Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, July 12, 2008

malam yang lapar

Sudah beberapa purnama aku tidak mengamalkan makan malam. Kalau nak dikata tidak langsung mengambil dinner, agak bohonglah jugak. Tapi secara kasarnya, memang sudah tidak giat ber-dinner. Tapi pada malam 9 Rejab 1429 Hijrah ni ... perut terasa sangat lapar.

Tapi memandangkan hari pon sudah larut, semacam perbuatan yang buruk kalau menyelongkar ke dapur. Lebih baik ambik batu, ikat perut. Aik aik? Bukan. Tapi memang lapar neh. Kalaulah aku sekarang ni dekat UKM, memang dah lama aku bangun, sarung jeans, sarung sweater, bergegas mencari Sarina atau ke Maple. Kalau dekat UKM lah. Memandangkan sekarang aku dekat rumah, jadi diri ini sangat berada dalam kekuasaan ibubapa. Kalau berani, pergilah keluar! Memang confirm aku tak balik-balik dah lah. HAHAHAHAKULAPAR.

Aku sebenarnya memang suka makan malam. Lagi larut punya malam, lagi seronok makan. Mungkin malam esok. HAHA. Malam esok? Ye lah. Esok aku nak balik UKM hooray! Aku rindu jugak sebenarnya dengan bumi Bangi di sana. Walaupon tak berapa nak meriah, tapi tiga tahun aku menyerahkan usia aku di sana. Macam okeh jugak ayat ni. Ngeh ngeh ngeh.

Esok pagi, Bangi! Jumpa kawan-kawan yang dirindui. Petang pulak, jeng jeng jeng. Por favor! Ishk. Aku tak pastilah kenapa, bagaimana, apa dan mengapa aku kena melakukan sesuatu pada petang esok. Sedangkan aku dalam ketidakfahaman. Tapi aku sangat pasrah dan akur. Disebabkan aku neh merupakan sebuah organisma yang berani mati, oklah esok aku pergi jugak. Lagipon macam teringat-ingat je dalam kepala ni suara sayu semalam. HAHAHA.

Semalam suara you sayu sangatlah. Dia mendakwa penat. Padahal nak control volume takut ladyboss dengar! Kan? Kan? Disebabkan suara yang sayu tu lah, aku berasa sangat tersentuh. Sampai berkorbanlah esok petang. Membuat kerjaan thrill ni. Pheww. HAHAHA.Kidding. Okaylah. Nak menjadi fair and square. Tapi I takut neh camner? Tapi kalau apa-apa terjadi dekat I, sudah berjanji kan nak masukkan I kat hospital yang mewah. Asalkan hospital mewah, I tak kisah dah kalau kena masuk ward sebulan pon. Ngeh ngeh. Tapi jangan cedera banyak sangatlah okeh. Cedera sikit-sikit I boleh tahanlah. Luka-luka sikit, ok. Jangan I injured sampai koma sudah. Sebab I nak konvo. Wah. Gilalah. Aku memang rasa takut jugak neh. Mana pernah aku terfikir nak membuat kegiatan thrill neh. Tak pernah sepanjang usia aku terfikir. Ishk. Sejuk seluruh tubuh.

Disebabkan aku berasa sangat cuak dan dicampur pulak dengan perasaan lapar, anda bayangkanlah macam mana susahnya nak hidup neh. HAHA. Lapar ar. Gila punya perut. Selalu je lapar salah timing. Tak ada nak dimakanlah dalam bilik ni. Nak turun bawah, aku takut. Tengoklah. Kalau dah lapar sampai azab kang, kita makan lah apa yang ada. Mouse pon boleh. Handphone pon boleh. Makan jari sendiri pon boleh. Atau makan je diri sendiri. Apa susah. Senang je. Jangan pikir-pikir. Lapar bukan perkara baru. Ia merupakan perkara rutin yang sebenarnya boleh diatasi. Yang penting, iman dan taqwa. Ok. Cukop. Ending dah menjadi islamic. Barulah nama dia versatile. Bye.
 

7 Congteng-conteng:

Blogger leeds conteng...
pegi fakulti ke chika? smlm akak pegi, kenapa fakulti dah jadi cantik? heheh punyala lama tak pegi...
2:21 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
kak leed - ha ah. sejak dapat RM4 juta kalau tak silap. tu yang macam2 dibuatnya tu. dah macam resort pon ada. tapi yang pelik, dia renovate kat 1st floor je.
2:23 AM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
This comment has been removed by the author.
8:49 AM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
keje thrill ape tuh kamu? mari berkongsi dgn saya.. erm.. maksud sy.. mari berbisik kepada sy.. jgn kasi org lain dgr.. hehe.. kamu sangat suke lapar ek? haha.. gile gelak la aku..
12:27 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
sy semacam tahu kerjaan kamu itu chika..
eh,da balik UKM ke?waaaaaaa..
balik nnt belikan air spe**..ngeh3..
brapa harikah disana?
tak sabar tunggu anda pulang nih!
11:43 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
eh,aku pon sama cam ko~cam kemba lak..
mmg terasa takde minat nak dinner secara tersusun..suke2 nak makan bile..last2 semalam aku rs nak pitam sebab tak makan apa2 yg mengenyangkan sehari suntuk..last2 aku sebat air cokelat.ahahha
walaupun cicak-man suke bermain2 melintas kat dapo time aku jalan..aku lari gak laju2..
11:44 PM  
Blogger Masy conteng...
secara akustikanya, entry ini berkisar tentang kelaparan dan komplikasinya. eh, betoi kaa dik chika hehehe
11:06 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."