Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Saturday, September 06, 2008

Make Love : Kisah Moral

A conversation.

Ini blog lucah, bukan?
Bukan!
Make Love?
Membuat cintalah.
Sexual harassment.
You are so 'yellow'



Okay. Tak lama lagi. Tak payah menonton banner MAKE LOVE lagi. Aku sangat 'white', well what to do. Tapi ada mereka yang 'yellow' kah kah kah. Sumpah. Err. Jangan main sumpahlah hayyoh. Insyaallah tak payah ber'making love lagi di dalam blog neh. Maksud dia, banner di atas. HAHA. Perbuatan yang sangat daring berciri comel bukan? Bermain-main secara comel tetapi dituduh sebagai gangguan seksual. So yellow. So yellow. Sooooo yellow. Engkaulah yellow! HAHA.


Siapakah yang berpeluang melihat banner 3 minit aku semalam? HAHA. Semalam aku sudah update new banner. Sebab aku pon secara tiba-tiba berasa sangat lucah perbuatan meletak banner dengan slogan 'make love'. Padahal aku tak bermaksud. Aku cuba bermain-main secara cute dengan perkataan tersebut. Tapi ada juga rasa tak bermoral. Dengan itu, aku membuat banner baru. Tapi banner tersebut hanya hidup selama 3 minit dan kemudiannya di tendang keluar. Sebab? Sebab banner tersebut pon berciri 'gangguan moral'. Persoalan pon muncul. Kenapa kreativiti aku berslogan semuanya berciri gangguan moral? Bukankah aneh? Padahal aku neh bukan sikit punya bermoral. HAHAHAHA.


Engkau tutup matalah tentang slogan banner aku. Bukankah engkau juga tahu bahawa blog aku sangat ilmiah dengan syllabus sekolah yang sangat perfect? Mana pernah aku post entry lucah. banner saja berciri gangguan seksual sikit, tapi isinya bersih secara total. Tengok saja tempoh hari. Aku mengajar maths di dalam entry. Aku juga membagi tips pelangsingan malah memberi nasihat tentang tajwid dalam bacaan Al-Quran. See. Sangat tidak cocok dengan slogan 'make love'. Tetap aku berasa sangat gila punya comellah slogan tersebut.


Err.
Engkau rugi tak tengok banner 3 minit aku.
Sangat berciri pengedar dadah.
Kalau kerajaan pantau, memang HUKUMAN MANDATORI ... confirm!
HAHAHA.


Macam entry neh tak berciri ilmiah. Apakah boleh diajar pada hari neh? Kejaplah aku fikir. Err. Mungkin satu peringatan. Janganlah bercakap kuat-kuat semasa berjalan-jalan di pasar juadah sambil mengutuk pengetua sekolah. Contoh ayat ; Bodoh si*l pengetua tadi. Mengamok macam perempuan gila. Tahulah dah menopause. Tak payah buat perangai cam b*bi. Sangat buruk perbuatan tersebut. Sekaligus membuatkan aku tengok budak perempuan beruniform sekolah menengah itu bertambah burok. (Muka kalau burok tak apa, mulut janganlah burok jugak) Aku pon tak fahamlah kenapa kanak-kanak sekolah sangat bersikap pelik. Dia fikir dia cool. Padahal dia kelihatan sangat tak cerdik. Nasib baik aku takda adik perempuan. Kalau adek perempuan aku macam tu, lama dah berbuka makan penampar aku.

Kepada adek-adek pembaca yang dikasihi (dah macam Kakak Baik dah aku ha), pergilah sekolah dan belajar dengan baik. Janganlah sinsing kain yang labuh tu jadi macam miniskirt Beyonce. Sewaktu berjalan berkumpulan, janganlah terpekik terlolong sangat gilakan perhatian. Silap haribulan, anda adek-adek bakal dilempang oleh masyarakat awam. Siapa nak tolong ketika itu? Muka pon akan dilempang. Maruah akan mendadak drop. Dan pasti bertambah buroklah muka tersebut kena lempang. Sangat kesian. Jangan beraksi hot kalau anda tidak berapa nak pandai di dalam kelas. Pergilah sekolah dan menjadi pandai.

Okay. Bermoral bukan?
 

14 Congteng-conteng:

Blogger :: Wiween :: conteng...
hehe depa tu kena kasik clear depa punye otak kuning la adik. abaikan saje. tade hal laa banner tu. comel saje. ;)

errk..bebudak skola zmn skang mmg gitu dik. mulut tu asik nak mencarut. bukan yg sek men aje. kat sek ren pun suda ade perintis. mcm tadik, ade sorg budak sebut 1 word yg dia sendrik tatau maksud nye lucah. kak ween rasa cam mau tampar jek. Bebudak sek skang kena kasik lebih moral!
3:19 AM  
Blogger IamYonna conteng...
aik?
i x sempat la tgk banner 3 min u tu hahha..
kalo u letak 3 jam, sure i akan sempat tgk! haha...

err..
i tgk make love tu memula u boh banner ni, x pk yellow pun! hahaha..
ntah pape la yellow-er ni! huhu

ouh ya.
budak2 sekolah sekarang.
bajet bagus.
bajet hot nak mampus la.
padahal sekolah tunggang langgang.
biar la bodoh cmne pun,
asalkan perangai pun x bodoh! huuhu
3:20 AM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
adeh.. sy pun tak perasan ade ayat make love di banner tersebut..anyway, terima kasih kerana telah membuat magik, sy mau tau jugak apa yg ditulis di banner 3 minit tuh.. dan adek2 yang masih bersekolah, selamat menjalani ibadah puasa bersama kak chika.
5:44 AM  
Blogger 13may conteng...
sekolah aku dulu lelaki semua...nak buat camna???
6:13 AM  
Blogger 13may conteng...
eh! ko tamau banner tu ker???
kasi aku arr...biar aku tempek kat blog aku...hehehehehe
6:13 AM  
Blogger Izzatul Azma conteng...
hahaha..sempat hidup 3 menet jerp?
tak sempat nk tgk..ish

chika!
i pon kan memang tak shuke la tgk budak2 skolah yang perasan mereka sgtla cool..aduh, puhlissla..
kalau jalan grouping tu, terpekik2 mcm nak perhatian (bukan memang nak ke?)
biasa berjalan, npk budak2 geng ape eh yg pakai hitam2 tu, siap de topi..dengan payungnya sekalik..
ha..selalu ckp kat kwn i, klo la adik aku cani, memang aku tibai2 jerp..haha :P

btw, pesanan tersebut sangatla bagus (:
ai laikkk
okep, pergi sekolah dan jadilah budak pandai (:
8:27 AM  
Blogger cemut conteng...
hahaha.
bdk2 skang mmg sakai je.
budjek hot bile mjd sakai.
11:16 AM  
Blogger pphoenix conteng...
er dunia mmg penuh dgn manusia berbagai ragam
dr dl smpi skrg sy x pernah terpk pn nk menganalisis banner dan hiasan2 tulisan kiri dan kanan blog ni
ade gak org yg tengok tu sme
12:31 PM  
Blogger Yana Ismail conteng...
3 minit jer...?hmm,mana sempat nak tgk. alaahai~

gerun je bunyi.mandatori..hik2
1:20 PM  
Blogger Eireen Camelia conteng...
fwawawa nasihat berilmiah habissssssss!
4:25 PM  
Blogger azie conteng...
bebudak sekolah sekarang..cool wannabe,ahaha..pathetic. ingat baguih sgt dah cakap gaya gitu

err..jgn putuskan bekalan dadah ok:)
5:28 PM  
Blogger Amirah Ishak conteng...
Lol.

I baru perasan make love tu atas tu.

Kalau org pikir lucah mmg la lucah maksudnya make love tu. Ahahaha lawak.
1:26 AM  
Blogger Amirah Ishak conteng...
budak skolah skrg over melampau. benci.
1:27 AM  
Blogger aisyahmokhtar conteng...
ingat masa buat project healing centre - aromatheraphy? masa present terkeluar dgn berniat gambar ala lucah? sahih kau present part tu. sume org boleh agak.

lagi satu, ni paling sronok..

"nurul ask me to ask you.."
"can we make love after doing yoga?"

wakakaka kakak
12:37 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."