Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, July 18, 2008

Warning !

Cakap memang senang. Because you are not in my shoes. Anda boleh ajarkan aku supaya abaikan. Anda boleh cadangkan supaya aku mengubah topik. Apa? Nak aku bercerita tentang ilmu kaji bintang? Cerita ilmu pelayaran? Semata-mata nak ubahkan fokus cerita? No way.

Satu, aku rasa macam tertikam pulak bila cerita dalam blog dah menjadi pertuturan umum di studio. Padahal dah berapa minggu aku tak jenguk studio. Apsal? Nak ajar aku pulak? Nak tazkirah pulak kenapa aku tulis cerita dalam blog? Eh. Suka hati akulah. Tahukah kenapa aku ada blog? Tahukah kenapa aku set blog to private? Aku pon ada personal life dan pengalaman yang nak aku abadikan. Jangan bersoal jawaplah tentang kenapa aku menulis kisah peribadi dalam blog. Lagi pon, sila AMBIK PERHATIAN. Aku tak pernah sebut apa-apa tentang perkahwinan. Aku setakat menyatakan yang aku pergi berdating. Okay fine. Aku jumpa parent dia. Dia jumpa parents jugak. Look. Engkau tak pernah dating ka? Entah-entah kau dating lagilah macam mabuk. Aku dating steady saja. Mungkin kisah meet the parents tu yang buat engkau sawan kot nak membuat spekulasi. Hello. C'mon, kids! Berjumpa ibubapa merupakan satu budibahasa faham kah? What is so controversial?

Kenapa aku explode? Aik? Apsal Chika neh nak marah-marah. Bukan apa pon. Menggelabah ke? Bukanlah, estupido! Aku rasa terkilan dan sayu.
  • Cerita ni kan personal life aku. Kalau aku nak kongsi, tahulah aku nak kongsikan. Dah aku diam-diam tu maknanya aku tak hingin kongsikan la tu. Yang terhegeh-hegeh sangat apsal? Kan dah dikata, baca dan diam. Dalam blog ni pon, aku open to everyone untuk drop any comments. Apalagik, komenlah puas-puas. Asalkan jangan menyalak di luar.

  • Hubungan aku dengan Mr Lim dalam proses untuk bertenang. Benda-benda macam ni pasti sangat mengganggu pihak dia. Tak faham kah? Apsal slow sangat kah otak anda? Engkau memang senanglah suruh aku bertenang. Sebab engkau tak tahu apa yang aku tahu. Dan benda ni tak melibatkan hati engkau. Memanglah engkau releks saja.

  • Apa-apa pon, biar dari mulut aku.

End of August. Forbidden love. Apa benda neh? Nonsense. Aku pon tak tahu. Aik? Anda lagi tahu masa depan aku kah? Wah. Hebat. Superpower ke semua orang neh?

Aisyah dah cerita semua from A to Z. Tapi mungkin ada few chapters yang missing. I dunno. Siapa yang memulakan, harap pandai-pandailah tutupkan cerita. Aku pedulik apa kau nak tahu aku dating pon. Memang aku tak kisah. Sebab memang betul aku dating. Tapi tak payah nak stalk aku macam jahanam. Tak payah nak stalk atau mencari detail dan berbincang dengan detail dengan siapakah aku bersama ketika ini. Semaklah. Sebab aku pon takda pernah nak tahu nama boyfriend anda, pekerjaan boyfriend anda, tempat tinggal atau jenis darah mahupon warna anak mata boyfriend anda. Lantak andalah. Oleh itu, tunggu sajalah kalau aku rasa memang ada nak diumumkan, aku cakaplah. Okeh.

Again. Aku tak marah. Aku cuma frust sebab apa yang aku cuba kawal selama ni, orang lain dah hebohkan.

"Nurul, cerita ni spread like hell dekat faculty"

Aisyah told me last nite. Siap ada yang buat trailer bagai. Terima kasihlah. Kalaulah aku ni artist baru, memang dah popular secara segera aku ni. Well, life aku hebat sangat kan. Sebab tu lah. Ishk. Patut berbanggalah Chika. Hell. Bangga apa? Banyak hati aku kena jaga. Semak arght.

Apapon, aku tetap faham intention yang murni kawan-kawan semua. Cuma mungkin cara kalian tu tak kena gaya dan berlaku kesalahan fakta yang sangat buruk. Tapi janganlah menutup cerita dengan mewujudkan spekulasi lain yang lagi hodoh. Kebodohan anda terjelas di situ. Anda tetap bersalah dengan aku. Aku maafkan kalau anda memang mengaku anda bersalah atau memang ada rasa bersalah. Sebab anda memang bersalah. Memang salah.

Dapat apa sekarang? Untung kah?

Well. I don't give a damn. Kebahagian harus diteruskan. Aku tak marahlah. Aku warning je. Patut anda bersyukur jugak sebab ingat senang ke aku nak ber-warning secara damai neh? Ingat senangkah buat aku bertenang? Aku sangat bertenang ni. Tak da nak marah-marah. Sebab tak nampak jalan nak marah pon.

Anything can happen. Tapi sepanjang kewujudan rumors ni, memang tiada apa yang terjadi. Mind you. Jangan ajar aku cara-cara mengguna dan memanfaatkan blog. Blog aku. Kekuasaan aku. Walaupon aku nak suruh anda get out pon, aku sangat berkuasa. Sebab tulah aku kata, komenlah secara relevan. Kalau aku bercakap pasal ilmu kaji bintang, komenlah tentang bintang-bintang. Bukan bertanya aku bilakah tarikh kenduri.


Ingat.
warning.



To you,
Sorry kalau entry ni buat you terganggu.
Nothing to do with you.
Taknak libatkan you jugak.
I am happy to know you.
:)


 

12 Congteng-conteng:

Blogger Mastakilla conteng...
sejukkanlah hati cik chika kita ni..amin..
4:37 PM  
Blogger 13may conteng...
kamu sungguh comel bila marah marah...

ni yg aku jadik suka sekejap nih..

*wink wink*
4:53 PM  
Blogger Napster conteng...
cool chika cool ;)
4:58 PM  
Blogger pphoenix conteng...
er chika mmg cool
er tp klu meet the parents bererti dh nk kawen
knapekah sy yg dh berjumpa parents masing2 nih masih x kawen2 smpi skrg?
5:59 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
sebagai kwn yg menyayangi..
daku terkejot nih..
spread like hell ek??

jgn stress tau..
mari makan ice-cream,aku belanja!
6:51 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
mastakilla - sudah sejuk :) tq :)

may - ada ada je la pulak :p

syafrin - aku cool la neh :p

pphoenix - ahahaha. belom jodoh. ada la tuh. jengjengjeng :p

aizarku - eleh. nak belanja. bila? takde pon :(
7:48 PM  
Blogger IamYonna conteng...
uik?
chika.. really feel sorry for u :(
sedih kan,dear?

benda xde ape,
but ppl spread mcm the things tu besar sgt.masalahnya, benda x betul.
ni la risiko org2 berblogging :)
ada yang kena teruk dari u..
sampai bergado2, cakap2 blakang..

its ok chika..
as long as chika tau apa yang chika buat..
but oh his side (mr lim),
pasti ada yang terguris..
kalo x byk,
sikit pun pasti akan ada..
susah kan nk jaga hati org?

chill,chika!
9:27 PM  
Blogger Aizar Azman conteng...
i nak beli u gula2 kapas,xde la pulak kan harituh..
sy blanja nextweek ok??kali nih ku kotakan janji!sbb dah tgk baju,lupe aiskrim..tgk kasut,lupe gula2 kapas..
9:54 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
yonna - tu la. kesian chika kan? hahaha. takde apa lah dear. i dah ok. boleh berfikir waras dah. huhuhu.

aizar - yeay yeay... janji tahu!
10:10 PM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
susah betul jadi org popular nih,hehe..sume org nak tau cite..:) takpela chika, ada benda yg kita tak bleh kawal..benda tu mmg akan ada sepanjang hidup kita..best dulu org tak kenal masa blaja, seminggu cuti sakitpun takde sapa tanya..memberpun tak perasan,huhu..camtu lagi sadis tau,hahahaha
11:09 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
acai - oh. jadik glamor mmg best. sensasi. hahaha. i steady jek. cuma sesekali tu adalah jugak menggelabah. biasalah. manusia tipikal :p
11:17 PM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
Takpe2.. sabar sebahagian dari iman.. mari makan biskut tiger bersama saya k.. kiter kerat dua ok.. ape? kamu mau semua biskut tiger sy? baiklah..
12:51 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."