Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Wednesday, July 16, 2008

Readers yang dikasihi ...

Assalamualaikum wahai readers yang dikasihi lagi dihargai secara sangat.

Terima kasih atas doa-doa kebahagian anda. Walaupon agak tak berapa relevan dengan entry, tapi kira ok lah tu. Semoga anda semua pon bahagialah okeh. Aku kah? Aku memang bahagia. Makan kenyang, tidur lena ... mandi pon basah. Shopping pon aktif juga. Bukankah berbunyi bahagia tu?

Chika marah kah? Eh. Mana ada marah. Perbuatan marah-marah ni dah ketinggalan zaman lah. Sekarang aku steady saja. Cuma aku ingin mendorong anda semua supaya memberikan komen yang agak relevan dengan entry. Itu saja. HAHAHAHAHHAHAHA. Ishk. Tapi ini private blog lah bukan? Apakata anda semua membaca POLISI NURULOVEME.BLOGSPOT secara hati-hati. Semua isi jangan dibawak keluar. Dilarang menjaja. Kalau nak bergurau-gurau manja tak pe. Tapi pastikan dalam halaman blog ni saja. Kalau dibawak gurau di luar blog, ia akan dianggap sebagai gurau kasar. Aku takda nak marah pon. Cuma semacam tak berapa cool la perbuatan tu.

Anyway, kalau memang aku nak menikah, berkawen, atau melahirkan cahaya mata sama sekali pon ... aku akan istiharkan kepada seluruh dunia sampai bulan bintang jadi saksi. Anda don't worry be happy. Oh. Hari ni memang ada orang ajak aku bergurau kasarlah.

Petang tadi. Tengah seronok aku bercanda dengan Aizar di tengah-tengah mall ... tiba-tiba dapat sms dari Hafiz. Aik?

"Kawin tak bagitau...."

Terus aku terkedu. Huh?! Apa? Aku pon terpikir seminit dua. Aku dah kawen ke? Atau aku tak sedar yang aku dah kawen ke? Bukan aku memang belum kawen ke? Apsallah anda neh. Baru aku berpujangga kisah 'bunga-bunga' sikit, anda semua pon dah mengolah chapter seterusnya. Ishk. Tak baik tau.

Berbalik pasal Hafiz. Amboihhhhhh. Sapalah yang mencanang cerita tu ye *I got my eyes on you, Bai Roti* Sabar je lah aku. Tak boleh blah betul member aku sorang ni tau. Jangan buat aku begini. Jangan aniaya aku. Diamlah hoi! Mungkin beliau bergurau tapi gurau kasar. Tolonglah kawan-kawan. Cerita dari sebuah blog yang private adalah berciri rahsia. Iaitu tidak boleh dijadikan isu umum untuk dibincangkan atau dijadikan bahan jenaka di luar blog. Tolonglah. Kalau benda betul, aku takda selindung. Tapi masalahnya, pembaca yang lagi pandai membuat cerita dan penulis terpaksa membaca pulak. Bukankah satu hakikat yang menentang hukum alam? Janganlah macam tu okeh. Aku pon manusia biasa, bukan Sailormoon.

Err. Aku bukan marahlah. Aku masih steady. Tapi ni semacam warning jugak. Maka, dengan muka berciri merah macam yang Aizar katakan ... "huh, gilalah muka kau dah merah! kau marah ke?," Oh anyway. Aku tak marah. Aku cuma tak nak cerita ni dijenakakan. Sebab aku tak da kata apa-apa pon. Faham ka? Tak faham? Banyakkan meminum madu lebah asli okeh.

"Ishk. Gila hape. Tak de maknanya"


Aku reply. Sebenarnya aku memang tak marahlah. Cuma mengingatkan saja. Bukan apa. Tak syoklah. Cuma anda duduk di dalam kasut aku. Atau cuba berjalan menggunakan kasut aku. Pasti sukar.

"O... bagus bagus. Kiranya aku ada peluang la" - Hafiz again


Omaigod. Apa-apalah Hafiz. Asalkan jangan mencanang cerita sampai satu jabatan tahu okeh. Kalau betul pon aku nak kahwin tiga sekalipon ... biar aku sendiri yang canangkan. Okeh ka? HHAHHAHA.


Malas lah cakap pasal tu. Kang dapat doa-doa kebahagian lagi. Tapi syukurlah atas doa-doa anda. Teruskan berdoa untuk aku. Jangan lupa berdoa untuk diri sendiri juga.


Tadi aku shopping. Terbeli heels lagi. Terbeli tunic. Terbeli dress. Aih. Pendek kata, semuanya terbelilah. Nasib tak terbeli satu mall. Ngeh ngeh. Err ... mungkin tak segagah Imelda Marcos. Tapi ada sikit ciri-ciri cuma aku berciri lebih comel.


Sekarang.
Aku punya target ada SATU je.
Handbag.
Coach.
Atau
Marc Jacobs.
Camner tu?


Pergilah carik kerja!
HAHAHAHAHAHA.
Belum nak bekerjalah.
Penganggur berhias tu bukan satu profession ke?
Apsal pulak bukan?


Chika pergi tidurlah. Bukankah sangat penat menternak dan berladang siang tadi? Tidurlah ok. Esok nak keluar lagi. Hoyeay! Penganggur berhias memang macam ni. Seronok i tell you. Apalagik, jomlah berhenti kerja! Mari join aku. Tapi risiko masa depan anda aku tak da tanggung la okay. Oyya. Tadi jumpa Puan Akmal. Dia tanya apa aku buat sekarang. Dah bekerja ka? Aku kata ... belum. Sangat gagah aku bercakap. Beliau pon merungut "anak orang kaya. tak payah kerja". Wo. Serkap jarang. Ya ya. Kaya sangatlah ni. Tahukah dalam purse aku ada apa? Ada syiling rupiah dengan sekeping Singapore dolar. Memang kaya la bukan?

Pergi kerja lah Chika!
Ye lah. Nanti aku berasa sangat miskin aku kerjalah.

 

14 Congteng-conteng:

Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
Opss.. cuti dah nak dekat, ramai yg nak sy jadi wedding photographer.. sbb tuh terkeluar citer pasal kawin.. ok2.. kite ubah citer pasal shopping2.. chika mesti suke.. aizar pun..haha
12:33 AM  
Blogger IamYonna conteng...
err..
naseb chika x mrh kan? haha..

anyway, takmo sentuh bab2 yang x relevan..

so,
shopping?
aahhaa..
TERbeli?
ke sengaja u TERbuang duit u ke arah2 shopaholic u tu? huhu..

ya2..
jadik penganggur mmg sgt best.
i pun pengaanggur jugak..
tp bukan penganggur berhias mcm u la chika :p
sangat seronok..
hanya keluar ke shopping mall dan membazirkan duit secara bahagia haha..
tp u shopping..
i lak abeh duit kat makan ans watched movie :D
2:09 AM  
Blogger Aizar Azman conteng...
ahahhaha..
nak gelak lah..
err,muka merah tuh cool sebenarnya..
susah nak dpt..
mari kite penyekkan bersama..

gurau kasar tak elok yer..

elele,zul,mmg ar sy suke..agaga
9:07 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
zul - shopping. bila masa lak saya tak suka. hahaha.

yonna - i steady je. ekeke. pengangguran sebenarnya meningkatkan kuasa beli penduduk. ada sumbangan la kiranya kepada ekonomi. sebab tu biar banyakkan lagi penganggur berhias.

aizar - cool mendanya! muka yang buat kantoi. ishk.
9:11 AM  
Blogger Izzatul Azma conteng...
hehee..
isi dr sebuah blog yg private mmg tak ptt dibawak kuar..klo x watpe tuannya privatekan..kan kan kan?

hehe..tp chika steady n cool kan..

beshnya dok umah, mkn,tdur,shopping..wahhhh..heaven!
9:28 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
izza - tu la kan. kalau tak, tak la private. susah2 ajer i private sampai ranking jatoh ne. hahahahahah. tapi i steady je. takda marah. hal kecik ja. hahahah. jangan dituduh i dah kawen dua sudah. huahhuahua. best tau dok umah. u cepatla abes blaja tu. wah. jahatnya i. u study leklok la. final year kan...
9:33 AM  
Blogger ajathajar conteng...
enjoy puas2 dulu baru cari kerja.
nnt dh dpt kerja cepat2 menyesal pulak =)
10:32 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
ajat - tu la sebenarnya yang chika cuba lakukan. ehehe. kang da keje kang tak boleh berundur lagik. enjoy...!
10:39 AM  
Blogger Along conteng...
dgr la ckp ajat tu.
sbb mmg betul pun.

MENYESALGILEKERJANEH.
T__________________T

haha.

oo.
kawen x gtau~~
10:45 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
along - mmg. chika mmg percaya tahyol-tahyol tentang kesengsaraan bekerja dan tidak boleh berpatah arang. ahahahaha. tapi nak buat camne. sampai bila jek boleh menganggur berhias ni. tapi chika akan cuba menjadi penganggur berhias selama-lama yang boleh. ahahahahah.
10:51 AM  
Blogger Adian conteng...
untuk kenyataan, saya di sini..

1. tak pernah sebut nama sesiapa.
2. tak pernah cerita apa2 dr blog ini kecuali yg saya dgr sendiri dari org lain.

sms hafiz itu bertujuan untuk memprovoke sahaja sbb die xtahu identiti org yg dimaksudkan.

sms "kawin xbagitau" yg sama turut dihantar kepada a'ai, mek, ceeda dan sarah sebagai top 5 org yg mereka rasa ada kemungkinan.

hehe.

terima kasih.
2:12 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
adian -

okek. tq atas penerangan. tapi hafiz yang petik nama ko "adian yang bagitau". dia kata dlm sms.

tadi pulak ada sms lagi dari somebidy tanya yang sama.

jap jap.
betul ke ada rumors besar-besaran kat studio skang neh? Aku nak tau gak sapa yang nak kawen tu. Aku siap dapat satu cerita yang agak complete bersama detail jugak neh....

:-?
7:29 PM  
Blogger Adian conteng...
haha.. zaid siap call sarah lagi pastu cakap "betul ke adian kate ko..." xke hine tu memburuk2kan name aku walhal dorang yg teka2 tu. haha.. jangan takut, sume tekaan dorang aku jawab "i will neither confirm nor deny"
5:48 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
adian janji ha jgn cakap apa-apa......
7:06 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."