Jadi entry kali ini bermotif untuk memberitahu bahawa entry yang lepas bukanlah sebuah entry perkahwinan. Apalah anda neh. Aku kawenkan korang sesama korang kang. Ayyark.




Bilik dah 50% kemas. Lagi 50%? Tunggulah sampai aku ada hati nak mengemas. Atuk nak datang 18hb. Semua toys yang berbentuk hidupan terpaksa dihumban. Mula-mula, aku memang tekad nak simpan semua. Dah campak separuh masuk kotak. Tiba-tiba berasa tak berapa gerek pulak kalau tak ada toys bersemarak dalam bilik. Aku pon keluarkan balik. Aku susun secara sistematik dan berteknik. Iaitu, dalam satu sistem yang memudahkan untuk aku sorok bila atuk datang nanti. Macam main kotorlah. Atau berciri penipu.

"Tapi you tak boleh menipu malaikat"

Ishk. Tersentak pulak. Gila buruk perbuatan aku. Kalau atuk aku tahu aku menipu, pasti dia akan bersedih. Dan aku jugak menipu malaikat kah? Ya Allah. Takutnya aku. Beliaulah neh. Sekali kasi aku ayat semacam tu. Aku berasa sangat taubat. Jadi, esok aku akan humbanlah beberapa patung yang masih berdiri gagah atas meja neh. Betul jugak.

Apa gunanya aku berdoa siang malam kalau Malaikat pon tak boleh datang menghantar rezeki.

Mula-mula, dah pasrah nak membersihkan bilik dari sebarang toys. Campak masuk kotak!


Aik? Dah kosong?

Tak sanggop aku. Aku susun balik setakat yang kecik-kecik neh. Lagipon ni semua orang kasi. Sayanglah pulak. Yang bear-besar, dan segala Barbie Dolls aku dah sumbat masuk stor sana. Taubat dah.


Tinggal yang ni masih belum nak taubat-taubat. Ye lah. Esok aku simpan yang ni semua jugak.


Akhirnya. Orientasi PC aku dah bertukar. Nampak tak? Patung-patung besar bersama patung-patung haiwan sudah tiada. Well done.


Oyya, Ni entry tentang akidah tahu. Bukan entry perkahwinan. Faham ka? HAHAHA. Kang ada yang mintak tarikh kenduri pulak. Padahal aku bercakap tentang patung-patung yang dibenci oleh malaikat. Ih anda neh. Cubalah menjadi lebih peka.


Tengok debat Anwar Ibrahim? Apsal Ahmad Shabery tu tak menjawap soalan? Boleh tahan jugak bahlulnya beliau. Kalau aku ada kat dalam dewan tu, memang aku muntah kat muka beliau. Orang tanya lain jawap lain. Walaupon aku menonton secara solo tanpa kefahaman yang konsisten, tapi aku perasan bahawa jawapan beliau pada salah satu soalan tu sangat menyimpang. Aku tak pasti kalau aku je yang rasa bahawa beliau tak menjawap soalan. Punyalah aku tak puas hati. Aku pon call abah. Sebab aku nak pastikan samada pandangan aku salah ke betul. Biasalah. Aku kan fanatik politik. Abah pon setuju. Abah kata, aku memang peka. HAHAHA. Woh. Kan aku dah kata. Otak aku memang aktif. Walaupon nampak macam tak berapa nak aktif. Politik memang happening. Anda atas pagar kah? Ruginya anda. Jangan berdiri atas pagar. Sangat rugi. Orang berdiri atas pagarlah paling bahaya sebenarnya. Sudah. Ni segmen politik tahu. Bukan segmen rumah tangga. Ingat. Jangan tanya pasal tarikh kenduri okeh. Ingat aku tak malu ke?HAHAHAHAHAHAHA



Kepala aku dah bernafsu terhadap bantal. Gila tipu punya statement sebab aku tidur mana pakai bantal. HAHAHA. Tapi aku berasa sangat mengantuk sudah. Di mana mata semacam antara bukak tak bukak je ni. Tapi kepala masih cerdik. Apa nak buat. Aku memang secara lahiriahnya berotak aktif. HAHAHA. Tengok. Nak tidur pon masih cergas otak neh.

 

27 Congteng-conteng:

Blogger Aizar Azman conteng...
Hahahaha..
Semata-mata menahan mata nih..
rase nak tdo ats keybod nih..
td kene aku slam dunk ngan bdk skolah kite ko tau,tak sukela mamat tuh..cam bagos je.
Sian doll yg dibeli bersama aku itu..
Hahaha,kite serupalah..
sbb tuh,aku xbeli toys dah..kene buang,naya je..
mari tdow
12:56 AM  
Blogger IamYonna conteng...
aik?
x tido atas bantal?
err pastu tido atas ape lak?
:p
1:31 AM  
Blogger pphoenix conteng...
er betul2
berjumpa ibu tak ada maksud nak kawen pun
setuju2
haha
2:46 AM  
Blogger Fakyew conteng...
jangan berdiri tapi duduk di atas pagar. takkan jatuh. politikus itu manusia dan bukan tikus makmal.

bila namanya manusia, ia bisa berubah.

tak kiralah cap roket komunis ka, cap kepala kerbau che guevara ka, cap bulan mengambang saudi arabia ka, cap bulan pecah dua liberal ka, cap keris tumpul ka semua ada agenda masing-masing.

yang susah, kita jugak.
3:25 AM  
Blogger Unknown conteng...
mak cik oi
bnyk nye permainan kartun kamu itu ;)
heheheh...
sorok jer bawah katil kejap :P
5:34 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
aizar - sapa slam dunk kau? sapa?

yonna - tido je atas katil tanpa bantal. sebab nanti sakit kepala. ehee

pphoenix - u sangat memahami :p

timyohannon - prinsip aku senang je. Percaya kepada Al-Quran dan As-Sunnah. Selamat dunia akhirat. Tapi apsal ramai takut sangat nak ikot jalan yang lurus? baik jangan buat aku elaborate panjang2. Manusia yang di atas pagar adalah golongan paling layak senyap.

Hannan - tu lah. Terlalu tak sampai hati nak simpan. Sebab i main lagi toys neh. Han, you nak? I post kat you je lah. hahahahha
7:02 AM  
Blogger Cinoi Lavigne conteng...
wow..ur toys...maybe its about time to simpan in a box...hohoho
8:33 AM  
Blogger mama ami rania conteng...
hye dik..cutenye toys adik nih.
9:05 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
cinoi - hahahahaha. u are right, babeh. :))

mama shahmi - and i'm 22. maybe i should stop playing with toys. hahaha. mengalahkan shahmi pulak dah kan :p
9:27 AM  
Blogger Fakyew conteng...
golongan atas pagar tidak senyap.

golongan ini suka gelak kuat-kuat.

tapi tak mengapalah, dalam ni saya akan diam saja.
9:58 AM  
Blogger Masy conteng...
pos kat sini jelah.. tetap jua akan disimpan di dalam peti hihih.

shabery takde idea. takde idea nk jawab, serang hal peribadi org. sejam menjadi sejam yg aib je utk dia. terutama ketika dia 'menanam buih di pinggir bibir'.

hohoho grosssss
9:58 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
timyohannon - eloklah tu. gelak terbahak-bahak. atas pagar.

masy - menanam buih dipinggir bibir! hahahahah. apsallah kena debat ngan bahlul. buang masa lah. Tak pe. Dah cukup utk dijadikan WACANA. At least... saya (and maybe rakyat lain) dapat terima wacana tersebut. Walaupon tak berjaya mendapatkan untung ima posen untuk setiap liter minyak. tak pe.
10:06 AM  
Blogger aunieZ conteng...
tu la chika..
bahaya taw bnyk sgt patung2 dlm bilik..
nnti malaikat x nk msuk bilik u susah gak kn..

he..biasa la..org yg konon2 nye bijak ckp tu tah apa2 dia ckp
smpai air liur penoh tepi bibir..haha
mmg dia x mnjwb soklan pon..
11:07 AM  
Blogger Totin Jamain conteng...
gileee banyaaaak menannn u!!!
menan i semua i dah campak bagi adik2 i
ahhaa
u bagila adik2 u
si haiqal tu ker..
haha
12:16 PM  
Blogger Along conteng...
beshnye la ade bilik sesorang.
bleh aa simpan juta juta teddies gitu.

along share dgn 2 adik pompan.
tiap kali ade tambah teddy baru, WAJIB buang satu teddy lama utk memberi ruang pd teddy baru.

sbb kalo x wat gitu, KONFOM kami smua xde tempat tido -_-"
12:18 PM  
Blogger Dieyla conteng...
haha~!
kelakar la.
chika dah marah.
sume org cakap pasal kawen.
nampak sgt sume org tak sabar nak tgk u kawen chika.
;P
aik? kawen lagi. erk. jangan mara i ok. hehe~

hoi u.
banyak gile la u update.
adeh.
camane i nak fight u ni.
wahahaha~
(Ade hati lagi nak fight)
kat sini wireless cam bengong.
tension je.
ok bye.
12:19 PM  
Blogger Ms Haslina conteng...
banyak nyer patung kechik2..chomel nyer...
12:39 PM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
Banyaknye koleksi mainan.. koleksi transformers takde? hahaha..
Shabery tuh memang takleh la..die sibuk pasal sejarah anwar, nak buat serangan peribadi. wujud ke org atas pagar? atau die saje ngaku atas pagar untuk meredakan keadaan padahal berada di pihak yang berlawanan.
1:01 PM  
Blogger IamYonna conteng...
x sakit kepalakah tido atas katil je?
huhu..
pelik2..

err i realized 1 thing..
beylo sudah tidak adakah?>
i mean..
u dah x sebut nama beylo dah? huhu.

dah buang ke other toys tu?
ehehe..
u buang betul ke or u simpan tmpat lain eh? :D
4:40 PM  
Blogger aisyahmokhtar conteng...
walaweh~ haha. xpa, aku tunggu gak. n terus berdoa moga cepat weh. haha.

a'ah. panas seketika aku mendengar jawapan shabery yg x menjawab soklan tu. apakah dia ni. tp better la drpd yg diminta berdebat, tp xmo n bagi kat shabery tuh. lagi kesian. ishk ishk. kat ofis td pun sibuk berdebat soal debat nih.
5:13 PM  
Blogger azie conteng...
rasanya entri lepaslah paling orang salah paham kan? ehehe..takpe, we all doa yg baik2 utk chika tau.hehe

p/s: kalau patung yang dibuat tido, boleh simpan tak?
5:32 PM  
Blogger Napster conteng...
bukan salah paham or menokok tambah,bukankah kata2 itu *ok fine,menaip* doa?
Mereka2 mendoakan kebahagiaan anda tau.
Syukur,bukan ramai dan senang org nak mendoakan kebahagiaan org lain yer x?lelagi sesama kita2 *ehemMelayuehem* kerana phd sesama kita sgt menebal

*eh aku bebel ape nih?*
Haha..
7:26 PM  
Blogger cepotet conteng...
yeay! dah marathon pun semua entry. sangat dasat la kehidupan chika sekarang. macam suwit ja. woweeeeeeeeeeee!
11:50 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
toys itu semua cumel2 belaka.ape kata pos saja kpd kak ween.hihihi :p Ape mcm setelah meet the parent (merujuk previous entry) ?? ahgagagagga :p
11:54 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
TO EVERYBODY

ye. hidup chika dahsyat. sebab chika emamng dahsyat. takda lain melainkan yang dahsyat-dahsyat belaka. hahahaha. sukalah tu anda semua. memang anda suka kisah kontroversi kan? kan? HAHAHAH. Ishk korang neh.

psal toys tu? Sapa nak? Marilah sini datang amek. Kemskan sekali bilik aku. ngeh ngeh :p

tq everybody for the comments. tak larat nak reply satu-satu. kaki sakit. erk?
12:12 AM  
Blogger Izzatul Azma conteng...
chikaa..
suke la tgk bilik u
kaler merah gittew~~
9:31 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
izza - red hot flame. hahaha
10:17 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."