Name
Chika Chika Chika
Live In
KualaLumpur,Malaysia
  Date Of Birth
21 April 1986
  Education
Degree In Architecture, UKM
  Love
Colors
Shopping
CRV
Hyundai Coupe
Wise Peoples
Food
Graphics
  Loath
Cats / Animals
Homework
Kids
Alarm
Stupid Peoples

Chika's Twitter:


Youniverse Personality Test

Hit Counter
Hit Counter

Since 20 May 2005



Friday, November 23, 2007

Vroom ... Vroom ...

Isnin, 19 November 2007

Saya dan keluarga pergi sini :

Ujian JPJ untuk lesen motosikal ; B Full. Bukan saya. Oh, pastilah bukan. Menghidupkan enjin motosikal juga tidak pernah berhasil, inikan pula hendak mengambil lesen motosikal kuasa tinggi. Mimpi di siang hari. Sebenarnya, kami sekeluarga pagi-pagi lagi sudah bersiap hendak menyaksikan bunda saya melakukan JPJ test. Ma, you rox ma! Sebagai anak-anak yang supportive dan sporting, kami pon dengan bangganya duduk berderet di kerusi paling hadapan. Jantung macam nak pecah dibuatnya. Sangat gayat melihat aksi bunda menunggang virago. Walaupun bunda sudah biasa bermain-main Virago setiap petang ... tapi kali ni mestilah lainkan. Sebab terpaksa riding di hadapan masyarakat yang ramai.


Ma ambil turn terakhir. Dan paling mengujakan oh my god ... ibu saya SEORANG sahaja yang mengambil lesen untuk motosikal besar. Oh, ma ... you are funny. Dan sepanjang beberapa hari dia berlatih untuk ujian tu, dia dah jadi sangat famous dekat driving school tu. Semua youngster dah jadi member baik dia. Okay, my mum sangat friendly and outspoken i tell you. No wonder la bila sampai turn dia... semua orang bersorak-sorak mengalahkan kami, her kids ni. Siap ada yang sanggup tunggu sampai turn mak saya semata-mata nak menyaksikan sendiri macam mana mak saya beraksi. Sebab ramai young boys yang inspired nak mengambil lesen B full juga kerana melihatkan mak saya. Ada few pulak yang nak tengok how my mom ride the bike, how to control the bike and how to pass the 'bridge'.


Meniti!

Seriously aku pon cuak bukan sebarang cuak masa ma meniti jambatan. I wonder how mom steadily passed that test. Dah lah tayar Virago tu besar. Then abah pesan supaya kitorang semua selawat banyak-banyak. Alhamdulillah. Bunda saya LULUS! Dan buat gempak je dekat driving school tu. Dia jadi sangat glamor. Kami ni pon tak pasal-pasal jadi glamor.


"your mum?," sorang lelaki tanya.
"ya," between proud and ... blur.
"she's roxx!," lelaki tu adore namampos kat mak aku.


Balik rumah.
"perasan tak lelaki tadi yg tak habis-habis borak dgn ma?," ma tanya and that sounds like.. 'something'

"hurmm... kenapa?," of course la aku ingat.

"dia nak jadi menantu. DIA kata," selamba sahaja ibu berkata begitu lalu terkesimalah aku.

"yewww! otak senteng. Baru dapat lesen P ada hati nak kat kita," berderailah ketawa ibu dan anak.

"Hahaha. Dan-dan tadi cerita kat ma konon-konon dia baru break up dengan girlfriend dia. Orang tengah seronok cakap pasal motor, dia cakap pasal awek pulak," kami gelak lagi.

"Patutlah adore sangat dekat ma. Beriya-iya supportnya," kami gelak-gelak-gelak lagi.

Kami memang suka gelakkan orang.
Ma, congratulation!

Apa nak buat, mak saya memang extremist.
Terima kasih....



Labels: ,

 

18 Congteng-conteng:

Blogger HidayahSham conteng...
hi cik chika.
saya kwn fara-d juge..=)
Terkejut sat bile bace blog awk.
Ma awk amik lesen B Full.
Ma awk mmg ROX!
(",)
1:53 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
hidayahsham - hye kawan farah! saya kawan farah jugak. ahaha. hi, farah! :p
ibu saya memang begitu. dia agak rock. tq for reading :)
1:55 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
yay.
now we can ride togeder-geder..
eh.
wait.. aku xde lesen Bfull..
B x full pon xde.. har har
2:56 PM  
Blogger fara-D conteng...
hi kawan2! saya fara-D.kuikuikui...

nurul! kem salam sama bunda kamu! i adore her SANGAT AMAT! mintak dia ajar aku bwk moto kuasa tinggi eh nnt! aku nak ronda malaysia nek moto besa satu hari nnt!wuuu!!

err...at least astri reti bwk moto? aku?? basikal bleh la...kat umah tade moto...nak praktis camne?
( ~.~')

igt taw! soh ma ko bukak klas tusyen bwk moto utk gadis2 ayu cam aku! ngeee ^_^
3:47 PM  
Blogger cepotet conteng...
wahh.. sangat kagum kat auntie. chika, kirim salam kat ur mom yea. *senyum*

i sampai sekarang pun bawak motor tanpa lesen. takut wooooo nak meniti jambatan ala ala tu.
4:49 PM  
Blogger HidayahSham conteng...
cik chika..tumpang lalu nk kaco fara-D sat..

fara-D,meh2 aku ajar ko bwk moto nk x?aku kasi ko bwk skuter merah aku..senang je..ko press je minyak..x yah tuko2 gear..nk x?tp ko kene dtg melawat aku aa kt mlka..=P

mekacih cik chika.
4:55 PM  
Blogger Adian conteng...
waaa... mengkagumkan hahaha!!!
6:03 PM  
Blogger fara-D conteng...
tammo! nk blaja moto besa tros... (uuu... motif verangans?!)

he...he... skuter pun skuter la...ngeee!
6:07 PM  
Blogger Acaii Jawe conteng...
errkkk kagum2, dasat ah mak chika nih..mesti segan mat2 rempit yg amik P je,hahaha..:) baru ingat nak amik B full tahun depan,hehe..ngah plan nak cari motor besau plak,hehe..munyak naik rege for sure..

chika kate--> my mum sangat friendly and outspoken i tell you

aku kata---> mak borek anaknyepun rintik,har har har..
6:59 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
as3 -WE? masalahnya bukan aku yg ada lesen tu. kau nak, pegi la ajak mak aku. jgn ajak aku bermain motor sbb itu bukan bidangku. aauumm!ko xde lesen eh? selama ni ko bwk moto tu secara haram la ye.

farah - rmmbr peristiwa ko hampir merempuh studio kita dan mengancam nyawa warga studio? ahaha... jgn diulangi farah. ekeke. btw, my mom said, dia ok je nk ajar org. mai la sini.. mak saya kata, dia berbesar hati klu ada geng. wahahaha.... hellehh... berangan ronda Msia konon.Ngan moto besar lak tu. mendaki biar dr bawah, babeh! :p


ernisuhana - keskeskes. amekla. my mom relaks je. ok kot klu da biasa bawak moto. i lain la. start enjin pon tak penah. lgpon, my mom tak kasi. dia tak suka anak dia lasak.boley plak kan?

hidayahsham - ha, time kasihla sbb bg motivasi dekat kwn kita yg semangat terbakar-bakar tu. dia tu sejak cuti-cuti ni semangat dia len mcm.

adian - kau pon patut amek lesen moto juga !!!

farah - belagak gila. sabar je aku dgr. kot iya gila kat moto besa pon, belaja la yg kecik2 dulu. macam.. ehem.. saya. Sy nk jd datin. so, slowly la sy mendatinkan diri. tak de pon pegi men rampas2 org kenamaan. ahaha..motif???

faisal - ameklah lesen b full. insyaallah ok je. i tgk, cam senang je. tp saya confirm la tak boleh punya. ohhh... actually sy tak friendly. :)first impression org pd sy adalah yg negative biasanya. ahaha..
7:27 PM  
Blogger Adian conteng...
aku naik motor sekadar utk ke kolej sebentar balik mandi je. xlebih dr itu. ahaha so xyah amik lesen. lgpun mahal do. bole bli divx compatible dvd player, salah satu brg dlm wishlist aku.
9:02 PM  
Anonymous Anonymous conteng...
dasat ah.motor besar tu.
9:37 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
adian - aku dah agak pon jawapan ko akan mcm tu. biasala... high tech :p

neeziee - mak saja je dasat.saya tak :(
10:44 PM  
Blogger Nyetok conteng...
Yooo0oo. Aku sbagai mat rempet yg baru nak naik tabik spring kar ur mom hahahak.. Klu mak ko ajak race kompem aku kalah, xreti nak jokey motor besar
11:11 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
nyetok - ko mat rempit baru nak naik eh.. ahaha... semoga ko tak jadi mat rempit yg lebih NAIK lagi.
11:42 PM  
Blogger fara-D conteng...
sapa yg nak mendaki ni...i nak menunggang! ngeh ngeh!!

masalah nye saya ini kan cik nurul, mummy saya kata, kalo saya nak blaja moto, g target yg beso tuh teros...sbb dia takleh byg aku atas moto biasa, tak proportion katanya! huh!

(dulu verangan jd pilot pon dikatanya tak sesuai utk aku sbb takot terhantuk masa nk masok cockpit! cis!)
1:51 AM  
Anonymous Anonymous conteng...
hahahahah...aku nak ketawe la ngan kata-kata Fara-d yang terakhir!!!mummy tuh saje je xnak bg anak die amek tuh..nnt tade sape nak teman die kat umah..

yeh!!sy suke ma. ma best. lg2 kalo die cite..ma juge mmg adventure.adventure2 pon feminin tuh.
12:37 PM  
Blogger Chika Chika conteng...
farah - tggu ada new design of pesawat yg pilotnya spt kes kamu x perlu masuk ke cockpit tetapi memandu dr belakang ke... am i talking crap??? mmg pon...

aiza - ma mmg semangat. nasib ko la smlm kena dgr cerita2 ma yg berkobar-kobar. like mother like daughter... AHAHAHA
6:33 PM  

Post a Comment

 


This is a personal weblog. Fully monitored by the owner. Before you proceed, please be informed that you are now under a DICTATOR rules.

"dictator" is generally used to describe a leader who holds and/or abuses an extraordinary amount of personal power, especially the power to make laws without effective restraint by a legislative assembly.
Source : Wikipedia.org

  Is your mental functioned well? Okay, proceed. And err... welcome.


 


 

THEWARDROBE

The Engagement

 



 

Klasik

www.flickr.com

Copyright Reserved
Created by : Chikadior  Date : 7 June 2008
"... the rest is still unwritten ..."