Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, September 06, 2008

Dunia Yang Sejuk

Sedangku menaip ketika ini, perutku sangat sakit aduh. Gejala yang berterusan sejak beberapa hari. I feel cramp in the stomach, and its painful. But I am gagah still. Kalau tak gagah, sudah lama meraung-raung macam anak Palestine dalam bilik mak aku sana. HAHA.

Oyya. Sekarang my weight is (x+1) kg. Berat constant lah itu selepas berbuka puasa. Aku tidak makan banyak. Hanya memakan sedikit nasi. Iaitu dalam kuantiti 'takut-takut berani'. Orang kalau sememangnya takut gemuk, dia akan terus menolak nasik. Tapi aku belum sampai ke tahap itu. Tak sanggup aku menolak nasik. Aku takut-takut berani. Kalaulah aku memang reject nasi secara total, pasti sudah lama aku langsing. Tapi. Aku risau jugak kalau mendadak kurus. Nanti bukankah sangat tidak solid? Apalah ertinya langsing tetapi bankrupt kan. Aku pon tidak admire wanita-wanita kurus (kering) Aku sangat tak nak menjadi kurus (kering). Kan aku kata. Aku mahu melangsing, bukan mengurus (kering).

Menu today agak bombastik. Yes, nasik sikit saja of course. Tapi kau belum dengar lauk-pauknya. Sangat berciri anti-kelangsingan.

  • Ayam goreng
  • Kuah lemak cili api (lepas tu meraung pedas, minum air bertong-tong sa,pai perut jadi kolam renang dibuatnya)
  • Ikan terubuk bakar (sedap I tell you walaupon mak aku asyik warning jangan makan takut tercekik tulang. Yes, mak saya sangat takut kepada tulang ikan)
  • Sayur lemak pucuk ubi (iet seimbang bukan? semuanya berlemak kah kah kah)
  • ayam percik (makan secubit saja. Tak suka percik. I makan blackpepper saja. Sangat berlagak wadehel)
  • Kuih-muih : Karipap dan Sardin Roll.

Hambek kau! Itulah nama dia PROGRAM KELANGSINGAN. Ha Ha Ha. Tapi aku makan secara sikit tahu. Lauk yang pelbagai, tetapi dalam kuantiti yang sangat terhad. Nasik ada lah dalam dua genggam mungkin. (Syawal nanti jangan kata makan nasik dua genggam, dengan genggam-genggam neh aku makan agaknya). Oleh itu, kita tengok sajalah kesannya kelak. Tapi aku sangat berharap aku akan beraya dengan berat (x-5) kg. Susahlah hayyoh! Kau ingat buang berat sama macam buang sampah?



Bridal News.
Lama tak dengar kisah mem-bridal kan. Sebab bulan yang mulia ni, haruslah kurangkan aktiviti perkahwinan. Ha Ha Ha. Namun begitu, aku sudah jot down my to-do list. Some of them are :
  • Call shoemaker. Sepatutnya my shoes yang ditempah sudah siap.Oh I cant wait to see the shoes!! My sanding shoes. Aku tak boleh imagine macam manalah dia letak all of the beads tu.Harap-haraplah memuaskan hati. Kalau tidak, lebih baik beli Jimmy Choo terus. Amboi, over. Ukur kasut kaki sendiri, Chika. Kesian-ly, my kaki so baby. (sudah keluar broken English, makna dia sudah mula nak high). Di manakah Chika memempah shoes? Catch it up soon, beb.

  • Kad undangan. Sedang browsing di internet website-website wedding card from Indonesia. Why Indonesia? Because I am an Indonesian like Agnes Monica (erk? wadehel) Sebab aku tengok yang Indonesian punya design banyak yang menarik. Aku juga melihat di website-website tempatan. Not bad juga tetapi semua design itu sudah sangat banyak ditengok. (or my studiomates, ada yang nak design card kawen? F to the O to the C lah) Haha.

  • Design baju. Okay. Rambang mata. Kena keluarkan mata dan rendam mata tersebut dalam air Zam-Zam selama dua malam. Sampai dia sangat bersih dan telus. Barulah akan come out dengan decision yang teguh.

  • Okay, start cari souvenir! Maya Karin bagi menthol kepada guests, aku bagi pendaflour lamp kang, mahu terhegeh-hegeh masing-masing mengangkut bawak balik. HAHA.
Bilalah Chika ni nak umumkan tarikh nikah. Nantilah. Sabar. Aku yang nak berkahwin pon boleh bersabar, inikan pula anda. Lambat lagi (aik? Kejap kata dah dekat, kejap kata lambat pulak) Ia bergantung kepada current mood aku. kadang-kadang aku rasa lambat lagi, kadang-kadang aku rasadah dekat. Very complicated. Haha. Stay tuned. Pembaca-pembaca akan diutamakan, don't worry :P



Shopping.
Aku nak shopping. Shopping raya. Shopping kawen. Tapi nak siapkan projek dulu. Yes, project. Lama Chika neh takde ber-projek. Maklumlah, sudah tidak membuat kerjaan architecture lagi. HAHA. Ni bukan project seni bina. Ni project lain. Nak siapdah. Kalau aku bergembira dengan hasilnya, aku kongsi bersama semua. Kalau aku tak bergembira, aku buat engkau semua pon menangis bersama aku. Hahaha. Err. Aku tak berapa suka konsep menangis sendiri. Nak menangis, biarlah beramai-ramai. Haha. Dunia berputar atas paksinya.



Siapa tengok The Unseeable semalam di Astro? Filem seram Thailand. Gila seram. Sampai susah aku nak lelap malam semalam. Thrill namampos dibuatnya.
 

10 Congteng-conteng:

Anonymous Anonymous conteng...
eh? aku dpt balik lucky no 1 aku? hahaha..

aku demand souvenir yg best2! gadget IT maybe? haha.. kalo maya karin dpt sponser dari pengeluar mentol, ko try dptkan sponser dari apple la.. atau celcom maybe.. bg aku iphone atau blackberry.. dpt bg aku sorg pon dah cukup.. hahahaha..

kalo projek ko tuh ko tak puas ati, aku la yg paling teruk menangis.. haha.. aku pon dh tak btol dibuatnye.. wakakaka.. *betul ke aku nye tekaan ni? wakakaka*
10:35 PM  
Blogger nieja conteng...
oh cam dah dkat sngat je ur wed..
jgn lupe jemput
lau x i bom blog u
whahhaha
11:58 PM  
Blogger 13may conteng...
aku tak kisah apa jenis souvenir pun...janji FREE :D
1:06 AM  
Blogger fara-D conteng...
bila nak shopping sama ek? hahaha.....

duit ada? huhuhu
1:29 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
kay - amboi over okay mintak gadget.baik aku beli kasi hantaran kat tunang aku jek. hahahaha. erk. Kalau apple nak taja wedding aku, aku taknak suh dia taja part souvenir tu. Lagi baik dia taja hantaran, jamuan dan hall. HAHA.

huyeay! berjaya. selamat tido kepada engkau. ngeh ngeh. leteh la bukan? tunggu pelancaran plak. jeng je jeng.


nieja - aku takleh bayang kalau aku tak jemput Kronikus&Co. Mesti korang pakat bunuh aku. Wawawawawaaaa. Tunggu jek la. Blom nak kawen lagik.Puasa dulu. :P


13 May - Ha.Orang cam ko ni lah di namakan fleksibel. senang diuruskan. buat pa lah demand2 souvenir kan? err... macam komen pertama di atas. HAHAHAHA.


farah - hek eleh. tanya aku bila pulak. bukan ke aku ajak semalam, tapi ada org tu reject pelawaan aku. makan hati dow. HAHA. Che'Lan gila. Buang masa aku jek chatting bercerita-cerita semalam. Ingatkan ko. Patot ayat-ayat cannot go sanga poyo. Pergi KIM SALAM kat dia. Kang bocoq tayar kereta baru di, baru taw. Ada hati dok pekena aku. HHAHA. Amenda la dia tu. Wey, jom shopping wey. Korang bersahur best tak?
2:24 AM  
Blogger meen conteng...
chika..kakak punya berat sudah (x-1)kg *haha jom kita teruskan program pelangsingan tapi bukan peng-kurusan..
7:06 AM  
Blogger Izzatul Azma conteng...
errr
tgk u pny menu tu, cane i nk register prog pelangsingan kat sni neyh? hiks! :P

takpe2..mkn selagi boleh kan, tp pada2..lama2 berat tu turun sendirik ;p

btw, ade sorang akak tu ckp dia diet kurangkan gula, sgt berkesan :D
no teh tarik,no air manis, no kuih2 manis..hihi
mau try?
10:06 AM  
Blogger f a R conteng...
i penah bace kat mane tah, souvenir wedding dia bagi ipod sorang satu. u ikut la jejak langkah dia. haha~~

program pelangsingan i berjaya. dah jadi (x-3)kg dalam tempoh 2 minggu. :)
1:26 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
kak meen - ho yeay. kakak dah mncapai (x-1) kg? bagus. pastikan jangan berlaku kes (x+1) atau (x+2) atau apa2 yang bertanta '+'. haha. yesss... kelangsingan, bukan pengurusan.


izza - u tak yakin ngan program i ke? yang penting niat. HAHAHA. Izza, i ni kuat makan manis lah. hidup tanpa gula, macam lautan tanpa ombak. wahaha... madah-madah over :P


far - u ingat i jutawan ke? i sendiri pon takda ipod inikan pulak nak dibagi kat orang ramai. gegegege. U bukan dah cukup langggsinggg ke? (x-3) tu. I pon dah separuh mati mencuba tapi tak berhasil. ishk
1:33 PM  
Blogger cemut conteng...
ikan terubuk my faberet...salu mkn time sahur..goreng..mmg superb sedap..terus dlm mood lapo.

card dr indon nice2..desing pun sgt kreatif + harga jauh lagi mura dr sini..buat la ala2 cam cd ke..comei.
4:07 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."