Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, September 05, 2008

Hari Lahir Mak Saya

Selamat Hari Lahir Ma.
You are great.


Mak aku garang o. Tapi dalam garang-garang tu, kami sangat dimanjakan. Cuma jangan buat silap. Waktu kami membuat silap, waktu itulah mak aku akan menjadi sangat garang. Namun begitu, beliau sangat penyayang dan sangat generous (tidak kedekut langsung dengan anak). Bila aku punya anak kelak, aku pon tak mahu kedekut dengan anak aku sebagaimana mak aku tak da kedekut dengan aku.

Kalau anak aku mintak duit, pasti aku bagi. Kalau dia mintak toys, pasti aku belikan. (Bukankah aku juga suka toys, maka boleh dijadikan harta bersama ibu dan anak.Sungguh comel bukan?) Aku akan memandikan anak-anak dan menyiapkan mereka ke sekolah. Sama macam mak aku menyiapkan aku ke sekolah secara perfect. Basuhkan rambut, pakaikan baju sekolah, susunkan buku aku mengikut jadual, mengikatkan tali kasut, membagi wang belanja mengikut jumlah yang tersebut di hujung bibir aku (sumpah aku tak pernah mintak duit belanja sekolah sampai seribu sehari) dan menunggu sampai lah bus tiba di depan pagar. Oh sangat baik hati. Aku juga akan menjadi seorang mak yang baik hati kelak.

Tapi.
Kalau anak aku tiba-tiba melalak tendang pintu dan memberontak mintak aku wang RM1 Juta, nescaya aku akan lesing dia secara dramatik.Kah kah kah. Apabila dia meminta aku membelikan dia sebuah Private Jet semasa dia berusia 10 tahun, aku juga akan melesing dia. Apatah lagi apabila dia berani sepak pinggan makan semasa aku sedang suap dia makan. Err. Jangan melampau sangatlah. Boleh meminta, tapi jangan sampai mencabar maruah dan kesabaran aku sudah. HAHAHAHA. Err, macam biasa. Chika seorang yang seimbang. I am positively somebody and I am negatively anybody. Well.

Tidaklah. Aku pon mana suka mendera anak. Kalau boleh, aku sangat tak nak memukul anak aku. Dan tak mahulah mendidik dengan cara itu atau menjerit-jerit secara rockers. Aku cuma membagi satu situasi. Untuk menceritakan bahawa, aku akan sangat memanjakan anak-anak (aik?plural kah? haha) tetapi dalam keadaan yang sangat sesuai dan perfect. Atau dalam kata lain, jangan sampai mempijak kepala ibubapa. Sebab walaupun aku sangat dimanjakan oleh ibubapa, aku sangat patuh dengan kata-kata ibubapa. Bercakap NO kepada ibubapa merupakan satu perkara paling susah untuk dibuat pada kebanyakkan time. Menderhaka merupakan satu perbuatan paling ditakuti. Oleh itu, janganlah memandang rendah kepada anak-anak yang dimanjakan. HAHA.

Yang penting, bagilah pendidikan agama yang mencukupi. Dan impian aku, untuk memiliki anak-anak yang super genius, taat kepada agama dan sihat walafiat. Aik? Ini sebenarnya entry menyambut hari lahir mak aku ataupun hari menghargai bakal anak-anak aku? Kembali ke pangkal jalan ; kisah hari lahir ibuku.

Semoga Ma akan dipanjangkan usia dan dimurahkan rezeki.
Semoga keluarga kami kekal bahagia dan dilimpahi keberkatan.
Insyaallah.
Photobucket
We Love You


Aku sedang seronok membuat kerjaan lain. Oleh itu, aku takda masa untuk mengerjakan blog ini secara over. Walaubagaimanapon, I love you blog. Selamat berpuasa semua. Janganlah makan secara pukal semasa berbuka puasa nanti. Kerna akan menjejaskan stamina semasa bersolat dan membaca Al-Quran. Err. Tahukah membaca Al-Quran memerlukan stamina yang baik? Kalau tidak, engkau akan sukar untuk bertajwid dengan betul. Ini berdasarkan kisah benar dan pengalaman penulis.

Wassalam.
 

17 Congteng-conteng:

Blogger MarlissaMusa conteng...
sweetnye mak chika buatkan semua b4 pg sekolah..cam baby je :)
4:51 PM  
Blogger Mastakilla conteng...
bes ar dapat mak camtuh...
nak2 part mak yang x kedekut..
huhuhuhu

hepi besday mak chika!!
5:07 PM  
Blogger fara-D conteng...
happy birthday, Ma!! hehehe

kem salam kat Ma ko ek nurul!

aku rindu ma ko, tp mesti la aku lagik rindu ko! hehehe
(erk! motif?)

jom berbuka sesama! hehe. berbuka dgn cara terjun masok pool danau!kihkihkih!!
5:10 PM  
Blogger cepotet conteng...
i lovvvvvvvvvvvvvvvvveeeeee this entry. sangat kasih sayang. ah, nak balik kampung la. rindu mak. :(

auntie,
happy besday. moga sentiasa di bawah lembayung kerahmatan Allah SWT. amin.
5:32 PM  
Blogger Unknown conteng...
bagus chika ni,awal2 lagi dah berazam nak jadik ibu terbaik! tahniah!! semoga semua nya menjadi kenyataan..

chika, bila majlis kawin kamu ni?
5:37 PM  
Blogger IamYonna conteng...
hahahhaa..
serius i gelak guling2.err ayat tipu la tuh.
hehe..

1)happy birthday to ur beloved mom :)
hehe..bestnye,semua mak u sediakan :) haha...mmg sangat best dpt mak yang tak kedekut! heavennnnnn!!

2)kalau anak i mintak yang di luar batasan akal dan minta. i bukan setakat bagi lesing je, silap2 i suro die tido luar lah chika! hahhaha.. kecik2 dah pandai demand :p

3)err..dah xde isi la.

ok.bye.

hahha..
saje je balas balik komen chika kat blog yonna hoho :p

happy weekend,dear!
9:49 PM  
Blogger Eireen Camelia conteng...
yo auntiee keep rockin!!

err, bolehkah sampaikan ucapan sbgini kpd ibu kamu? hehehehe
10:29 PM  
Blogger meen conteng...
happy birthday utk ma chika dan selamat menghargai bakal anak2 chika..chewaaaah..skrng dah ada cerita bakal anak2 dah pulak niii hihihi..kakak tumpang senyum2 kambing
10:32 PM  
Blogger Zulhatfi Aziz conteng...
happy birthday mak cik haizum..
10:41 PM  
Blogger bozzobattousai conteng...
salam singgah dan salam ramadhan,
baguslah chika sayangkan mak krn tanpa ibu bapa kita tidak kemana....
10:54 PM  
Blogger :: Wiween :: conteng...
Happy Birthday tuk Ma adik! Moga murah rezeki & pjg umur. ;)
12:36 AM  
Blogger nieja conteng...
hpy b'day 2 ur mom..
1:14 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
like mom .. like chika ..
:P
nape x post gambar mak sendiri ?
haish ..
2:38 AM  
Blogger Chika Chika conteng...
erk.
nak post.
tapi sangat busy hari ni.
ketagihan benda baru.
blog neh akan terbiar kejap.
entry pon akan cincai.
hhahah

THANK YOU EVERYBODY FOR THE WISHES. THANKS FOR THE COMMENTS
2:52 AM  
Blogger Izzatul Azma conteng...
hihihi
br je i terpk, eh..tadi mcm nk citer besday ma, tibe2 citer psl anak2 plak :P
sekalik u dh state dlu..hiks!

btw, n3 ni sangat comel :)
8:43 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
epi besday mama/umi/mummy/ibu :)
7:57 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
klako...hehehehe...
12:07 AM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."